2009. szeptember 21., hétfő

Estefelé, hazafelé

Ma a délutánomat bissei barátnőmnél töltöttem, még mindig névnapot ünnepelve… Kicsit féltem ettől a találkozástól, mert van egy egy éves magyar vizslájuk, de /érdekes módon/ „álltam a sarat”.

Izgalmas most az út arrafelé, vagyis hogy pontos legyek, a pogányi repülőtérig. Négysávosra szélesítik, és három körforgalmat építenek bele. Mint valami autópálya. Nem nagyon értem, erre miért volt szükség, de nyilván a én értetlenkedésem senkit sem zavar. Akik kiadták rá a XXX milliót, biztos tudták, miért tették. /Mint a tegnapi kilátó esetében is./ Nem is ragoznám a témát tovább.
Viszont:
Este a hazafelé vezető út nagyon szép volt. ½ 8-kor jöttem, a várost dél felől megközelítve. Aki jött már ebben az időben haza, tudja miről beszélek. Innen a legszebb a kivilágított városra a kilátás. Amilyen reménytelen eset vagyok, megálltam és csináltam fényképet, pedig tudtam, hogy SEMMIKÉPP nem sikerülhet. Se a gépem nem alkalmas erre, és most már azt is tudom, hogy az ilyesféle kép készítéséhez foto-állvány szükséges, mert ha bemozdul a kezed /és bemozdul/, akkor „elúsznak” a fények. No, persze, hogy nem sikerült. Csak azt sajnálom, hogy nem találta ebből a szögből Pécsről készített fotót. Viszont ha szép pécsi képeket akartok látni, látogassatok el ide: http://www.kiefer.hu/galeria

Ez a kép ugyan nem azt mutatja, amit én láttam, hanem pont a fordítottját, kilátás a városra a Mecsek felől:
Kép: http://www.fotosokvilaga.hu/eredeti_kep.php?id=Pecs-mecsekbol.jpg&k  
 
Csak okulásul, itt az enyém:

7 megjegyzés:

  1. Az [58-as] II.János Pál út (!)négysávosítása : de jó is lesz, amikor majd a Boing 747 és/vagy Airbus A330 gépek percenként szállnak le! - és a sok utas be akar(na) jutni a városba,- meginni egy kávét a Nádorban ! [Na, mindez nem a mi életünkben lesz! -de legyen igazam !] :-)
    Pécs-Pogány közötti autópálya
    Ha jól látom, "csak" 1,063 milliárd HUF (+ÁFA ?) - és EU támogatással. ( fotók is vannak azon a környéken)-
    Megint csalódtam a Google maps - ban - mert - bár pl. még a repülőgépek is látszanak a földön,- a nagy építkezéseknek (M6 / M60 ) nyomát sem látom.
    Én 2008. őszén jártam arra, amerre te- ( útban haza - Szemelyről.)
    Bisse : (is érdekes) a maga 3 utcájával - amiből kettő Névtelen u. :-) :-)

    VálaszTörlés
  2. Na, rosszul írtam (megzavartál...) nem autópálya, hanem "csak" 2 x 2 sávos II.rendű külterületi FŐÚT ( max.90 km/h ) - [58-as Pécs-Pogány szakasz ]
    *********************************
    Mellesleg épp' Kóka minisztersége idején (?) - valamelyest csökkentették az autópálya építés árait ! (volt, hogy 1 (egy) km :1,7 - 2,5 milliárdba HUF kerül (!) - általában az 1,3 milliárd /km - de ne bonyolítsam.
    Na, ha mész Szegedre, jó pár műtárgyat és egyebet láthatsz (kb. Mohácsig) -
    (elfelejtettem, mit is mondtak az útépítők ?- az M6/M60 az kb. 270 - 300 milliárd ? (... pontosítandó)

    VálaszTörlés
  3. Pénzekről jut eszembe (...) mennyire kellene örülnöm... de valahogy nem tudok! Tegnap (hétfő) délutántól - torokfájás,végtagfájdalom, köhögés és orrfújás... ( bár 20 órakor már aludtam...elég rossz éjszakám volt.. lehet,hogy közelg' a vég ?... igyekeztem vigyázni (?) - na, de 2 rokonom hozta a házba ! -és csak 3,5 nap után kaptam el...
    Ja, pénzek : ( nyugtával dicsérjem a napot...) de sikerült a telefont,az internetet és a tv-t egy társaságnál " 3-az egyben" ? - elintézni. (Igaz, 2 év "hűségidő")-
    de kb. az eddigi havi 14 ezer valamennyi helyett "csak" 9 ezer valamennyit kell fizetünk,- (5000 Ft/hó a megtakarítás ) - úgy legyen...
    Mivel mindenki esete más és más - felesleges leírnom. ( hosszas vívódás után... az UPC-hez "pártoltunk" - állítólag 09.29-én jönnek "szerelni" - stb. )
    [megjegyzem a T-Home (?) ajánlatot is érdemes böngészni,- sajnos az "ördög,az apró betűs részekben van" - mindkét esetben. ] -
    ********************************
    A nagyon öreg (?) mélyhűtőt -( bár működőképes volt) - délután egy "nem a napon lebarnult"... "vasgyűjtőnek" adtam... Bocsássa meg a "FÖLD megóvása" csoport... óvatosan vitte el, mert használni akarja.... jó kérdés, mit akarna tartani benne ?.... ] -
    *******************************

    VálaszTörlés
  4. Pécsieknek : NEM csak a kb. Rókus utca környékén ( 10 emeletes házak között) van az UPC-nek irodája,- hanem a régebbi is működik!- Pécs Plázában - vásártérnél - mintha ott nem kellene ( az autóért) fizetni ?- (parkolás) - ó,ó.. egyéb helyeken is jártunk GB-ből hazatért ismerősömmel,- ( bár ő is beteg,- de eléggé türelmesen (?) viselte, hogy ez itt bizony NEM Anglia !- ez Magyarország.... ( ne bonyolítsam... )

    VálaszTörlés
  5. Azért a Te képednek is van hangulata. Jó kis estéd lehetett.
    Szépeket mára.

    VálaszTörlés
  6. Szeretettel köszöntöm Károlyt, legújabb olvasómat. Érezd magad jól közöttünk !

    @x: láz ? gyógyszer ? Remélem egyik nincs, másik van. Vigyázzatok magatokra !!!

    VálaszTörlés
  7. Mi is sokszor járunk Bissébe :o) No, nem Erzsiékhez, hanem a keresztlányunkhoz, aki szintén ott lakik. Minden alkalommal hazafelé jövet rácsodálkozom, hogy milyen gyönyörű helyen lakom... messziről nem látszódnak a felbontott utak és útlezárások :o))

    VálaszTörlés