2010. június 4., péntek

Belvárosi képek

Még egy picit maradjunk Pécs belvárosánál…Már csak azért ajánlom, mert van még pár képem, amit megmutatnék – s ahogy nekem újság volt, talán másnak is az lesz…

Messze nem olyan szép/romantikus, mint akár a Hattyúház, akár a másik 3 Király utcai belső udvar, de azért van ennek is valami bája, valami kedves hangulata, még akkor is, ha ráadásul a képek szemerkélő esőben készültek…

Először a  Jókai tér  11  udvarát mutatnám meg,  az „igazi” pécsiek (meg akik kis ideig éltek itt) máig úgy ismerik, hogy a „volt Tejbisztró” épülete. Amikor a napokban arra jártam, nyitva volt a kapuja – gondoltam, hacsak ki nem zavarnak, akkor most van itt az alakom, hogy bekukkantsak.
Ezt láttam:




Itt egy virtuális sétára van lehetőség a téren: http://virtualpecs.hu/index.php?panoid=144
Aztán a Jókai utcán mentem le a nagyposta felé, itt meg ezt a mókás „galamb-fészekrakás-elleni-védelmet” láttam:


A postán pedig megnéztem a postatörténeti kiállítást (ingyenes) – ahol a fényviszonyok és az üveg tárlók miatt lehetetlen volt rendes fotókat készíteni. Amivel megpróbálkoztam (bár nem túl nagy sikerrel) az a csodálatos lépcső, ami eredetiben sokkal, sokkal szebb, különösebb, mint a képeken. Legszívesebben – ha mertem volna – lefeküdtem volna a földre, szép szimmetrikusan a közére és akkor lehetett volna tökéletes képeket készíteni. Na de egy gyáva nyúl vagyok…  :- )





3 megjegyzés:

  1. [1.] Először magamról : szerencsémre este 20 órakor már elaludtam,- reumatikus (?) fájdalmaimról szót sem! Verje meg Isten- Jahve - Buddha- és minden egyéb más az APEH-et és egyik bankunkat is !- akik nem tudják egymás között (hónapok óta) eldönteni, hol a pénz !- ami visszajárna... (nekünk)- és ma lehet intézni... [hagyján, hogy visszajárna,- de az APEH szerint még meg sem kapták!- stb. Na, igen! - ez az a 7% életünkből, ami előre nem látható!- mert (szakemberek szerint) 93%-az előre "sejthető" - de erről majd máskor!
    *********************************
    Először a volt "tejbisztró" épületéről,- (bár párszor már beírtam?- aki nem tudná...)
    Tejbisztró ügye
    [nem vagyok "bosszúálló" - épp' elég mindaz,ami napjainkban történik... - ez a story meg már vagy 2002-óta tart ? ] - kb. akkor újították fel,- (hogy el tudják adni...)- és ne bonyolítsam. Kb. 200 millió nettoért (?) - és nincs vevő!- legutolsó döntés: 2010.03.18. (16.45.óra) a volt bisztrót a Pécs 2010 Menedzsment Központ használhatja !- önkormányzat tárgyalta. Magam sem értem pontosan... van az ügyben az a Castrum Pécs Kft,- meg a Georgiu Grigorisz - és ne bonyiolítsam !
    ***************************** Kár, hogy az emeletre nem jutottál fel... (?) "mániám" az a ... XVIII.szd.-i freskók - melyről évek óta nem találom a cikket+képeket. Miattam ne fáradj !- csak ez mindig eszembe jut (...)
    ********************************
    Ki ne feledjem : az épületet (társasház) - a kivitelező (?) - mint "referencia munkáját!" ajánlja... és kb. 7-8 év alatt ilyen lett !- stb.[BGW Építőipari és Szolg.Kft. ]
    *******************************

    VálaszTörlés
  2. [2.] A "postapalotáról" - (?) -bár sosem neveztük annak,-(csak "nagy postának" ez is csak valami "újkori" dolog ?- (magam is kattintgattam párszor a "postamúzeumban"- de annál többet én sem "mertem" - (vagy nem akartam)- na, ezt se részletezzem - (ilyesmik vannak belénk rögzülve ?... bár egyszer egy TE**O-ban is beszóltak, hogy (szerintük) tilos... ismétlés : (anno) szemüveg nélkül... azt hittem, hogy egy új bélyeget adó automata áll ott.... örültem, nem kell bélyegért sorban állnom... stb.
    Na, - ami tán' fontosabb :
    itt a "szakember" vélekedése a kb. 2003-ban (?) történt átalakításról. (Akit érdekel, ám olvassa el - bocs' de nem a legtökéletesebben sikerült...)-
    3 pécsi postáról a vélekedés
    ( Sajnos, nagyjából egyetértek... és pl. az uránvárosi posta letakart "faliképéről" is van valahol linkem - majd máskor)
    Ki ne feledjem : eltűnt (?) az 1940-től működő csőposta is (!) - anno képes voltam azt kivárni, hogy láthassam... ( ott volt, ahol most az a kis múzeum- stb.)
    na, ennyit - még sok is...

    VálaszTörlés
  3. [3.] (1962-1973 közt laktam "uránvárosban"- onnan az "emlék" - nekem.)
    Ez volt a sgraffito ?
    Nem kritika!- de a "postapalota" főcsarnokban (?) az üvegtetőt is érdemes megnézni... (van története annak is ) - ill. gyakran a volt Nádor (étterem) elhúzhatós üvegkupolája jut róla eszembe ... de az is egy más történet.
    További képekhez : na,igen! gyakran javasolják, járjunk "emelt fővel" az utcákon...és nézzünk "felfelé" is... stb. (mert érdemes) -
    Megjegyzem : a Vásárcsarnok sarkon lévő épület is díszes! (írtam is neked anno) - Zólyom utca (?) - sarokház. -és szót sem, amik a Ferencesek utcában vannak... ( a fedetlen keblű hölgyek- stb.) - kb. a 14-es sz. ? -

    VálaszTörlés