2010. április 8., csütörtök

Gyorsan, reggel, mielőtt nekiindulok...

Ma elég sűrű napom lesz, csak egy kis „konzerv” anyagot tudok produkálni, de azért azt is szeretettel:

Nem, azt nem mondom, hogy ő a kedvenc festőm, vagy hogy igazán értem és kedvelem minden alkotását. De egy biztos, részese volt annak a fantasztikus változásnak, ami a klasszikus művészetet átvitte a modernbe. És bár én inkább régimódi vagyok akár az irodalomban, akár a képzőművészet és minden egyéb terén, azt mégis el kell ismernem, hogy vannak képei, melyeket nézve képes vagyok elmerengeni. Több olyan is van, ami tetszik, és van egy másik besorolás: ez a „különleges, de nem taszító”. Aztán persze van a „nemszeretem” kategória is.
A modernekkel kapcsolatban egyébként meggyőződésem, hogy többnyire nem azt látom a képekbe/szobrokba, amit az alkotó meg akart mutatni. De úgy gondolom, nem is az a lényeg, hogy pontosan ugyanazt érezzük, gondoljuk – sokkal fontosabb, hogy egyáltalán megálljunk az alkotás előtt, s elkezdjünk gondolkodni felőle…



Picasso halálának van ma az évfordulója. (1881. október 25. – 1973. április 8.) Életéről itt is olvashatsz: http://hu.wikipedia.org/wiki/Pablo_Picasso
Itt sok kép látható: http://www.abcgallery.com/P/picasso/picasso.html 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése