2009. június 27., szombat

Ott voltunk

Ott voltunk a X. jubileumi nyílt napon a Zsolnayban. Már másfél éve, hogy utoljára ott jártam fotózás miatt. Meglepett, hogy az elmúlt időben milyen szomorúan és rohamosan romlottak tovább az állapotok. Komolyan mondom, ha nem jön ez az EKF, akkor ez a gyár darabjaira esik szét. Nagyon, nagyon remélem, igaz lesz mindaz, amit a mi kedves idegenvezetőnk elmondott a tervekről – mert a városunknak ez a pontja több ok miatt is megérdemli, hogy megbecsüljük, megőrizzük az utókornak. D.e.9-kor sajnos nagyon rosszak voltak a fényviszonyok, meg persze ugye én se vagyok egy igazi fotós-profi, csak most láttam a képeim rengeteg hibáját. Nem dicsekedhetek velük… :-(
Nem tudom, lesz-e, s ha igen, mikor, módom egy újbóli fényképezésre, bár figyelni fogom, hátha mégis szerveznek újabb nyílt napot, s akkor talán egy más időpontban több sikerrel fogok járni. Egyébként meglepődtem, milyen rengetegen voltak. Azt ugyan nem tudtam megállapítani, hogy pécsiek, vagy más vidékről jöttek voltak a vendégek, de mindegy is, lényeg az, hogy sok kíváncsi ember hallgatta végig a színvonalas ismertetőket, s nézte a hihetetlen ügyességgel, precizitással dolgozó porcelánfestő hölgyeket. Lett volna lehetőség egy akcióban való részvételre is, azt hiszem az volt a címe, hogy „Hagyj nyomot” /vagy valami hasonló/ egy csempére bármit lehetett volna írni, vagy rajzolni megfelelő csempefestékkel, és azt kiégetik majd, s a felújítás után a gyár egyik falát fogják ezekkel a csempékkel beburkolni. Az ára az EKF miatt 2010.- Ft lett volna. Hát rólunk nem marad – ezen a módon – az utókorra semmi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése