2009. szeptember 12., szombat

Szárazság

Bár ne tettem volna, de megint elmentem sétálni. Most busszal fel az Állatkertig, onnan át a Dömörkapuhoz, itt bekéretőztem a vidámparkba, hogy végre azt a napórát lefotózhassam, amit olyan régóta nem sikerült. Majd kimentem a Flóra pihenőhöz. Itt már éreztem, hogy nem volt helyes döntés erre jönni, - de azért a „szokott” utunkat bejártam. Könnyeim között gondoltam végig, hogy hány százszor is jártunk erre ? Hogy nincs a Mecseknek egyetlen ösvénye, amin én Lilivel ne sétáltam volna végig. Számolj ! Hány km fért bele abba több mint 4000 napba, amit együtt töltöttünk ? Rengeteg. Komolyan mondom, a Mecsek közeli útjai közül egy sincs, amin ne jártunk volna. Ezt a Gyükés-környéket meg, ha valaki azt mondja, nálam jobban ismeri, az nem mond igazat. Jeltelen kis ösvényekről tudom, hogy ha itt bemegyek, hol bukkanok elő. Tudom, hol milyen növények nőnek különböző évszakokban. Ismerem a jellegzetes köveket, észreveszem a változásokat, amit galád emberkezek okoztak – most pl. azt, hogy ott, ahol a gyükési „tábla” leszakadt nemtudomhány millió évvel ezelőtt, s régebben a fejük tetejére állva látszottak a mészkőrétegek, ott gazdagék házához vezető utat túrt valami hatalmas gép, mindörökre eltüntetve ezeket a jeleket, melyeken én, amikor még jártam, mindig meghatódtam, hiszen ember-nem-élte kor tanújára tettem a lábamat. Ez ennek a pénzeszsáknak mindegy volt, gondolom fontosabb, hogy a X milliós terepkocsijával fel tudjon menni a XXX milliós csodapalotájához. De mindegy. Nem is érdekel, fulladjon bele a gazdagságába, rajtam aztán úgyse tud segíteni… Az erdő állapota lehangoló. Mondhatom nyugodtan, katasztrofális a szárazság – fogalmam nincs, hogy a kis állatok honnan szereznek maguknak ivóvizet ? Én nagyon is jól el tudom képzelni, hogy a sivatagosodás felé haladunk, csak ki kell lépni az aszfaltrengetegből és körülnézni kicsit a környezetünkben. Be kell valljam, a mai sétának talán csak annyi fizikai eredménye lesz, hogy mivel elfáradtam, remélem könnyebben el fogok tudni aludni – persze csak akkor, ha a fejemben dongó gondolatok meg nem akadályoznak ebben. Nézzétek a szárazság dokumentumait:

15 megjegyzés:

  1. Most vettem észre, hogy tegnap óta új "rendszeres olvasóm" van, bizonyos Monique Franciaországból. Meglepődtem, mert az én blogom az ő kedvencei között az egyetlen magyar nyelvű, s az ő blogjaiban sehol egy magyar szó - hát nem tudom, nem véletlenül kerültem a kedvencei közé ?
    Kedves Monique, megírnád nekünk, miképp bukkantál a blogomra ?

    VálaszTörlés
  2. Második megjegyzésem: láttam Tyria sem tudott kommentelni hozzám - hát kedves olvasóim, ismétlem, halvány lila gőzöm nincs, hogy mik vannak itt, mi miért történik úgy, ahogy...

    Egy dologra viszont rájöttem. Ha valaki 2 napnál régebbi bejegyzésemhez kommentel, akkor az a komment csak akkor jelenik meg, ha én azt engedélyezem. Mondjuk ez nem nagy baj, mert visszamenőleg sose nézem a blogot, s akkor ott inkább ne legyenek olvasatlan szövegek. Ez a régi blogban másképp volt, rá is fáztam....

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Az a baj, hogy nem mindig tudja az ember naponta nézni a blogokat, olyankor csak később tudna kommentelni.
    Nos, a szárazság jelei bizony nálunk is ordítanak.

    VálaszTörlés
  5. Marknak ezúton is köszönöm ezt az új kommentelési variációt - talán így nem lesz problémátok.

    VálaszTörlés
  6. Ki szeretném deríteni, hogy ebben a kommentelési formában is szükséges-e az a bonyolult formula, amit eddig kellett használni, vagy elég csak beírni a címet?
    Lássuk !
    Első variáció, egyszerű címbeírás:
    http://www.otthonpraktik.hu

    Második variáció, a bonyolultabb:
    otthoni praktikák

    VálaszTörlés
  7. Nos, ezek szerint ahhoz, hogy rákattintással működjön kommentől az ajánlott oldal, továbbra is használni kell azt a bonyolult formát, amit az előzőekben. De a lényeg, hogy úgy viszont működik ! :-)

    VálaszTörlés
  8. Hawah: semmi gond, nyugodtan beírhatsz bárhová, a régebbi anyagokhoz is, csak azt azonnal nem fogod látni, csak akkor, ha én jóváhagytam.

    VálaszTörlés
  9. Szerencsére,vagy ellenkezőleg má' megint F1 van a tv-ben, ami nem különösebben érdekel(t) -látom, itt aztán zajlik az élet! -Egoizmus lenne ?- hát, az eléggé "szomorú", ha régebbi kommentekre nem nézel rá,- ill. nekem aztán mindegy. Értsd : ha a témához illő /kapcsolódó gondolata lenne még az embernek, másnap- akkor eléggé felesleges beírnia ?- Na, de ne bonyolítsam ! -ill. ettől is lehet, hogy kénytelen az ember (én) éppenséggel nem oda "illő" témát is beírni. Az is igaz : nem mindenki ír/olvas blogot mindennap ! Na, akkor tán' a témához :
    Én pl. nem aggódnék a "kicsi állatokért" ( sem nagyért) - láttam épp' elég olyan filmet [hogyan maradhat életben az ember a pl. sivatagban ] - és olyasmit is, hogy nem kell túlzottan félteni az állatokat sem. (Ismerjem el, pl. az európai erdőkben hogy van ?- azt pontosan nem tudom (még...) - de bizonyára van itt is megoldás!
    Magam is kissé soknak érzem.... talán ennyit.

    VálaszTörlés
  10. (Csak-csak rájöttem, (?) hogy' működik ez az újdonság... a megjegyzés küldése,bár ilyen esetekben engem aztán a változatosság nem gyönyörködtet !-de ha nektek ez jó ?- akkor nekem is !) :-) :-)
    Kimaradt : úgy tudom,(ha az emberiség "nem piszkál bele")- akkor az állatok tudják/érzik(?) - ha sok táplálék várható,több lesz a szaporulat(kölyök)- ill. ellenkezőleg. Közismert az is, hogy a legerősebb marad életben, a többinek meg annyi. Eléggé egyszerű ez, és évmilliók óta "ki van ez találva !"
    *******************************
    Ma (szombat) -szerintem igen jó a Hétvége melléklet [- majd minden cikkben egy-egy író és művei "vannak eldugva" a sorok között,- győztem jegyzetelni ] - mivel ezt a blogot főleg hölgyek olvassák ?-
    nekik találtam ezt ! > jaj nekem!- elfelejtettem előzőleg a címet/vagy a linket kiírni ! Türelem. Tüdős Kláráról és divatról lesz szó....

    VálaszTörlés
  11. Na akkor, újabb próba !
    A cikk címe : A magyar ruha dolga
    http://nol.hu/lap/hetvege/20090912-a_magyar_ruha dolga

    vagy esetleg így
    A magyar ruha dolga

    Meg nem mondom, kitől és mennyi könyvet olvastam Tüdős Kláráról (lásd ennek a cikknek a végén ,- miket csinált még a varráson kívül...)

    VálaszTörlés
  12. Azokhoz a témákhoz, (amiken keseregsz) nem szívesen szólnék hozzá ! Reménykedjünk, hogy az X és XXX milliós autó és ház be van jelentve és az adót is befizette utána,- (esetleg névtelenül fel/bejelentheted) - bár olvasva (ma) mik vannak Szegeden ?-...hát,nem biztos, hogy érdemes. De arról majd később !
    Őslények témához ezt :
    A dinoszauruszvadász
    és most komolyan ! EZT AJÁNLOM FIGYELMETEKBE ! (készülök is küldeni e-mailt)
    Vadonleső honlap!-sün és mókus ?
    Na, ennyit nektek ! :-)

    VálaszTörlés
  13. Most próbálok kommentelni
    Tyria

    VálaszTörlés
  14. Ez a módszer sokkal egyszerűbb is! :-)

    VálaszTörlés
  15. De jó lenne, ha egy újabb kommentelési lehetőség (is) lenne már... sokat kell lejjebb tekerni ?-
    Na, OK !
    Szép vasárnapot !
    Látom, a kommentelők is (lassan) "előkerülnek" - már csak @délim hiányzik ! Jó kérdés, mi lehet vele ?
    Igaz , vannak ilyesmik is :
    A szegedi Pagoda története Googleba írva van az étteremnek is honlapja ! - (na, ott még nem jártam... lehet, már nem is fogok ?) :-)
    Persze, nem kell a terjedelmes cikket elolvasnotok... benne A betúre kattintva = nagyítás !

    VálaszTörlés