2009. július 10., péntek

Vannak jó napok is...

.....mint pl. a tegnapi. Délelőtt a barátnőim elláttak mindenféle hasznos finomsággal, nevezetesen eszméletlen mennyiségű uborkával és ugyanennyi zöldbabbal. Az ubi már a hűtőben volt, amikor eszembe jutott a „dokumentálás”. Amit itt láttok, az 2/3-a a bab-mennyiségnek. Még 1/3-nyi blansírozódik az egészben hagyottakból. Ez a mennyiség elég lesz a következő évre, különös tekintettel arra, hogy kb. 1 kg-nyi már bent lapul a mélyhűtőmben.
Ma rakott zöldbab lesz ebédre. Ajánlhatom a következő receptemet: Jénaiba alulra kerül egy réteg gyengén párolt zöldbab, rá rizs, rá egy jó pörkölt /én darálva szeretem, nem darabosan, de úgy is lehet/, majd újra zöldbab. A teteje tojásos tejföllel meglocsolva és sajttal meghintve. Sütve. /Amúgy másféle zöldség is nagyszerű így, karfiol, brokkoli, stb…/ Aztán a jégverte, kihalt paradicsomtövek miatt/helyett megleptem magam ezekkel a csodás floxokkal, melyek kedvenc nyári virágaim. Mindenkinek tudom ajánlani, ha ügyesen kezeled, sokáig nyílik, esténként csodás illata van, és szerintem szép a virága is. Egy baj van vele, szereti a lisztharmat, ezért ha észreveszed, azonnal permetezni kell. A délutánba még belefért egy séta Lilivel, megint a Budai vámhoz mentünk. Először a sarki padunkra akartam leülni, de az így nézett ki: Biztos, hogy nem a környékbeliek éjszakáztak ott. Aztán feljebb mentünk kicsit, ott már szebb környezetben élvezhettük a kellemes késő-délutánt. Viszonylagos nyugi volt, épp ma néztem az egyik lakás teraszát, tele van virággal. Jópofa az alatta lévő lakás „macskalépcsője” is. Mindent egybevetve jó nap volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése