2009. augusztus 22., szombat

Mini csodavilág

(Tekintve, hogy végtelen csendességben telnek a napjaim, csak ilyen „közömbös” hírekkel tudlak benneteket szórakoztatni. Az olvasáson kívül most elég sokat nézek TV-t ott láttam ezt is.) A Miniatur Wunderland egy hatalmas – mondhatnám „háznyi” vasúti terepasztal Hamburgban, Németországban. A terepasztal jelenleg a legnagyobb a világon. Összesen 5 különböző témát dolgoz fel: Hamburg és környéke, Ausztria, Amerika, Skandinávia, Svájc. Építése 2000 decemberében kezdődött el és 2001-ben nyílt meg. A bővítése folyamatosan is zajlik. Felnőtteknek 10 Eu a belépő – ha én ott járnék, biztos megnézném. Szinte hihetetlen, hogy mi mindent kitaláltak a kiállítás berendezői ! Néhány adat: .....................Terv 2015-ig ...Jelenlegi 2009 Teljes bérelt terület....................10.000 m2 .........6.400 m2 Modellterület..................................2.300 m2 .........1.150 m2 Sínhosszúság ...............................20.000 m .........12.000 m Mozdonyok.....................................1.300 ...................830 Vagonok........................................15.000 ..............11.000 Szignálok.........................................1.900 ....................900 Kitérők...........................................4.000 .................2.200 Lámpák.....................................500.000 ............300.000 Házak és hidak..............................6.000 .................3.500 Figurák......................................300.000 ............200.000 Autók............................................10.000 .................5.500 Fák..............................................330.000 ............215.000 Munkaóra..................................850.000 ............500.000 Munkatársak....................................200 .....................185 Építési költségek..................5.000.000 € ...10.000.000 € Weblapja: http://www.miniatur-wunderland.de/

5 megjegyzés:

  1. Bocsánat, de képtelen vagyok normálisan berakni az adatokat, többször próbáltam, de valahogy mindig elcsúszik az egész. Talán így is érthető....

    VálaszTörlés
  2. Kicsi gyerekkorom óta imádom a játékvasutakat. Köszönhető ez ezermester nagypapámnak, akinek szürke hivatalnoki munkájáról semmit nem tudtam, igazi életét ugyanis 100%-ban az töltötte ki, hogy másodállásban profi szinten játékokat javított, az egyetlen fiú-unokája nagy örömére (egymás iránti rajongásunk így kölcsönös volt). Ő soha nem ismert kompromisszumot a minőség terén, így miből másból, mint Marklin-ből gyűjtött nekem módszeresen egy 26 mozdonyos flottát, minden kiegészítővel. A 60-as, 70-es évek fordulóján nem sok hasonló lehetett az országban, de persze ma is egy kisebb vagyont érne. Élete végefelé még nagy álmával, egy terepasztallal is elkészült...

    Engem viszont, kamaszodván, egyre kevésbé érdekelt a dolog, gondoltam hasznosabbra is konvertálhatnám az értékét, hát eladtuk a cuccot, és vettünk belőle egy komplett kempingfelszerelést a családnak. Ez persze rengeteg olyan élményt nyújtott, amire akkoriban nagyobb szükségem volt, szóval utólag nehéz megítélni, bánom-e vagy nem. Mindenesetre az első olyan keresetemből, amiből már megengedhettem (úgy 1990 körül), vettem egy kis Marklin-alapszetet, két mozdonnyal, váltókkal, jelzőkkel. Két srácom élvezte, de nekik már messze nem jelentett annyit, mint anno nekem.

    Van már vagy 10 éve is, hogy utoljára fölállítottam egy pályát, de hacsak a sors nem kényszerít rá, nem válnék meg tőle. Jól jön majd, ha lesznek unokák (remélem)!

    Személyesen nem jártam még a fenti múzeumban (naná, hogy bemennék!), de magát a linket ismertem.

    Üdv
    Gábor

    VálaszTörlés
  3. Így utólag irigyellek a játszós-kedvű nagypapádért ! Nekem egyik sem volt ilyen.
    Igaz, viszont volt egy csodáatos Nagymamám, akinél csodálatosabb embert mai napig nem ismerek. Ha Rá gondolok, csak a jóságának különféle variációi jutnak eszembe, és semmi rossz.

    VálaszTörlés
  4. Szép vasárnapot !
    Először is : elnézést kérek Gábortól! (mai hozzászólásából ráébredtem, hogy "ez" a Gábor nem "az" a Gábor - ismeretlenül is üdvözlöm !- remélem "nem vette szívére" az előző napi kommentemet ?- )
    A témához : több éve (?) - láttam (tv.) Szörényi Szabolcs "híres" terepasztalát,- (most szerencsés, hogy nem kell sokat írnom róla ! - állítólag a magyar tv.is mutatta az idén,- bár én akkor azt nem láttam.) "Érdekesség" : ( benne több - MAGYAR - terepasztal,- "díjazom", hogy nem a fantázia szüleménye.) - ( adatokat szóban hallhatod )
    magyar terepasztalok
    Bizonyára többen ismerik,- én néha ezt az újságot nézegetem
    indóház
    [ Na, igen ! - mindenki másképp' emlékezik sok mindenre ! - ("mondás" lenne ?- vagy dal ?... "csak a szépre emlékezem...) ]

    VálaszTörlés
  5. Bocs'- javítom !
    magyar terepasztalok

    [Nem a "mundér becsületét" védem, de úgy tudom @Aranyosf. nagypapája pedagógus ( tanár) ember volt - ( a Dalárda tagságról,cserkészkedésről és szakfelügyelői dolgairól se feledkezzünk el!- jól rajzolt (?) - hegedült is (?) - stb. ) - én úgy gondolom : " a suszter cipője lyukas"... valószinűleg egy tanárembernek épp' elegendő lehetett munkaidejében "foglalkozni" a gyerekekkel. (50'-es 60'-as években sem voltak jobbak a gyerekek !- mint napjainkban. ) :-) ] -
    * Kitárgyalt téma : nagyon sok dolog öröklődik úgy, hogy (esetleg) személyesen nem is láthattuk
    szüleinktől, nagyszüleinktől. Sajnos (is) - meg szerencse ! (is) ! -

    VálaszTörlés