2010. június 24., csütörtök

Esős vers

Bár ma nem esett az eső (legalábbis itt nálunk), de nincs időm a következő szövegemhez való fotókat feldolgozni, így hát meg kell elégednetek egy kis verssel. Szerintem ez is kedves:


 
Babits Mihály: A kitámasztott esernyő

Váratlan zápor zengett át a tájon,
mint szeretők között a hirtelen
pörpatvar, mely csak arra jó hogy fájjon
és még forróbb legyen a szerelem.
Nagy árnyak ingnak s apró tüzek égnek
a serdülő és könnyes pázsiton.
Az ördög veri asszonyát, s az égnek
egyik fele nevet a másikon.
Tornác kövén egy kitámasztott női
esernyő guggol, mint barna kutya.
A kerti lombot látni szinte nőni.
Megtört fű csúcsán lógáz a csiga. -
Tapadva himbál, lassan nyúl ki szarva
s az érzékeny világba ágazik.
Most megrázza magát egy fiatal fa
s egyszerre szökőkúttá változik.
Itt is egy, ott is... minden kicsi szélre
megremeg és könnyekbe öltözik.
Ideges az egész táj, mintha félne
a gonosz nyártól amely érkezik.

Kép: http://1.bp.blogspot.com/_DOhNwCjLhRU/SVxLtxkr-lI/AAAAAAAAFho/Ld7rajUd1zc/s400/csiga.jpg

8 megjegyzés:

  1. Régi szép idők ! ( = amikor a táj volt ideges... nem a benne(?) élő ember.) na, hagyjam !
    Vélekedésem : "Csak annyit, amit a test megkíván!" - "munkára érteve"... (vagy nem is tudom...)
    ************************************

    VálaszTörlés
  2. Ráérőbbeket emlékeztetnék erre,- bár "félve" írom...mert ebből is csak a "véleménykülönbség" van,- melyik napon van ez valójában...
    Szent Ivánról pár dolog ( remélve,hogy működik...) igaz,kissé régi, de ez van!
    ************************************
    Na, (megnyugodhatnak a kedélyek) - vagy ellenkezőleg ?) Polgármesterünk döntött !- aug.20-án nem lesz tűzijáték Pécsett. (Részemről ?- hát...no comment !...)

    VálaszTörlés
  3. HEURÉKA! Újabb (mai) meglepődésem !
    ECHO magazin /Pécs
    (bár még csak belenéztem...)

    VálaszTörlés
  4. (jaj, de nem szeretek "hülyeségeket" vagy pontatlanságokat írni! )
    Valamelyik nap írtam (?) - Vajda Miklósnak nincs saját könyve, hanem műfordító(és egyéb) - ezzel szemben VALÓBAN jelent meg könyve : cím : Anyakép amerikai keretben (2010)- viszont az igaz, hogy a könyvtárban nem volt meg. (Késő bánat, hogy olvastam róla (anno) - témája miatt (!) "megtetszett"...de természetesen el is felejtettem. (Google)
    *******************************
    A csiga esernyővel... beindította "agyam"...( mi van akkor, ha a csiga kiméra ? ) - :-) :-)
    ( nem ismertem a szót... kösz' csányi Vilmosnak!)
    Ma reggeli "kuncogásom"...
    Újabb kutatási eredmények ?
    (vajon olvasták-e csányi V. könyvét ?...(szatíráját)- [Marci a beszélő kutya ] - van belőle részlet (is) a neten.
    ********************************
    (lássam működik-e ? )

    VálaszTörlés
  5. Miért is működne !
    (Miközben 1001 más dolgom lenne... vagy épp' ez az ! - azokat nincs kedvem elvégezni...)
    Titokzatos hallucináció (ha nem működne)
    Mert PÉNTEK :
    (kertész rovat) - hagyján !- ill. a Magazin (?) vagy mi is a neve ?...
    (öntevékenyen) - ne kelljen 190 HUF-ot kiadnotok! :-) :-)

    VálaszTörlés
  6. Na,csakhogy!
    Csányi Vilomos nagyszerű fogira.Könyvét nem olvastam,de nagyon sokszor halottam,láttam a TV-ben.
    Babits még mindíg egyik nagy szerelmem.

    VálaszTörlés
  7. Üdvözöllek Tyra! Most hozzánk is "gonosz" nyár érkezett.Annyira láttam magam előtt az egészet,ahogy olvastam.Az egyszerűségében gyönyörű!

    VálaszTörlés