2008. augusztus 6., szerda

Vannak napok...

Vannak napok / vagy mondjuk inkább fél napok/ melyek néha fantasztikusan tudnak sikerülni ! Minden klappol, mint a mesében.

Úgy indult, hogy /szerda/ a piacra mentem tejért, s a szám tátva maradt, amikor megláttam, hogy 50.- Ft-ért van befőzni való paradicsom. Őszintén mondom, elgondolkodtam aztán délelőtt már itthon rajta, mi lehetett ennek a „hibája” – azon felül, hogy kissé érett volt, imitt-amott hibás… Remélem semmi…. Persze most már mindegy, dunsztolódik a paplan alatt….
Na ugye, ha paradicsom van olcsón, akkor a lecsóeltevésen is jó lenne gyorsan túlesni. 150-ért viszonylag szép zöldpaprikát és 100-ért szép hagymát kaptam. Tegnap a barátnőmék nagylelkűsége következtében amúgy is rám borult egy kispiac, eldöntöttem hogy akkor a mai nap ilyen zöldség-dolgokkal fogok foglalkozni.
Egy /=13/ órára a következőkkel végeztem: Jó – mondjuk a szilvalekvár befőzését már tegnap este elkezdtem – a sütőben szoktam csinálni. – de már azt is befejeztem. Fantasztikus jó lett, ha kapok még /aminek van valószínűsége, hiszen húgoméknak is vannak szilvafáik / akkor ilyen módon fogok eltenni újra. Tisztára olyan az íze, mint a régi „üstös”-nek ! És valójában az időn kívül szintre semmi más nem kell hozzá. /pici cukor, egy kanál ecet/





A következő a lecsó volt. Elfelejtettem az elején a nyersanyagokat lefotózni, így csak a végeredmény látható két variációban. Sajnos itt egy kis malőr történt, mert az egyik doboz hűtőbe rakáskor megbillent és kicsi kifolyt belőle a lé, de viszonylag hamar és szerencsésen helyre tudtam hozni a balesetet.



  
  
És akkor jött a paradicsom. Erről nincs sok érdekes írni-való. Megfőztem – átpasszíroztam, üvegbe tettem. Szerencsére kimaradt egy kevés belőle, majd délután ha lehűlt a hűtőben, kissé sózva-borsozva isteni üdítő ital lesz belőle.


  
  
Míg a főnivalók főttek, gyorsan legyalultam még két nagyobb cukkínit és bezacskóztam a hűtőbe / ezeket is elfelejtettem lelőni./ S ha már egész délelőtt zöldségekkel vacakoltam, úgy döntöttem, hogy Mari barátnőm ajándékainak számát csökkentem kicsit, vagyis kirántottam egy apró pattiszont, egy kis padlizsánt és egy nagy fej lila hagymát /Ezt imádom legjobban – aki nem próbálta, ajánlom, tegyen egy kísérletet, nem fogja megbánni !/ Igy indult...




...és ilyen lett az ebédem: Na. Most pedig a jól megszolgált délutáni pihenőmre, ledőlök és tutti, hogy szunyálok egyet. Sziasztok !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése