2010. június 22., kedd

Hosszú bökvers

Wikipedia: „A bökvers rövid, tömör, általában kétsoros, csattanós, gunyoros költemény valaki kárára, esetleg a szerző, vagy a leíró vagy elmesélő feszültségének oldására, érzelmei ventillálására.”

Ma sehol se voltam,
itthon lébecoltam,
voltam házam őre,
vártam a vízvezeték-szerelőre.
Fejem fölött lóg a kard
ki a fene, ki akart
csőtörést a falba ?
Ó én szegény balga !
Azt hittem a festéssel
idei munkám lesz készen.
De most szorulok rendesen,
fogyni fog jópár ezresem,
hogy vinné el a kánya !
Ez az öreg házak hibája.


Ezt a kis szösszenetet ma alkottam, miközben vártam a vízvezeték szerelőre, s akkor még valóban azt hittem, csőtörés van a falban. Én kis naiv…

Aki régi olvasó, tudja, két éve sok-sok kemény ezerért szigeteltettem az előszobának ezt a falát – s azóta nem hogy lejjebb menne, hanem egyre csak emelkedik a víz szintjét mutató „görbe”.
Míg meg nem jött a vízvezeték szerelő, abban „reménykedtem”, majd kiderül, hogy ha szétveretem a konyhát és a fürdőszobát, megtaláljuk a csőtörést. Ennek dokumentálására elkezdtem méri a csapok lezárt állapotában a vízóra mozgását. Éjjelente 3 dl. „fogyott” gondoltam, ez van a falban…
Ám jött a mester és semmi perc alatt meggyőzött tévedésemről.
Tanácsára ma délután a bojler túlfolyó csöve alá tettem egy mérőpoharat, s 3 óra alatt jó 2,5 dl. víz csöpögött bele. Ergo, a fent jelzett 3 dl. víz nem a falba szivárgott (mint hittem), hanem elfolyt a bojler-túlfolyón.

Most következik a vakolat leverése a teljes falfelületről, mert amit 2 éve raktak fel, az sajnos vízzáró és nem levegőző vakolat, ezért is kúszik egyre feljebb a vízvonal. A belső helyiségek (fürdő, konyha) csempézettek, tehát csakis az előszoba felől tud/na „lélegezni”, szellőzni a fal. Nem is tudom, tetetek-e ide majd egyáltalán valamit, vagy marad ez a fal téglásan, natúr.

Időközben megtudtam azt is, hogy Pécsett egyre több helyen jelentkezik a megemelkedő talajvíz a pincékben, mélygarázsokban. A gyükési bányából való vízkitermelés leállt, a Zsolnay gyár a forrásaiból szintén nem vesz ki vizet, s én épp e kettő között lakom. Tehát ok az öreg házban a talajvízszint megemelkedésére megmagyaráztatott.
Sajnáljatok.
Legalább egy kicsit…

Kép: http://www.szarazfal-paratlanitas-penesztelenites.hu/indexae4c.html  (Az enyém azért ennyire még nem ronda, viszont nincs róla fotóm...)

5 megjegyzés:

  1. (Olvasva! - hozzászólás később.)

    VálaszTörlés
  2. "Masterclima"-t vegyél, hiába mondtam,
    Festheted, kenheted faladat olcsóbban,
    Akkor sem lesz jó, csak a méreg marad,
    Számold össze kidobott pénzed, s döntsd el Magad.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó a vers!!!
    Ami a vizesedést illeti, sajnállak! Nem is kicsit... A mi vizesedésünkről most nem írok, jó?:)))

    VálaszTörlés
  4. Hangsúlyozva, hogy talajvíz (és semmilyen víz) témakörben nem vagyok szakember, ezért csak annyit a témához, hogy eléggé "leegyszerűsítetted" a problémát azzal, hogy "Gyükés és a Zsolnay gyár forrásai.) Sajnos a helyzet ennél jóval bonyolultabb, de ezt mondják el a hozzáértők.
    (Szót sem, hogy pl.hogy a komlói bányabezárások idején tapasztalták, - a pécsi bányákkal is összeköttetésben vannak - még jobban kell(ene) figyelni a bányavizeket. Vannak (már) figyelőkutak és egyéb geodéziai mérések. (ne bonyolítsam) - Állítólag pl. a vízkiemelés megszüntetése óta (kb. 2002-óta vannak adatok) - felszínemelkedés is van! - évi :10-25 mm (!) - szóval : a vizesedés mellett egyúttal (fel)emelkedésre is számíthatsz! (?) :-) :-) Sajnálatos, hogy pl. a Vasasi-külfejtés / Karolina - vagy nevezzed aminek akarod rekultivációja nem történt meg ! -holott 2004-óta kellett volna ! (l.d. önkormányzati pereskedés) és ilyesmik.
    Más : ...Pécsbánya/Szabolcs/Hird/Vasas..."állapota" stb. talán az ISPA-program (?) okán valamelyest rendeződik? ( ISPA= a csatornázási program Pécsett) - stb.
    Bocs' : (bár te is tudod jól) - a háznak, melyben laksz, eredendően "nem a legjobb" az alapozása! Karbantartása,a nedvesedés "ideig-óráig" orvosolható... együttérzésem! - mert ha tudnám a megoldást ?- vátesz lennék ? ... (.. a jövőt megsejtő ?...)
    ********************************

    VálaszTörlés
  5. Más téma :
    Érdeklődtem (hétfőn) az említett könyvek/írók után...
    Vajda Miklós : (a könyvtár szerint) nincs könyve,- (mű)fordításai vannak.
    Velem egy időben(!) érkezett egy Herta Müller könyv,- majdnem odaadták nekem... csak kiderült, valaki már előjegyeztette. (felírattam magam... hát... legyél türelemmel.)
    Esetleg "ugorj ki" valamelyik nap, és kölcsönözhetem Csányi V. : Marci, a beszélő kutya. (2010)- ez is új...
    *********************************
    Na, igen... reggel azzal kűszködtem,hogy "bebizonyítsam" (?) - amiket mondtam, azok "igazak!" - ( ezek sport témák... nem hinném,mást annyira érdekelne ?)- (A "Nálunk van a labda" ( Wavin flag) szövege,- ill. miért a Coca -Cola engedélyével...és ilyesmik. (vagy a kerékpárba építhető (?) motor... amit egy pécsi sráccal hoztak összefüggésbe - stb.) na, ez talán @Exitnek lenne "érdekes" ? :-) :-)
    (Bocs' - "mentem" olvasni...)

    VálaszTörlés