2009. augusztus 19., szerda

Spirálos, betűrendes

Hogy ez miért van így, nem tudom, nem értem… vagy mégis ? Tán mindez a nagy össznépi átverőshow része ? Bizony könnyen lehetséges…. Valamikor régen volt egy spirálos A5-ös méretű betűrendes telefonfüzetem. Hosszú évek használata után tönkrement, a számok egy része is elavult, gondoltam, veszek újat. Vettem. Igaz, akkor sehol se lehetett spirálosat kapni, csak azt a „kötött” formát /Kép bal oldalán/. Ez nem tartott 3 évig se ! A lapok kiesnek, kész idegbaj ha kézbe veszem… No, gondoltam, úgyis annyi az időm, mint a pelyva, elmegyek és veszek egy másikat, de most aztán keresek ám egy spirálost ! Első bolt: nincs. Második bolt: van, de francia (!!!ezt háromszor is tudomásomra hozta az eladó!!!) miután közölte az árát: 1850.- Ft . Ez egyébként az Átrium üzletházban lévő papírboltban volt, ha nem hinné el valaki, megnézheti, biztos ott van még, mert arra megesküszöm, hogy egy ilyen sz… füzetet ért senki sem fog ennyi pénzt kiadni… Na, végre a harmadik boltban sikerrel jártam, ott volt, 650.- Ft-ért. Az 1800 után már nem is sokalltam… Szóval a költői kérdésem ez: a régi, jól bevált tartós dolgok miért tűnnek el, s van helyettük a gyenge minőségű, hamar elkopó/tönkremenő és ráadásul még így is drága ??? És az abszolút megválaszolhatatlan: Miért is tűrjük ezt mi ? És meddig is tűrjük ? Hja, Istenem, ha csak ez a két kérdésem lenne.....

10 megjegyzés:

  1. A probléma ismerős!
    Vettem egy közepes nagyságu sptirált és kivagdosva kis négyzetekkel csináltam belőle ABC-set.Ez kb két éve volt. Azóta nem tájékozodtam ez ügyben,de valóban felháborító!

    VálaszTörlés
  2. Én a határidő naplót kedvelem, abban napi bejegyzést és telefon betűrendes regiszter is van. Kb. decemberben az ára 1.500.-Ft. Én megvárom a január végét és akkor vásárolom meg potom 400.- Ft-ért. Megszoktam, szeretem. Viszont már egyre jobban nincs szükség rá, mivel nincs vonalas telefonom és a közületi számokat kinyomtattam a kisváros honlapjáról. Sok jó megoldás van erre is az internet segítségével. Tudom a jól bevált szokás az ad biztonságot. Bizony igazat kell, adjak, mert a papír alapú információ csak rongyolódik, de eltűnni csak a memóriából tud.
    Költői kérdés! Jó üzlet a kockás füzet árusítása
    főleg iskola kezdés előtt? Igen....
    Azért hiánycikk, mert valaki kitalálta a virtuális leckeírást. Mi meg majd csak átvészeljük, segítünk magunkon ötletességgel mint pl. Délim

    VálaszTörlés
  3. (Nem szívesen szólnék hozzá...) Talán, mert "első gondolatom" : ... és akkor képzeljük el azokat, akiknek kb. (min.) 8 évig [ vagy 12-ig!]- (egyetemet ne is számoljam...] - (1 vagy 2 gyerek esetében ilyesmikkel kell "szembenézniük" MINDEN tanévkezdetkor ! ) OK ! - mert itt csak-csak egy "különleges" füzet van említve ! ("betűrendes" és még spirálos is legyen - stb.)
    Mellesleg :
    Pénztárcagyilkos iskolakezdés
    ( Írhatnám : ha az (anno) 10 Ft-os cigarettám (2009-ben) 550 Ft - vagy egy doboz gyufa 40 fill.>10 Ft - 40 fill. kifli 23~25 Ft/db - (stb.) akkor mi itt a probléma ? - (hogy ne legyek megint demagóg meg cinikus sem...) -
    Szoktam olvasgatni a blog "tanácsait"... (tudjunk örülni... stb.) hát pl. öröm, hogy (végül) kaptál füzetet ! -
    [ Nem is emlékszem már.... minden "betűhöz" ugyanannyi oldal volt (anno) belerakva ?- igaza van az előttem szólóknak : PC-vel kinyomtatva a betűket... egy keményebb papírra,- kivágva azokat és beragasztva - házilag is előállítható,- ( a nyugdíjas meg ráér "mindenre"... :-) :-) - meg még mennyivel szebb is ! + az alkotás öröme !
    **********************************************

    VálaszTörlés
  4. (Demokrácia van... ki-ki gondolkodjon úgy, ahogy az "számára megnyugtató"... (vagy ellenkezőleg) - így aztán a "virtuális leckeírásról" pl. csak annyit,- máskor meg az a "gond", hogy a gyereknek hány kilós a táskája! :-) amit naponta kell(ene) cipelnie. Mellesleg épp' ma jutott eszembe (...) minek is kell nekem (évente!) új telefonkönyv - ( sőt !- CD-t is kérhet, aki akar...) - miközben pl. ott van :
    Telefonszam tudakozó
    persze, mondhatjátok, hogy azt ( ha szükséges) nem tudja magával vinni az ember... és egyéb kifogások. Bár pl. nekem mobil telefonom sincs - állítólag abba is bele lehetne írni a "fontosabb számokat!"
    Végül : (ismétlés) azért itt van a MOLESKINE is ! :-) - na, majd beírom a linkjét, mert valahova lekeveredett....

    VálaszTörlés
  5. (Esetleg itt a "története" - bár tele a Google vele -)
    Moleskine story
    Még véletlenül sem "bosszantásul" írtam! - csak pl. azért, mert egy ilyesmi elég hosszú ideig kiszolgálja a tulajdonosát ?- ( persze,mint minden más, ez is vitatható :-) :-)

    VálaszTörlés
  6. Ez a Moleskine-dolog fantasztikus ! Én nem tudtam erről, köszi @x az ajánlatot ! :-)
    Mindenkinek ajánlom elolvasásra.

    VálaszTörlés
  7. Derűs napot ! ["Ünnepi érzéseket!" - csak győzzétek eldönteni, mi mindent (is) ünneplünk ma ! (?) -]
    Az a nagy igazság, hogy ajánlottam (?) valamikor ezt itt (egy könyvet)
    Fabriczius Gábor "moleskine" könyve
    Bár, nem lepne meg, ha a legtöbben nem lennének képesek elolvasni. (nekem sikerült)
    **********************************************
    Más : aki szeret "böngészni" ilyesmit - azoknak : kitüntetések augusztus 20-an
    [ - bár úgy tudom, hogy más minisztériumokban (?) is adtak át kitüntetéseket/elismeréseket ] -
    @délim : benne a szegedi 100 éves (!) "bácsika" - Na, ennyit most !
    **********************************************

    VálaszTörlés
  8. ( remélve, hogy @délim-et "nem bántom meg" ezzel,- pl. Melocco M. sem a "kedvencem"...de ez most lényegtelen.) Pontosan ugyan nem tudom, hogy "ez" az EXIT - "az" az EXIT-e ?... viszont itt egy "friss hír"
    Melocco Miklós : Áttörés (2009)
    Van Sopronnak is honlapja (?) - abban bővebben "esik szó" a tegnapi rendezvényről. (-de eléggé komplikált lenne ide beírnom-) -
    Nekem még az is "fárasztó", hogy csak a pécsi (4 nap) programját elolvassam.
    Na, igen ! - tegnap én is elkövettem a hibát ! e-mailt küldtem és benne a miLLeNNium- szót egy N-nel írtam... ( esetemben csak-csak érthető... (?) mint bunkó...) viszont, hogy a PécsTv-ben is ?- ( egy N-nel ?.... hát... ) -

    VálaszTörlés
  9. A 100 éves Bácsika/dr.Szörényi József/ felesége
    történelmet tanított nekem./ő már régen meghalt/
    Melocco:ezt korábban valahol már megbeszéltük.Én sem kedvelem,Szegeden az 1956-os emlékműve sem tetszik,de a szép Széchenyi téren a Klebelsberg Kuno feje,az szőrnyű.
    A notesz történetet én sem ismertem.Köszi.Min-dennap tanulunk valamit:)
    24-ig B.füreden vagyok holnaptól.Ha valaki is
    hiányolna:)

    VálaszTörlés
  10. ( Ha kissé késve is,- de olvastam : 2009.08.21. (pénteken) 07.22.órakor - ( szerintem) "fogsz hiányozni!" - viszont jó, hogy megírtad ! - ( remélem felkészültek a "fürediek", hogy "cunami " (is) várható ?.... .... na, - lehetőleg ne "fordulj bele" (gumimatracról) a (hűs) habokba...
    mert még a végén = benne leszel a tv-ben ! :-)

    VálaszTörlés