2009. október 2., péntek

Péntek.2.

Vettem az előbb /én marha/ fél kg. tartós, szeletelt rozskenyeret. Gondoltam, kényelmes kis szendvicseket tudok holnapra készíteni magamnak az utazáshoz. Míg forraltam a tejet – unalmamban – meg akartam nézni, miből is készült ez a kenyér. /Mellesleg 250.- Ft volt a fél kg./ A szemüvegem nem volt elégséges az olvasáshoz. Nagyítóval a következőket láttam:


Összetevők: Teljes kiőrlésű búza és rozsliszt 25 %, víz, só, élesztő, dextróz, tartósítószer: kalcium-propinát, kálim-szorbát, szójaliszt, emulgálószer. Zsírsavak: mono és digliceridjei, zsírsavak mono és digliceridjeinek mono és diacetil-borkősav észterei, olaj /növényi, hidrogénezett/ enzim, savanyúságot szabályozó anyag: nátrium-acetátok kálium-acetátok búzakeményítő, glutén, növényi olaj /repcemag/ lisztkezelőszer: aszkorbinsav, enzimek: alfa amiláz és hemicellulóz.

Teljesen elbizonytalanodtam: életben maradok-e holnap estére, ha ebből csinálok szendvicseket ?
De a viccet félretéve, tragédia, tényleg ezeket eszik az emberek ? Hát akkor csoda, ha hullanak, mint a légy ősszel ? Remélem túlélem ezt a kísérletet, s a jövőben továbbra is csak a magam-sütötte kenyeret fogom enni.


3 megjegyzés:

  1. Nem értem teljesen !- mi itt a gond ?-(esetleg az ára ?...) Nekem pl. múlt szombaton "úgy megtetszett" egy 2Erzsébet kenyér" - (rendeltem másnapra...) oszt' [úgy emlékszem 240 vagy 260 HUF volt ] - szerencsés, hogy az "összetevőit" nem írták rá a címkére!
    **********************************
    Volt barátnőm... (néha hozott) - ilyen "zacskós" fonott kalácsot a TESCO-ból... ( írtam már vagy x-szer- annak összetevőt! - ) -
    Elő a nagyítót és olvassátok el ! - ha érdekel.
    **********************************
    Mellesleg : [népi bölcsesség ? ] "A rest kétszer fárad... " (?) - vegyél egy jó éles kést!- oszt' azzal tudod "szépen szelni" a kenyeret! [ Nem sokan tudják : kb. 10 évig ! - MINDEN nap készítettem "szendvicseket" (reggel)[ nem magamnak! ] - - szerencsémre kb. 2 éve (?) - már csak hétfőn reggelente "kell!" -
    ********************************
    ( Pontosítani : mi az a "rest" ?... ]

    VálaszTörlés
  2. Kifelejtettem : (Bár @Aranyosf. "áll napi kapcsolatban" a "német médiumokkal"...) - remélem eljutott a hír ?- a.... génkezelt lenmagról (?) - vagy mi a sz**ról!- ( aminek többségét már megettétek!) Értsd : akik azokat a "magvas" pékárukat is vásároljátok !
    Bocs'-
    Bizonyára Google,- ki nem hallott volna róla !
    P.s. :
    Aztán az autóban megnézni az eü.ládában a lejárt szav. kötszereket/ jód ampullát (?) ... meg amiket napoki óta "sulykol" a tv....
    Mai motto : " Amerre állok - mindent dobálok !" kifelé) - szelektíven....
    OK ! - 2008.02. hó ketchup !- ti hová dobnátok ?....

    VálaszTörlés