2008. augusztus 16., szombat

Lepkés

Mindig tanul az ember.
Szeretem nézni a lepkéket. Egész nyáron járnak a kertembe a nyári-orgonára, csak épp lefotózni nem tudtam még őket, mert mire kirohanok a géppel, jó esetben is elérhetetlen helyen vannak, vagy már el is libbentek… Most kaptam PG-től két fotót, s bizony meglepődtem. Én eddig nem figyeltem fel bizonyos apró különbségekre, s az „effélét” mindig fecskefarkú lepkének hívtam. Most – utána kerestem a neten is – kiderült, hogy az egyik tényleg a fecskefarkú, míg a másikat kardos lepkének hívják, s bár hasonlítanak, de 
nem azonosak.

Fecskefarkú lepke
Kardos lepke


Kányádi Sándor: Nyári zápor

Virágon lepke,
tarka pillangó,
körüle zümmög,
donog a dongó.
Fű, virág, minden
áll mozdulatlan.
Izzad a lepke,
olyan meleg van.
"Borul, beborul,
Vigyázz, pillangó!
Bújjunk, bújjunk el" -
dongja a dongó.
Felhő az égen,
borul a napra.
Megáll a lepke
egy pillanatra.
Libbenne szárnya,
jaj, de már késő.
Dördül az ég, és
zuhog az eső.
Zuhog a zápor,
ázik a lepke.
Szorítja szárnyát
nagy dideregve.
Aztán a felhő
ahogyan támadt,
fordít a tájnak
hirtelen hátat.
Kisüt a nap, és
a kis pillangó
szárítja szárnyát,
s donog a dongó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése