2010. június 16., szerda

Óra a Gépiparinál

Olyan sűrűre sikeredett az elmúlt 3 napom, hogy szusszanni se tudtam, vagyis szusszanni még csak csak, sőt nyögni is – mert annyiféle feladat megoldását zsúfoltam össze, hogy mostanra egészen belefáradtam. De… De hála kedves barátaimnak, csodálatos meggydzsemek, mosolygó-rózsaszín cseresznyebefőttek, egy óriási adag fejtett borsó és két nagy csokor kapor „bespájzolva” áll – várja, hogy jöjjön a tél. Dacára, hogy egyelőre egyáltalán nem úgy néz ki, hogy lesz még egyszer ilyen évszak. Most csak a dögmeleg és a már-már elviselhetetlen párásság fojtogat…
A fent írtakat  megfejeltem  ma még egy kis takarítással, (amit a bojler-szerelő aktív közreműködése tett szükségessé = víztkőtelenítés) – azt hiszem ezzel a kötelező feladatok végére értem (egyelőre) s átadhatom magam a magasröptű kultúra ügyének – mondjuk holnaptól. Hacsak, hacsak persze valami váratlanul közbe nem jön....mert azt ugye sose lehet tudni.

A vasárnapi kiállítás képei még mindig nincsenek készen, igyekszem majd ma megcsinálni, s tán holnap felkerülhet az anyag a blogba. Ma a magyarázkodáson kívül csak egy rövid kis hírem van. Nem tudom hol, kinek, hogyan kellene köszönetet mondanom érte…

Hajnalban, a piacról hazafelé jövet vettem észre, hogy a Búza téren, a Gépipari falán felújították az órát. Talán nevetségesnek tűnhet az örömködésem e dolog felett, de el kell mondjam, évtizedek óta nem járt már és én számtalanszor gondoltam arra, hogy micsoda szegénységi bizonyítvány ez mindenkinek. A városnak(ha az övé), a Gépiparinak (ha az övék), a város „gazdagainak” (nincs egy órajavításnyi pénzük ?)
Végül is nem tudom, ki volt, aki megcsináltatta, és lehet, sosem fog eljutni az ismeretlen címzetthez az üzenetem, de
KÖSZÖNÖM AZ ÓRÁT !!!
Egy darabot visszakaptam az én régi Pécsemből. Köszönet azért is, hogy semmit sem változtattak rajta, még az „Óvatosan vezess” tábla is megmaradt mellette.
Vannak még csodák.

10 megjegyzés:

  1. Bocs', hogy (én nylonparaszt) elfelejtettem átadni az üzenetedet az óra javítójának! (Beszéltem vele telefonon és mint pécsi lakos "megköszöntem." ) Ne bonyolítsam!- ill. nem tudom, ... milyen részletességgel írjak én ide ?- (személyiségi jogok és egyebek) maradjunk annyiban :
    Órajavítás
    vagy
    Órák
    (Sajnos órajavításra sincs pénz...) Mellesleg tud a (volt) Olimpiánál és a Petőfi u. sarkán lévő órákról is...
    Na, ennyit. (mert igen zűrös napom volt...bár ki sem mozdultam - stb. )- a többit - majd, tán' szóban.
    ********************************

    VálaszTörlés
  2. Ki korán kel aranyat, ÓRÁT lel?
    Igen csak kihalt az utca.
    A piac is hasonló képet mutatott?

    VálaszTörlés
  3. Na, még ez is...
    órák

    órák
    (Na, ha nincs ez az óraügy... nem tudtam volna meg, hogy 4 évig egy iskolába jártunk (62-66) csak ő más tagozaton.

    VálaszTörlés
  4. Most már csak egyet szeretnék tudni, hogy az órát a mester javította meg "ingyér" - mint régi gépiparista, vagy valaki fizetett érte ?

    Kyba: szerdán hatkor már nálunk "rendes" nagy piac van, s én szeretek korán járni...

    VálaszTörlés
  5. Fantasztikus! Észre se vettem! Én is nagyon kedveltem ezt az órát, még kamaszkoromban sokat nézegettem hazafelé jövet a PEAC - vívóterméből, hogy mennyi idő jut a Sopiannae-sörözőben a "sporttársakkal" dumcsizni és egy sört lehúzni, hogy otthon ne legyen balhé!:)

    VálaszTörlés
  6. (Ne sajnáljon engem senki!-ill. nem sajnáltatom magam! - De csak-csak borzalmas (vagy fantasztikus ?) az, amikor "vak vezet világtalant!" -"Szívességből" (...) egy ismerősömnek vagy 670 (!) valahány db. fényképet próbálok e-maiben küldeni...és ne bonyolítsam jobban! (70 év feletti...)- Ne legyek cinikus,de a legjobb az, amikor a masina video állásban maradt ?- és elfelejtette kikapcsolni !- stb.
    Na, ennyit. (Kissé "feszengve " gondolok arra, - pár hét múlva megint "nyaralni" utaznának...)
    *********************************
    Na, OK! Olvasva @Aranyosf. terveiről is,- itt van pár eseményről a beszámoló !
    GoBe (?) és
    Siklósi Szalon (?)
    Na, ennyit. ha nem működne,- bocs!
    ************************
    Most má' csak (szegedi) gáz és villany ügyeket kell(ene) ledumálnom... (jaj,jaj) - előre félek, hogy "magnóra rögzítve"...
    *******************************

    VálaszTörlés
  7. Ja, kérdés is van ?
    Sajnálom, a válaszom itt nem publikus ! (ha részletesebben érdekelne, ám' próbálj meg felhívni.)
    Bocs'- (remélem érted)
    [ nem a ...32 "olvasóddal" van gondom,- hanem esetleg olyanokkal,- kik csak úgy héba-hóba "benéznek ide,- vagy tudom is én.)
    ***********************************

    VálaszTörlés
  8. Sokat járunk erre... Nagyfiam itt érettségizik holnap :o), de sohasem tűnt fel nekem ez az óra. Köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmemet és most már a pontos időt is leolvashatjuk róla. :o)

    VálaszTörlés
  9. Az "érintettség okán!"... Sajnos, nem fogjátok tudni a cikket olvasni,- ( Pécsi szemle írt róla 2002-ben) -(nekem sincs meg) - de a Googleba írva : Romváry Ferenc : Sopianae söröző - ügyes keresgéléssel pár főbb adat megtudható róla. (épült 1943 és egyebek) - Bocs' "nehéz szó" az a Sopianae - ... (lásd, pl. hogyan ejtsük, ha olyan cigarettát veszünk... stb.) - Érdekes (?) - nincs honlapjuk,- ill. pl. Dörömböző Géza és zenekara (?) - és ilyesmik. Sajnos (?) vagy 15 éve (?) ott sem jártam...vagy 20...
    ( faragott (fa) bokszok (?) - üvegablakok...és ilyesmik) - na, hagyjam. (is)(mennyi rántott sertésbordát megettünk ...ott is ) - vagy fatányérost ?- ....

    VálaszTörlés
  10. A témát (Sopianae söröző) a magam részéről lezárom! Nem tudtam, hogy a teljes berendezése "elveszett" (...) Na, ennyit. (Google)

    VálaszTörlés