2008. április 30., szerda

Apák

2008.04.30.szerda
/Ez egy mamarigó, papát nem találtam, gyerekkel/
Az amstetteni „rém” /lányát 24 évig egy pincében fogva tartó, vele 7 gyermeket nemző „apa”/ sztoriját gondolom a médiák jóvoltából már itthon is ismeri mindenki. Ma hallom a déli híradóban /német RTL/, hogy „valószínűleg” élete végéig börtönbe zárják Joseph Fritzl-t. Ezen elmerengtem, és – már nem először – megállapítottam, hogy igenis kivételt kellene tenni bizonyos bűnök ill. büntetések között. Mi az, hogy élete végéig börtönbe zárják ? Ez a „rém” hány emberi életet tett tönkre ? Micsoda teremtménye a….most mit írjak? Istennek ? ördögnek?, aki ilyesmire képes? Én naponta egy 1 cm-t vágnék le szép lassan a testéből. Bekötözném és másnap újabb egy cm-t vágnék le belőle. Érzéstelenítés nélkül, egy jó éles késsel. Vagy nem is élessel, életlennel….Nagy darab férfi, eltartana egy ideig… És még ez is kevés lenne… És kétségtelen, a halálbüntetés nem elég büntetés az ilyennek. Na de hogy egy cellába jól elzárva /a felháborodott emberektől megvédve/ még évekig életben maradjon, - hát nem, ezzel nem értek egyet.… Ma a POTE parkján /illegálisan, mert „idegeneknek tilos”/ sétáltam keresztül,- mellesleg egy „szabálysértést” megér, olyan gyönyörű. Szóval itt sétáltam, és azt láttam, hogy 4 rigó áll egy körben. Majdnem egyforma méretűek voltak, csak háromnak a tolla kicsit barnapöttyös volt még, s csőrük sarkában, amikor kitátották, ici-pici sárga bőr volt látható, vagyis, egy paparigót láttam a 3 fiával. A gyerekeket szépen sorban etette. Köztudott, a rigók bizonyos kortól – mert már nem férnek el a fészekben – a földön nevelik fel gyerekeiket, ami nem veszélytelen, hiszen a kicsik repülni még nem tudnak. Életük attól függ, milyen ügyesen tudnak elrejtőzni. Szóval elnéztem ezt a négy rigót, és /sajnos/ eszembe jutott a fentebb írt rémtörténet. Mert az is egy „apáról” szól. Hát ilyenkor gondolkodom el, méltók vagyunk-e mi, emberek arra, hogy egy levegőt szívjunk a feketerigókkal ? . . .

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése