2008. november 23., vasárnap

Még egy Baranyi vers



 Gondolkodtam kis ideig, meg olvasgattam az előző bejegyzésem után ezt-azt, végül csak-csak eldöntöttem: mégis beteszem ide még ezt a Baranyi verset. Csak úgy…minden különösebb kommentár nélkül… Talán hozzáteszem, érdemes elolvasni Szurikáta egyik ajánlatát is:
http://nol.hu/velemeny/lap-20081122-20081122hv-23

Baranyi Ferenc: Elvtársi kérés  

"Ti, kik úgy felfuvalkodátok,
Tudjátok-e, mik vagytok ti?  
Az apró napi események  
Mulandó pásztortüzei."  
(Petőfi: A magyar politikusokhoz) 


Nem kérek többet, istenemre,  
csak azt, hogy békén hagyjatok -  
nem hallgat rátok már szívem se,
bár most is baloldalt dobog.  
Sütitek zsíros pecsenyétek  
szegények vézna rőzselángján,  
s nekik lassan alig jut étek.  
Ha megkínálnátok - kihánynám.  
Ahogy harsogtatok nevükben:  
megbabonázott engem is.  
Nem a dal, mely még cseng fülünkben,  
hanem a dalnok volt hamis.  
Kiálltam veletek a gátra,  
s otthagytatok az ár vonultán.  
Már nincs a földnek az a pártja,  
melynek ügyét vállalni tudnám.  
Rátok szavazok ezután is -  
más választásom mi maradhat?  
A jég - ha rá volt eszmetárs visz -  
elvszerűbben törik alattad.  
Énrám hiába vár emelvény:  
fórumokon nem verselek.  
Hitelemet kockára tenném,  
ha mutatkoznék veletek.  
Réz mellett a pléh is vöröslő -  
ki látja, hogy csalóka máz az?  
Csaló tehát, csaló a költő,  
ki politikust feláraz.  
Nem kérek többet, istenemre,
csak azt, hogy békén hagyjatok -  
nem hallgat rátok már szívem se,  
bár most is baloldalt dobog.  
/2004/

http://www.aszabadsag.hu/Archiv/Dokumentumok/2005_33sz.pdf

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése