2008. szeptember 19., péntek

Szeptemberi vers

Annyi olvasnivalóm van, hogy most nem "vacakolok" itt érdekességek keresésével. Bocsánat, de "csak" egy szép Kosztolányi verset másolok ma be ide:

Kosztolányi Dezső: Szeptember elején  

A hosszú, néma mozdulatlan ősz 
Aranyköpenybe fekszik nyári, 
dús játékai közt, megvert Dárius, 
és nem reméli már, hogy újra győz.
 
Köröskörül bíbor gyümölcse ég, 
s nem várja, hogy kedvét töltse még, 
a csönd, a szél, a fázó-zöldes ég 
fülébe súg, elég volt már, elég, 
s ő bólogat, mert tudja-tudja rég, 
hogy ez az élet, a kezdet a vég.  

Nekem se fáj, hogy mindent, 
ami szép, el kell veszítenem. 
A bölcsesség nehéz aranymezébe öltözöm, 
s minden szavam mosolygás és közöny. 
 

2 megjegyzés:

  1. Mint tollforgatót," megtetszett a képed" és elvittem!Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  2. Bevallom töredelmesen, nem az én képem... Valamikor régesrég "csak úgy" leszedtem én is képeket a netről, most már ha nem a sajátomat teszem a blogba, mindig megírom a pontos megjelenési helyét is. Ettől függetlenül örülök, hogy tetszett. Nekem is. Nem tudom, visszalátogatsz-e ide, de azt a korrektség kedvéért fontosnak tartottam megjegyezni.

    VálaszTörlés