2009. július 15., szerda

Égi lámpás

Miért kell nekünk minden marhaságot azonnal átvenni, /a jó dolgokkal meg évtizedekig várni ?/ http://www.egilampas.hu/ Olvasom egy reklámújságban, hogy jaj de jó, mostantól már nálunk is kaphatók az égi lámpások. Pontosan tegnap láttam a 3SAT esti híradóban, hogy Németországban ISMÉT ház-tüzet okozott egy ilyen felelőtlenül elengedett lámpás ! És most gondolkodnak azon, hogy szigorúan megtiltsák ezek használatát. Mi meg örvendezünk, hogy végre ! Jaj de jó ! Nálunk is lehet ilyet eregetni ! Majd ha felgyújtottunk már pár házat, akkor megpróbáljuk letiltani ? Épp olyan ez, mint az átokverte petárda. Egyszer beengedtük, most már nem hinném, hogy ki lehetne tiltani. Pénzkidobás, a kutyáknak idegbaj, de még gyengébb idegzetű embereknek is, amikor teljesen váratlanul a csendes nyári éjszakában egy milliomos, vagy csak jólmenő családbeli kiskölök 15dik szülinapjára 15-öt dörrentenek az ember fülébe. Kell ez mindenképp ? Enélkül nem lehetne megünnepelni azt a szülinapot ? Csak csináljuk, csináljuk a sok külföldi hülyeséget majmolva, de bezzeg… bezzeg a jó dolgokat azt nem utánozzuk… Mi magyarok má’ csak ilyenek vagyunk. Kép: http://www.bombauzlet.com/egilampas/content_pics/egi/eredeti/8.jpg

9 megjegyzés:

  1. Jaj nekem, jaj... (mert tán' te is érzed, mennyire "demamgóg ?" - mert csak-csak a "kutyákat zavaró" petárda témára van kissé "kihegyezve?" - Na, OK !
    Vélekedésem :
    Sem nem "szidom", sem nem "kívánom vissza" a régi rendszert, - ill. az "elmúlt 20 év" (?) túlkapásait is "lesz**om! - kérdezem sokadszorra ! = hát nem ilyesmit akartunk ? (...) - nekem megadatott : (80-as évek eleje ?) - (német) rakéták eregetése... sőt ! - "gázpisztollyal színházba menni! " Pécsett! - és egyebekről szót sem. (Tényközlés akart lenni !) -
    Összegezve : nem vagyunk egyformák ! - (ne is legyünk!) - és/vagy reménykedjünk - ha megtiltanák a németek - akkor pár évig nálunk olcsóbb lesz az "égi lámpás!" - [ Na, ha nem "reklámozod" itt... eszembe nem jutott volna, hogy valami hasonlót miért ne eszkábálnék össze - házilag ?- ] Megjegyzem : elég sok olyan filmet látok (tv.) - amiben elmondják : "ezt véletlenül se csinálják meg házilag!" .... magam is érzem, dafke, hogy kipróbálnám ! -
    ( "Végső gondolatom" : azért csak-csak "uborkaszezon van" ?... mostanság....
    ************************************************

    VálaszTörlés
  2. Kimaradt gondolat (sic!) : "cseberből - vederbe" (?) :- értsd = ha esetleg tudnál ("nyugati") utánzásra méltó/alkalmas dologról is beszámolni ?- hát... akkor jöhet ! - Nem mintha ez nem lett volna jó téma... (a napokban megtudtam) - állítólag "jégkárra" is biztosítva vagyunk...( így aztán intézhetném a jég által kilyuggatott redőnyünket...) - hát... jó kérdés !- "égi lámpás" ellen védettek vagyunk -e ?
    ***********************************************
    Na, OK ! - már csak annyit : ma (szerda) reggel "cseréltettem" a 2 (müa.) szikvizes(?)palackot - (betétdíj 200) - a csere eddig 40Ft /db. volt) - mától (szerda) lett 50 Ft/db. - OK ! - meg no comment ! - hagyján, mert meglepett (?) - matrica is van rajta ! pl. szav.idő = 2010.06.30. ( kb. egy év...) - nekem ez is OK !
    Másoknak :
    Hol szoktátok megfogni (szállításkor) a palackot ?- Ti is a "kifolyócsőnél ?" - vagy nem ?- és jutott -e eszetekbe (...) vajon a töltéskor " van -e fertőtlenítve" ?- vagy amit akartok ! - Ha-ha-ha...
    Mára pusz' mindenkinek.... mert egyre nagyobb felmelegedést érzek... (?)
    *******************************************

    VálaszTörlés
  3. Bár nem egészen a témához tartozik ! ( Hétfőn ?- "szelektáltam" a kidobnivalókat ! - (reklámok, egyebek) - jaj,jaj... a ma érkezett új adagot elfelejtettem a (kis) boltban leméretni... (majt talán pótolm..) - szóval : találok egy kis reklámcédulát : kb. ezzel a szöveggel :
    " Takarítsa meg 1 havi gázszámlája árát! Hívjon most : Tövisháti András képviselő (?) Tel.: (30( 610 22 06 - OK ! - rámentem a "netre" = ki a franc lehet ő ?- ( hát,ha érdekel,- nlzzed meg) - majd beírtam a Googleba : "Takarítsa meg egy havi gázszámlája árát!" - és ám' nézzed meg, mi jött ki ott ! -Értsd : azért "ne vegyél mindenkit egy kalap alá" ! - ( égi lámpás) - szerintem "hülyék/sznobok és egyebek - mindig voltak/vannak és lesznek is ! - Azt meg ki-ki döntse el, hogy melyik "csoportba tartozna".
    ( Na, most aztán - tényleg - nálam OFF!)
    Üzentem a "rendszeres olvasóknak" (bloggolóknak) "munkáitok elolvasva,- de kommentelést ne várjatok ilyen "időszakban" !
    Megértést köszönve !-

    VálaszTörlés
  4. Csütörtök (07/15) Tv.híradókban elhangzottakat "kölcsönvéve" : "Országos kánikuka" - "az év legmelegedd napja" ( gondolom az eddigi...) volt tegnap (szerda) -én (árnyékban) kb.+36 C°-t mértem - de írhattam volna 37 C°-t is ?- Hagyján ! - mert a bezárkózás/besötétítés ellenére a lakás egyre jobban melegszik. Lent (fdsz) +24 - emeleten +26 - így aztán ablakot (+huzat) csak kb. 0.30. órakor nyitottam! ( szerencsés, hogy felébredtem) - mintha (akkor) egy kis szél is lett volna ?- Na, a kezdet ( csütörtök reggel) : +25 C°- ilyenkor legyen "okos" az ember ?- van-e értelme a "szellőztetésnek?"...
    Tényleg kíváncsian várom a mai napot ! (csütörtök)
    **********************************************

    VálaszTörlés
  5. Tegnap (szerda) a Tour de France 11."szakasza" - (irigykedve hallottam : ott kb.+24C°volt - mellesleg kb. a Loire völgyben (?) tekertek. Évek óta "kedvelt" szakaszom ez, a kastélyok miatt !
    (bizonyára közismert) - Az útvonal : VATAN - SAINT FARGEAU között. Akinek kedve/ideje/ereje van hozzá : http://loire-volgy.lap.hu
    Más : (saját gondolat!) - láttam : búza / kukorica és napraforgó földeket/táblákat! [kukoricát épp' öntözték,- a napraforgó pedig a "kedvencem"] - viszont nem láttam egyetlen repceföldet sem ! (v.ö. kies hazánkkal,- ahol milyen sok van mostanában) - összegezve : (bár nem először láttam) "szép kis hely!" - na, ne bonyolítsam !
    *********************************************
    Sajnos elfelejtettem nevét - egy kastély, amit a 11-12.szd.ban építettek - állítólag az eredeti tervek alapján "újra" fel akarják építeni (?) - vajon hol (?) - mert kíváncsiak, hogy a mostani "tudással" és eszközökkel sikerül-e ?- (vagy valami ilyesmi) Lehet, hogy La Cour Vieille ? - (...) - (gondolom angolul írva ? ) -

    VálaszTörlés
  6. Talán az örök gyermek bennünk marad, csak Kosztolányit tudom idézni:
    A játék
    A játék, az különös.
    Gömbölyű és gyönyörű,
    csodaszép és csodajó,
    nyitható és csukható,
    gomb és gömb és gyöngy, gyűrű.
    Bűvös kulcs és gyertya lángja,
    színes árnyék, ördöglámpa.
    Természetesen ezt kihasználva a pénz piac üzletet remél és mindegy milyen áron, de beindítja,az áru forgalmazását.
    Ez a példa is azt tükrözi, tudod cirkuszt a népnek. Most nem a vásártéren ( fórum ),mindenki pénztárcájához igazítva,-tessék vegyétek, bulizzatok, örömködjetek míg három nap a világ !- A felelőség mindig azé, aki megvásárolja.
    Részemről én maradok a szülinapi ,-halottak napi,-karácsonyi,- a népi töklámpás és a lampionos csónak felvonulás gyertya gyújtás mellett. Jégkockás szép napot mindenkinek!

    VálaszTörlés
  7. Lámpás,petárda és egyéb veszélyek.
    Nem tudom miért,de nekem egy réges régen olvasott könyv jutot az eszembe/semmi köze a témához/:
    B.S.Aldrich:"És lámpást adott kezembe az Úr".
    Aranyosfodorka:köszönöm az olvasott könyvhöz fűzötteket.KB.felénél tartok és én is nagyon élvezem./Agyagharcosok/

    VálaszTörlés
  8. Remélve, hogy nem sértek személyiségi jogokat ? - [Elfogtunk egy levelet... igaz, még reggel... ] - állítólag @Aranyosf.-nak "elfoglaltsága adódott" (...) senki ne izguljon :-) :-) valamilyen "missziós feladat" (...) - [jó tett ] ... bizonyára, majd jelentkezik.
    Tényközlés : én épp' végeztem Dragomán György (első könyve /2002) - cím : A pusztítás könyve
    ( - azt megelőzőkről szót sem,- mellesleg Dalos György .. stb.)
    *********************************************-
    Pécs (csütörtök) a kezdet volt kb. +25C°- (beborult +szél - azt hittem esni fog...) - majd napsütés -és árnyékban kb. +31C°-
    szerencsés, hogy maradt a "meleg szél" - de attól még totális bezárkózás + sötétítés ...és ilyesmik.
    **********************************************

    VálaszTörlés
  9. Pontosítás (csütörtökről) - azért a későbbiekben - csak-csak +35C°lett árnyékban. (persze, az enyhe légmozgás valamelyest' enyhített ? ) - ki tudja.

    VálaszTörlés