2008. március 5., szerda

Még ezt találtam mára /Vészi Endre/






2008.03.05.szerda

Vészi Endre: Egész és meg nem bontható



Ez is vagyok, az is vagyok,

bánat, derű meg nevetés,

felhő, de közben napsütés,

beszélek is, meg hallgatok.



Mint szervezetem, komplikált,

ellentétekből épített,

része a múló réginek,

s az is, ki véle harcba szállt.



Ez is vagyok, az is vagyok,

saját képletű ötvözet,

amelyben megolvadt hegyek

érce-salakja bugyborog.



Ne követelje senki hát,

hogy kék legyek csak, mint az ég,

mint sós a só, - egyféleség,

egyhangú rossz egyformaság.



Bennem is tél, nyár változik,

lelkesség, fáradt fájdalom,

s akarom bár, nem akarom,

nevet a szív, kiáltozik.



S együtt e sok: élő, ható,

együtt e sok: a szenvedély,

a szirti csúcs, a bányamély:

egész és meg nem bontható.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése