2009. október 26., hétfő

Délutáni mozi

Nagyszerű dokumentumfilmet láttam ma délután Sissiről, a mi különös osztrák-magyar királynőnkről. Nem tudom, hányszor néztem meg a róla Romy Schneiderrel készült filmet – és nem nagyon érdekel, hogy „hozzáértő” kritikusok miképp vélekednek a filmről – nekem az is nagyon tetszett. Ám a mai filmben eredeti helyszíneket és rengeteg korabeli fotó mutattak. Őszintén szólva számomra semmi különös újdonság nem volt már a filmben, csak hát pl. más látni a possenhofeni kastélyt „eredetiben”, mint egy akármilyen kastélyt a játékfilmben. Az sem tudtam, hogy lánytestvérei mind valahogy hasonló sorsot éltek meg – örök elégedetlenként, céljukat sosem elérő, nem is abba a századba való nőként szenvedték szinte végig életüket. Most láttam sok képet a Korfu szigetén megálmodott és felépített Achilleonról is.

Ha valaki kicsit olvasgatni akar róla, nagyon jó a wikipedia leírása, itt:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Erzs%C3%A9bet_magyar_kir%C3%A1lyn%C3%A9
/Esetleg a lap végi hivatkozások közt is lehet bogarászni, ha valakinek kedve, ideje engedi/
Nekem ezzel a filmmel pompás délutánom volt – s most elmegyek egy kicsit járkálni – mert különben csak ülök itt a gép előtt, és néha kezd elegem lenni ebből…

 Kép: http://www.bumm.sk/images2/timi/kultura/Sissi.jpg  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése