2007. május 25., péntek

Hegyeim

2007.május 25.péntek

...tudtam, tudtam...ha egyszer kicsit rágondolok, nem tudok elszakadni tőle...


Szlovénia - Júlia Alpok - Triglav.


JÓZSEF ATTILA: ISTEN  

Láttam Uram, a hegyeidet 
S olyan kicsike vagyok én. 
Szeretnék nagy lenni, hozzád hasonló, 
Hogy küszöbödre ülhessek, Uram. 
Odatenném a szivemet, 
De apró szivem hogy tetszene néked? 
Roppant hegyeid dobogásában 
Elvész ő gyönge dadogása 
S ágyam alatt hál meg a bánat: 
Mért nem tudom hát sokkal szebben? 
Mint a hegyek és mint a füvek 
Szivükben szép zöld tüzek égnek 
Hogy az elfáradt bogarak mind hazatalálnak, ha esteledik 
S te nyitott tenyérrel, térdig csobogó nyugalomban 
Ott állsz az utjuk végén - 
Meg nem zavarlak, én Uram, 
Elnézel kis virágaink fölött.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése