2009. július 17., péntek

Kerti képek

Barátnőm férje sajnálatos módon kórházba került. Miután kellőképp kiaggódta magát szeretett társa miatt, s miután a beteg állapota stabilizálódott, első gondolata a kert volt. A kert, ahol semmi sincs tekintettel egy váratlanul bekövetkezett bajra. Érik, nő, minden, aminek ilyenkor kell. Engem kért meg, hogy vigyem már ki a kertbe, /kb.25 km/ le kellene szedni a beért dolgokat. Eredetileg azt gondoltuk, kajszit kell zömében szednünk, ez azonban elmaradt, tekintve, hogy a kajszik ott még nem alkalmasak a befőzésre. De ezen kívül aztán szüreteltünk mindenből, alma, barack, szilva, paradicsom, cukkíni, kukorica, uborka, zöldbab. Mint a képen is láthatod: Miután elvégeztük a munkát, jöhetett az én szórakozásom, kicsit fotózgattam. Igaz, hogy erősen sütött a nap és fújt a szél, de azért mégis sikerült pár képem. Most ezek közül néhánnyal dicsekednék:
Aztán mire hazaértünk, olyan meleg volt már, hogy azt hittem elolvadok. Viszont tegnapra volt betervezve, hogy a még hátralévő két kisebb futószőnyeget kitisztítom. /Előző napokban végeztem több másik szőnyeggel – ezt a munkát évek óta házilag, nagynyomású autómosóval csináljuk, amikor 35 fokos meleg van, és a szőnyeg hamar megszárad./ Szóval nem akartam az utolsó darabok tisztítását halogatni, a tűző déli napon megcsináltam. Hát majdnem elepedtem…
Mivel reggel már fél 4-kor felébredtem, bevallom, nagyon jólesett az ebéd utáni csendes pihenő. Aztán elmentem egy kis görögdinnyéért, ami most már egészen elfogadható áron /95.- Ft/kg/ kapható a piacon. Egyre csak azokra az emberekre tudok gondolni, akik ebben a rettentő hőségben kemény fizikai munkát kell, hogy végezzenek. Komolyan mondom, nem is tudom, hogy bírják ? Egy irodában sem kellemes, az asztal mellett ülve, hát akkor még fizikai munkát végezve… Szóval ilyenkor kifejezetten jó nyugdíjasnak lenni.
Utóirat: ebben a rémséges melegben nem volt lelkierőm kenyeret sütni. A dinnyével együtt vettem egy kilós félbarna kenyeret. Gyerekek, hogy tudjátok Ti ezt a rágós-ízetlen, csak formájában kenyérre hasonlító ízét megenni ???

18 megjegyzés:

  1. Kezdjük talán a "végén"... [ bár nem tudom, hol vehetted az a "kenyeret" - (remélem nem a Tescoban..) - megjegyzem : bár én is morgolódom(néha) a "kenyér" minősége miatt... na, de pl. a "közeli kis boltunkban" vagy 4-5 féle (?) kenyér is kapható. (emlékezetből : székelyszabari ?- pécsváradi - pécsi - és tudom is én milyenek)- általában a "szögletessége" miatt (= könnyebb kenyérpiritóba rakni) - én 0,5 Kg =160 HUF - és ne bonyolítsam ! - ha MINDEN költséget "összeszámolnál" - akkor a "te, házi kenyered" ára kb. mennyi lenne ?- Na, OK ! - erről - ennyit.
    ***********************************************

    VálaszTörlés
  2. (2) Épp' tegnap (csütörtök) hallom a tv-ben : " a nagy melegben /szabadban dolgozó emberekre "előírtak" NEM kötelezőek! - azok csak "ajánlások" ! (sic!) Így aztán : amelyik cég, amit tud,- ám' tegyen meg a dolgozóiért! [ Tényközlés : esetemben 30 évig ... dolgoztunk olyan körülmények közt,- (ami volt) "fizikaiak" - miközben az "irodisták" meg a ventillátorok "szelében" ! - és egyebekről szót sem ! - [ esetleg: "tetszettek volna "tanulni" (?) - és olyan munkakörbe kerülni... ] - bár... ez sem ilyen "egyszerű" ! -
    Senkit meg nem sértve : ( szokásom mondani...) "Aki szétszórta a magot, "az" szedje is össze a termést!" - ill. és/vagy = egy bizonyos "életkor" után olyasmikre is számítson, amiket te írtál! -
    Ki ne feledjem : "látod" pl. már működik a "permetkapu" Pécsett (...) - és a jövő héten ( július 24) 14 óra (?) - lehet menni a Nádorba is.... na, a szőnyegekről meg majd máskor... :-) :-)

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Hogy tisztítod meg a szőnyegeket a magasnyomású mosóval? Fellógatva vagy fektetve?

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű képeket készítettél!
    Hááát... kenyér?! Igen nehezen, bár ebben a melegben nem is kívánom a kenyeret... csak inni és inni... :o)

    VálaszTörlés
  5. Napok óta nem ettem kenyeret. A dinnye nálunk is ennyi most.

    VálaszTörlés
  6. A fotók nagyon jók! A kedvencem kapor.
    Kenyér: szívesen találkoznák egy olyan leírással, ahol kemencében sütött kenyérről írnak. Bizony a házilag készült kenyérnek nincs is párja.

    VálaszTörlés
  7. Kis türelmet /kitartást ! (péntek, 14.45.óra) Épp' nézem a Tour de France "kezdetét" (tv) - ma a Vogézekben (!) tekernek - a start és a cél nevét (város) most nem tudom,- (de a cél már Svájcban lesz) - nos, ott szakad az eső ! - a starnál : +18C°- a célban +21C° ( a hegyekben pedig +13C°) - szóval annak az esőnek szombatra ide kell érnie ! (vagy a lehűlésnek!) Ja! - Pécs (árnyékban +35C°- de írhattam volna 36-ot is )
    ***********************************************
    Ki tud valamit @délimről ?- lehet,hogy elment "ingyen" dinnyéért ?- (reggel) karambolozott valamilyen dinnyés autó Szeged közelében (Balástya)... micsoda mázlisták vagytok.... (szegediek)

    VálaszTörlés
  8. Üzenet @viki-nek ! - Nagyon jó a kérdés ! - (anno) munkahelyen elég sokat mostam [ bár mi "gőzborotvának" hívtuk - de lehetett magasnyomásra állítva is - stb.) Mivel ott (munkahely) "nem számított" a víz... fektetve mostam,- (igaz, vigyázni kell, hogy nehogy foltos maradjon) - későbbiekben pedig függesztve ! - valahogy az volt a jobb megoldás! - Na, majd @Aranyosf.- megírja.
    **********************************************
    Más : vagy 20 éve (!) hallgatom egy "ismerősömet", ő mindig télen (!) a "szűz hóban" - tisztítja a szőnyegeit,- bár fogalmam nincs, hogy azután hogy' szárítja meg ?- (Gondolom nekünk egyhamar nem lesznek olyan teleink ?- (német ismerősről írtam)
    *********************************************

    VálaszTörlés
  9. Üzenet @KYBA-nak ! (Bár ebből nem lesz rendszer...) Googleba írjad be : kenyérsütés kemencében - aztán ott van video is ! - igaz, kb. 11,5 perces ! - (hangot erősítsed fel) -
    Mellesleg kb. itt van :
    http://members.chello.hu/g.bubenko/mindennapikenyerünk2.htm
    (majd ne feledd ! - elég "macerás" egy dolog, kb. vagy 12 órás munka ! (?) -
    Megjegyzem : (anno) Duna tv-ben láttam nem egyszer a (házi) kenyérkészítést ! - de most nem többet!- mert majd olyan meleg van, mint egy pékségben! :-)

    VálaszTörlés
  10. MINDENKINEK ! (Bár nem épp' arról vagyok elhíresülve, hogy meg akarnám "menteni az egész emberiséget!" - Ne legyetek már ennyire felelőtlenek ?- Állítólag (!) a nagy meleg miatt "légdugó"(?) képződik a kémyében ( főleg ha jó öreg...) - és ha fürdésnél vizet melegítetek ( jó öreg vízmelegítővel...) - akkor legalább az ajtót /ablakot tartsátok nyitva ! - hogy (esetleg) ne pusztuljatok oda ! - Francba ! - sok invalidusa ! -(meg gázosok!) - Remélem hallottátok /láttátok a tv-ben a híreket ?- 2-3 napja ez a téma ! -
    Na, - legalább lesz témám esetére,- volt barátnőmet (=szaktekintély) megkérdezni...

    VálaszTörlés
  11. Viki: elküldtem a leírást !
    Kyba: én nem kemencében sült kenyérre áhítozom, hanem egyszer már kirpóbálnám a kovásszal sültet, de valahogy sosincs kellő bátorságom hozzá. Vagy akár beszélgetnék szívesen egy igazi pékkel is, mert néha nem tudom, hogy miért nem lesz igazán jó a kenyerem. Legtöbbször az a bajom, hogy morzsálódik. Persze a liszt minősége is lehet ennek az oka...

    VálaszTörlés
  12. Jaj,jaj!Kemence,sütés.Igaza van @X-nek,még írni is róla meleget áraszt.
    Nem jutott a szétgurult dinnyékből,mert nem jártam arra:-)
    Csan nem megnyílik a Nádor.
    Mai hír a Délinyúzban,hogy bezárt a "Szeged Étterem".A Széchenyi téren/főtér/volt./van/
    Most már mindhárom patinás étterem zárva Szegeden.A régi Hungáris több mint egy évtizede.A Hági étterem és most a Szeged.Bár
    átalakították a magánosítás után,kisebb lett,nem olyan hangulatos,de nyáron a terasza
    a régire hasonlított.Mindezt a szabadtéri ide-jén.Agyrém!

    VálaszTörlés
  13. Kenyérhez:ha nincs ilyen meleg a szögletes szeleteltet veszem,mert piritóst csinálok.Mivel
    sokáis eszem a fél kilósat nyáron rámromlik,így zsemlét veszek.Igazából nagyon kevés kenyeret eszem.Reggelire egy szelet,vagy a zsúrból kettő.
    Szépek a fotók.
    A kapor szeretethez csatlakozom.

    VálaszTörlés
  14. Nem értem ! nem, nem és nem ! Most akkor hol van az a beígért lehűlés ?- (semmilyen "radarképen" nem látom, hogy közeledne ! ) - és milyen képeket mutogattak tegnap (péntek) Németország,Ausztria stb. helyekről ( = lapátolták a jeget + hókotró !- meg ilyesmik) - (tv.híradó m1 és m2 ) -
    Utókornak : Pécs (szombat reggel)
    kint kb. +22 ~ +23 C°
    Lakás/ fdsz. +24,5 C°
    Emelet : 26,9 C°(!) -
    szélcsend,- minden ablak tárva nyitva ?- (semmi légmozgás) - hát... ezek szerint még várni kell ?-
    Folyt.köv : megt @DÉLIM-nek is üzennék >>>

    VálaszTörlés
  15. Anno - elég régen - volt egy "időszakunk" amikor mi is szeletelt(becsomagolt) kenyeret vettünk. (OK!- mint te !- kényelmi szempontból - könnyebb volt megpirítani - stb.)
    Elfelejtettem, hogy a szeletelt/csomagolt kenyér (hány) mennyi napig is jó ?- (elég sokáig...) - így aztán mit gondolsz ?- mitől ? (!) - bár "vita van" a neten... van-e benne tartósítószer,vagy nincs. (Állítólag van- kb. "hangyasav" - vagy más,- mindez ott van a neten) - Így aztán mi a "szögletes" (nem szeletelt) kenyeret vesszük,- ami 2-3-4 nap után még mindig pirítható,- (bár olyankor a héját már levágom) - ill. aki akarja, ám tartsa hűtőben. (Szerintem a hűtőből kivett kenyér felmelegítésének árát senki nem számolja hozzá...) - stb. Én a kenyeret vászonból készült kis "zsákban" tartom....
    ******************************************
    OK ! - bizonyára könnyen beszélek ?- mert igen közel' hozzánk a kis bolt... ( sajnos vasárnap már nincs nyitva) - így pl. a ma (szombat) vett kenyeret fogom enni pl. hétfőn - de lehet,hogy kedd reggel is. (vagy nem ) :-) Hát, ennyit.
    Jó - szombati - semmittevést ! :-)

    VálaszTörlés
  16. Mindenkinek !
    Cikk a www.nol.hu - ban Cím : Kiskereskedőknek is vissza kell venniök a használt elemeket -
    Ha-ha-ha - kinyomtattam a cikket !-és viszem nekik a kis boltba. ( maszek -és 2 boltjuk is van...) - ne má' csak én "szenvedjek" :-)
    (Legszebb öröm a káröröm ?... ? )
    @Aranyosfod. = jan.01-től a z.kártya és műszaki vizsga "összevonása" - Bocs' - inkább várj kicsit... (?) - és "előre" (határidő előtt) nem kell(ene) annyira "tüsténkedni" (?) -l.d. gépjárműadó és ilyesmik....

    VálaszTörlés
  17. Most akkor mi van ?- ( hazaértem a kis boltból ! - Bakker - valamit összekevertek és nem kaptam meg a Népaszabadságomat...) - OK !- ott a neten- stb.
    A helyzet "rosszból" - "rosszabbra" fordult ?- (virágok öntözését ugyan befejeztem) - de 1000-el süt a Nap ! - és kint már +26C°! - (néha enyhe szél ?) - gyanús, gyanús,- mert (valahogy) már a sör sem "kvánkozik" belém ? ...
    Kitartást ! (...) - állítólag a "Szebb jövőt!" kifejezést szabad használni ! ( - kétkedőknek : Google) -
    Végrendelet : ma (szombat) 08.00. órakor nálam OFF ! -

    VálaszTörlés
  18. Köszönöm személyes megszlíttatásomat.A szeletesre az vagyon írva,hogy tartósítószert nem tartalmaz,felsorolás pedig nincs.Igen,egy hetes a szavatossága.Én letakarom csinos konyharuhával,de ugye a csomagolása eredendően műanyag és bizony a nagy hőségben megpenészedik,amint írtam több,mint egy hétig is eltart a fél kiló.Úgyhogy csak ha hűsösebb
    lesz térek vissza a szeleteshez,akkor "minden" időt kibír,legfeljebb szárad,de pirítani jó és
    ahogy írod jól beleillik a masinába.Szögletes
    nem szeleteltet mifelénk nem árulnak!
    Most a cukrászok "ÁFA" problémáján mulatok.
    Itt is nagy meleg van máris.Talán délutánra ér ide a rossz idő,jégverés és lehűlés.Jövő hétre ismét kánikula azelőrejelzés.

    VálaszTörlés