2009. szeptember 6., vasárnap

Mulatós hétvége Kozármislenyben

Szombaton délután elmentem Kozármislenybe, a város ünnepére. Reggel változott az idő, végre elmúlt a kánikula, mégis szépnek ígérkezet a délután, mert kisütött a felhők közt a nap. 3/4 4-re érem ki, elég lassan „indult be a verkli” – mert az első együttes csak 1/2 5 felé lépett színpadra. Sokat fotóztam. Megtaláltam Kozármisleny legszebb kislányát, akin - miközben a barátnőjével beszélgetett - lehetett tanulmányozni, hogy a mai és a régi viselet között micsoda esztétikai különbség van. . . . . . . . Végignéztem a kézművesek sátrait, aztán megnéztem/hallgattam a szuloki zenekar/énekkar/tánckar, majd a bátmonostori tamburazenekar /=1 tamburás!/ műsorát. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . A magyarok záró programja a buzsákiak tánca volt, akik szépen hímzett díszpárnákkal /is/ táncoltak. Ez után következett a szőlőlopás, ami egy csodás kavalkád volt, melyben az esti műsor spanyol táncosai is részt vettek. . . . . . . . . . . . . . Sajnos – most mondjam, hogy már „szokás szerint” – amire a legjobban vártam, a spanyolok táncáról, a vacak fényképezőm miatt megint nem tudtam képeket készíteni. De eldöntöttem, nem hagyom, hogy ez elrontsa az egész délutánt. Végül is azért 100-nál több képet lőttem és igenis van köztük néhány jó. . . . . Búcsúzóul, egy kedves kép, a testvéri szeretetről: . . . . . . És ilyen szép volt az esti ég: . . . . . . . . . . . . (Csak zárójelben jegyzem meg, hogy ha Nektek kedves olvasók a kommenteléssel van gondotok, akkor nekem a fotók felrakásával. Számtalanszor – valami előttem ismeretlen ok miatt – nem engedi a képet a blogspot program kinagyítani. Sajnos most se tudom, hogy ezeket lehet-e majd nagyobba nézni, vagy se...Ha nem, hát nagyon sajnálom és bocsánat...)

8 megjegyzés:

  1. Nagyszerű ! Én különösebben nem szeretem a túl nagy képeket a blogban, mert akkor sokat kell lejjebb tekerni a kommentelésig. Viszont a képre kattintva nagyítható. Nálam megoldható, igaz, blogja válogatja.
    Kivételesen dicsérném a Pécs Tv.-t- mert vasárnap este már majd' minden rendezvényről beszámoltak. Időm rövidsége miatt csak ezt itt - a többi ott van a közelében - bal.oldalon.
    Kozármisleny
    Ha jól láttam, akkor pl. a meszesi harangjáték megszólaltatásról nincs kép, mellesleg mind összesen voltak kb. max. 15-en (!) Úgy láttam, túlzottan nem tolongtak máshol sem a tömegek ?- vagy a tv. nem a legjobb időpontban járt ott.
    Na, majd legközelebb... értsd: 1991-óta "visszaállítva" a Szt.Borbála napi megemlékezés.
    - amit kb. 1952-ben szüntettek meg - stb.
    ******************************************
    Az erő legyen veletek!- ma is. Eléggé hűvös reggel, kb.+15 C°-

    VálaszTörlés
  2. Bocs'- tudom nem a témához tartozik, de aki nem hallott volna róla :
    Matatek Judit
    Esetleg azért is, mert voltak, de vannak ilyen fiatalok is !

    VálaszTörlés
  3. Mivel eléggé sok magánéleti programom/ügyintézésem várható a napokban ?- gyorsan még benyomatnám ezt ide-
    2009.szeptember -37.hét
    Fotó: Dragomán György
    Idézet : " Ha lenne nála fejsze, jeleket ejthetne a fák hibátlan,tiszta kérgére, megcsonkíthatná őket, utat vághatna magának, vagy legalább nyomokat hagyhatna maga után." [ A pusztítás könyve]
    07.hétfő = 0
    08.kedd : 1873 Alfred Jarry / +1939 Hevesi Sándor
    09.szerda: 1828 Lev Toljsztoj / +1829 Vitkovics Mihály / +1866 Czuczor Gergely / +1898 Stéphane Mallarmé
    10. csütörtök : 1882 Gellért oszkár / 1897 Georges Bataille / 1973 Dragomán György
    11.péntek: 1977 Varró Dániel / +1919 Csáth Géza
    12.szombat: 1888 Tersánszky Józsi Jenő
    13.vasárnap: 1852 Petelei István / +1995 Csorba Győző
    *********************************************
    Jelenleg meg nem mondom, hogy miket olvastam Dragomán Györgytől... (gondolom, a legtöbb "szépkorúnak" nehezen befogadható... ? )
    Esetleg Csáth Géza (?) - bizonyos(!) könyvei "ronggyá olvasva" a könyvtárban - de szerencsére majd valamennyi hozzáférhető. (én már végeztem Cs.Gézával is...) L.Toljsztoj "megkapta a magáét" O.Mandeltstam (?)-tól - pontosabban a felesége visszaemlékezéseiben (Nagyezsda M.) - viszont L.Toljsztoj unokája (dédunokája ?) is ír... lásd : Toljsztaja : Ksssz c. regénye (vagy valami ilyesmi.) - Bocs' : látom Varró Dani is "ünnepel".
    Talán majd máskor: jelenleg "erősen benne vagyok" Rockenbauer Zoltán (1960) : A halandó múzsa [Ady özvegye,Babits szerelme,Márffy hitvese ] - újdonság (?) -megjelent 2009 -ára 3.999 Ft... igaz, 410 old. - na, de most nem többet. [ Tényleg ne legyek demagóg ! -de vajon mikor írhatta ezt R.Zoli - (igaz, egy időben miniszter is volt...) ill. lásd még : (önálló köteteit) - Márffyról vagy 3 db.
    Na, aki ráér : esetleg/bizonyára Google... :-)

    VálaszTörlés
  4. Szép szombat délutánod volt. Érdemes volt kiruccannod.A képekkel nincs semmi baj visszaadják ( kinagyíthatók )az élményeidet. Szépek a hímzett terítők és buzsáki párnák.
    Szép napot mindenkinek!

    VálaszTörlés
  5. Üzenet Gabornak: ajánlottam egy jó kis szlovéniás oldalat a Triglavos kommenteknél - ha nem ismernéd ! :-) Nem tudtam levélben megírni, mert nem látom az E-mailodat.

    VálaszTörlés
  6. Fantasztikus lehetett ez a program. Külön köszönet a gyönyörű varrott dolgok fényképezéséért! :o)

    VálaszTörlés
  7. Ha témáját tekintve - szerintem - nem épp' ez a vers lenne alkalmas a hangulatom kifejezésére, csak-csak valami ilyesmi történik mostanában ?
    Párisban járt az Ősz [ Az esték és a reggelek egyre hűvösebbek, a mai kezdet kb.+14 C° ] -
    P.s. : tele a net Adyval is, kérdés már csak az, hogy ha már valaki felrakta a verset, miért nem tudja pontosan beírni ? - nem kedvelem a pontatlanságot.

    VálaszTörlés