2007. december 15., szombat

Igazgyöngyök között járunk...

2007.12.15.szombat

@m kedves kommentelőm javaslatára kicsit keresgéltem Michelangelo vers után, aztán nézd, mit találtam !
Igazgyöngyök közt járunk és észre sem vesszük...


Michelangelo Buonarotti: Szonett Vittoria Colonnához Hosszú barátságunk alatt gyakorta gondoltam s láttam is, hogy nő meg férfi hegyből-fejtett-kő-képmása túléli faragóját, ki visszatér a porba. A természet ez egyszer fejét hajtja a művészet előtt; győz a vésővel, ecsettel nyert Szépség, mit az idő nem zúz szét, s a halál nem vesz erőt rajta. Két eszközöm szolgál, márvány és festék, hogy átmentsem kettőnk arcát és testét - megszédülök, a boldogság elönt, hogy szépségét mától még ezer évre is csodálhatják, s megértik, hogy én se voltam bolond, mert így szerettem Önt. /Faludy György/ . /Pieta - részlet/ .

Michelangelo Buonarroti (teljes nevén Michelangelo di Lodovico Buonarroti Simoni, Caprese, 1475. március 6. – Róma, 1564. február 18.) az olasz reneszánsz kimagasló mestere, egyike a művészettörténet legnagyobb alakjainak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése