2010. június 21., hétfő

ef.Zámbó a pincében

Még pénteken jártam egyik kedvenc kiállítóhelyemen az orrszarvús NemArt Pincegalériában az Irgalmasok útján. Most is érdemes volt megmászni a lépcsőket. Az orrszarvú még megvan, ámbár tervbe vették elbontását.
Most ef. Zámbó István kiállítása látható. Bár elég ismert személyiség, aki nem tudna róla,
itt olvashat az alkotóról: http://www.efzambo.hu/  http://www.artendre.hu/html/efzambo.html
http://artportal.hu/lexikon/muveszek/zambo_istvan_ef
Nem hétköznapi és sablonos képek, mégis közel állnak hozzám, vidámak és gunyorosak, absztraktak, színesek, egy ember különös gondolatvilágáról szólnak.
Meleg napokon a pince hűvöse miatt ajánlom, egyéb napokon meg melegen ajánlom…







7 megjegyzés:

  1. Tényleg nem szokványos dolgokat alkot!

    VálaszTörlés
  2. Alaposan "megviselt" a téma... (Sajnálatos -nekem- alaposabban nem néztem meg a honlapját,- (bal oldalon "képek" nem kattintottam rá! )-ha más is így járt volna ?- akkor tegye meg. (ajánlom) Lehet, hogy érdemes lett volna megemlíteni a beszámolóban, hogy a kiállítás címe :
    "Anyag az anyagban" - és egyebek ( OK!- magam is vallom, nem kell mindenkit kiszolgálni ! (...)Akit érdekel(ne) ám' kutakodjon - önerőből!
    Nem kritika : az ilovepecs szerint : " 12 merített papírkép és néhány olajfestmény" -(írhatták volna bővebben is,- de nem az én kompetenciám.) - viszont a honlapjából elég jól meg lehetett tudni, mi az a EBP - és ilyesmik.
    Sajnos arra meg már nem maradt időm, hogy az általad bemutatott képek címét is esetleg megkeressem. (Szerintem a címből amúgy sem tudható meg a mű keletkezésének "igazi" oka. (gondolom én)
    ********************************

    VálaszTörlés
  3. További "gondolataim" sem könnyebbek (nekem) - "vívódtam",-írjam-e vagy sem. Csak-csak a "nagy trió" (?) érdemes az említésre ? f.Zámbó,fe Lugossy és Wahorn (Pintér)- akik közül (nekem)- bár bizonyára másoknak is, Wahorn az ismertebb.
    Kár, hogy a "hőskorban" - én kevesebbet tudtam róluk... (Bizottság együttes) -és egyéb dolgaik. Említhetném még a "Zárórában" a beszélgetést Wahornnal - (mostanában lehetett -2010)- és ilyesmik. (vagy a régebbi "Dob meg basszus" c. műsor a tv-ben.) - Na, azt meg végképp' elfelejtettem, melyikük képe(i) (?) vannak pécsi múzeum tulajdonában.(?) ( jelenleg Lugossyra tippelnék... - de nem lepne meg, ha nem így lenne.)
    *********************************

    VálaszTörlés
  4. [ Hogy őszinte legyek...fogalmam nincs, hogy napjainkban mi a "helyzet" - előzőleg a pécsi Modern Magyar Képtár II. (?)-re gondoltam (Papnövelde/volt Kulich.Gy. u. 5 ) - ahol jelenleg elég nagy "építkezések" vannak - stb. (Kb. abban az időben ("korban"...) voltam, amikor téma volt : téli időszakban bezárni, mert nincs a fűtésre pénz...és ilyesmik.]
    ***********************************
    Minek "felemlegetnem" (?) ketten voltunk látogatók (nyáron!)... ill. egy másik múzeumban (közelében) - jött utánunk a "teremőr" aztán mindig leoltotta a villanyt....(becs' szó! nem "dafke" volt, hogy időnként visszamentem - és kénytelen volt felkapcsolni...) na, de hagyjam.
    *******************************
    Utókornak (?) : csak ültem a tv. előtt (hétfő este/híradók) és néztem... micsoda "ítéletidő" volt pl. Mohács,Baja,Komló - csak -csak közeli helyek Pécshez ( Komló) - miközben minket elkerült volna ?- ( vagy csak túl mélyen aludtam ?- hát, nem tudom) - szerencsénk lehet /van ! (Szegedi képeket is láttam... @délim mostanság eléggé "hallgat!" (?) - remélem, jól van ! :-) :-)
    **********************************

    VálaszTörlés
  5. Nem ismertem, de közel került hozzám, egyszerű érthető. "Gyermeklelkemet" elvarázsolta színeivel.

    VálaszTörlés
  6. No és a témaválasztása, egy képbe sűrítve ennyi mondanivalót. Pl: ott van a négy szíves fa a locsoló kannával és a bele festett fűrésszel.
    Az ember, a mulandóság, a gyarlóság tényével csak úgy egyszerűen szembesíti a nézelődőt.

    VálaszTörlés
  7. Ha a tegnapi naphoz nem kattintanátok vissza
    varázskert produkció
    (Bocs',hogy nem A.E.Bizottság zenét kerestem.)

    VálaszTörlés