2010. január 3., vasárnap

Tegnap és ma

Tegnap este írtam
Csak nyugodtan gondoljon továbbra is mindenki rólam azt, amit akar…
Most pl. felteheti a kérdést: „Hogy hol él ez az ember ????!!!!”
Tényleg, én nem is tudom, miért teszem szóvá az alábbiakat – márpedig van valamiféle kényszerem a szóvá-tételre.
Előrebocsátom, nem vagyok egy szent, sőt! Kicsúszik a számon néha nekem is kisebb nagyobb trágárság – amit aztán utólag mindig bánok és szégyellek – de ..
De délelőtt meghallgattam a Kossuth rádión a szilveszteri kabarét. Hát helyenként annyira közönséges, durva szöveg volt bene, hogy az hihetetlen. És akkor csodálkozunk, hogy a gyerekek olyanok, amilyenek és úgy beszélnek, ahogy ? Jó lenne persze, ha más országbéli rádiókat is tudnék hallgatni, de kétségeim vannak az irányban, hogy másutt is ilyen a stílus a médiában. Igaz, igaz, köztudott rólunk, hogy kevés nép tud olyan cifrán káromkodni, mint a magyarok. Na de délelőtt, az állami rádióban is ezt hallani ??? Egyáltalán, a rádióban ezt KELL hallgatni ? Legyen akár szilveszter….
A másik – jaj, hát persze lehet rajtam nevetni, meg kis naivnak nevezni ! Képzeljétek, oda süllyedtem, hogy tegnap este megnéztem a Batman-t. No erről meg az jut eszembe, hogy voltak részek, ahol kicsit elkapcsoltam, mert nekem túl durvák voltak a bemutatott képek. Namár most, ha ilyen - és biztos van ennél durvább is - mozikon nőnek a gyerekek, akkor mi a fenén csodálkozunk ? Miért gondoljuk, hogy az a gyerek, aki ilyen közegben nő fel, abból kedves, udvarias, melegszívű ember lesz ? Nem akarok itt most újra példálózni a „játszásiból” lelőtt gyerek esetével, vagy a tavaly több helyen – sajnos még/már Pécsett is! megtörtént „hétköznapi” gyilkosságokkal. És hiába küzdött Batman a jók oldalán, azt sugallja, hogy a cél érekében MINDENT lehet/szabad és meg kell tenni.
Bocs, hogy már megint egy ilyen témára bukkantam – de valahogy mintha ezekből lenne körülöttem több.
És nem, nem, nem tudok változtatni rajta….
Persze kérdés, egyáltalán lehetne-e ? Olyan is lehet, aki hozzáteszi: És egyáltalán kell-e ? /mármint változtatni./
Messze lehetne elkalandozni, hogy ez az egész mikor, miért és hogyan is kezdődött…
Már a kígyónál, vagy „csak” Káin-nál ?

Ma reggel írtam
A tegnap esti pesszimistára sikeredett szövegem kiegyensúlyozására most valami kicsit vidámabbat is hadd írjak ! Ma reggel Simmenthalban és Saanenlandban jártam ! Simmenthalról még csak hallottam, az e tájról elnevezett/elhíresült szarvasmarha kapcsán, de a Saanenlandról /Tejszínország/ még sosem ! Ma volt szerencsém megismerkedni vele. Hát az ilyen filmekért tartok végül is TV-t. Svájc már eleve a hegyei miatt a kedvenceim közé tartozik, ha felfedezek valami műsort, ami erről az országról szól, biztos, hogy megnézem. A sok csodás kép, a sajtkészítés ezredszer látott műveletein kívül volt egy érdekes mondat a filmben: itt a teheneket nyáron csak estefelé hajtják ki, mégpedig azért, hogy ne csípjék őket a legyek.
Nos, Svájcban még tehénnek lenni is jó…

Kép: http://www.wandersite.ch/saanenland.jpg
Megjegyzés: látom a tegnapi naphoz írt kommentekben, hogy nem csak én néztem TV-t  :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése