2009. október 2., péntek

Péntek.2.

Vettem az előbb /én marha/ fél kg. tartós, szeletelt rozskenyeret. Gondoltam, kényelmes kis szendvicseket tudok holnapra készíteni magamnak az utazáshoz. Míg forraltam a tejet – unalmamban – meg akartam nézni, miből is készült ez a kenyér. /Mellesleg 250.- Ft volt a fél kg./ A szemüvegem nem volt elégséges az olvasáshoz. Nagyítóval a következőket láttam:


Összetevők: Teljes kiőrlésű búza és rozsliszt 25 %, víz, só, élesztő, dextróz, tartósítószer: kalcium-propinát, kálim-szorbát, szójaliszt, emulgálószer. Zsírsavak: mono és digliceridjei, zsírsavak mono és digliceridjeinek mono és diacetil-borkősav észterei, olaj /növényi, hidrogénezett/ enzim, savanyúságot szabályozó anyag: nátrium-acetátok kálium-acetátok búzakeményítő, glutén, növényi olaj /repcemag/ lisztkezelőszer: aszkorbinsav, enzimek: alfa amiláz és hemicellulóz.

Teljesen elbizonytalanodtam: életben maradok-e holnap estére, ha ebből csinálok szendvicseket ?
De a viccet félretéve, tragédia, tényleg ezeket eszik az emberek ? Hát akkor csoda, ha hullanak, mint a légy ősszel ? Remélem túlélem ezt a kísérletet, s a jövőben továbbra is csak a magam-sütötte kenyeret fogom enni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése