2010. június 5., szombat

Pofára-eséseim

Említettem nemrég, hogy az ilove-ból nézem ki a programokat. Ma reggel is megnéztem, hogy hova érdemes délelőtt ellátogatni, s elsők között szúrtam ki a Csopor(t) Horda-t – tudjátok, az Anna utcában, ahol múltkori ott-jártamkor simán ellophattam volna egy festményt , mert a kutya nem törődött azzal, hogy be/felmentem és megnéztem a kiállítást. Most új tárlat van ott, ez van hozzám a legközelebb, itt akartam kezdeni körutamat.
Na az ilove szerint ennek 9-16-ig nyitva kéne lenni. A Csopor(t) Hordának nincs saját honlapja, a Horvát Színház lapján nem szerepel a kiállítás… Ellenőrizni a nyitvatartási időt nem tudtam (volna) sehol.
Álltunk egy hozzám hasonló öregasszonnyal, ketten a kapuban, nyomtuk a csengőt – sehol senki. Belestem az újságbedobó lyukon - sötét és tök üres volt…Ergo, ez szombaton zárva van.
Első béka lenyelve….

A Jókai téren tettem egy kísérletet, hogy megtudjam, a @x által ajánlgatott emeleti, freskós részre miképp is lehetne bejutni, de több helyen, több személytől érdeklődve, nem jutottam információhoz. Illetve azt ajánlották, nézzek be a Cafe Zacc-ba, hátha ott tudnak valamit. Ehelyett „leszólítottam” egy fiatalembert, aki a közelben könyveket rakodott ki(vagy be) egy helyiségből(be), hogy tud-e valamit a freskós házról ?
Nos, „leszólításom” olyan eredményes lett, hogy majd fél óráig vitattuk Pécs jelenlegi kulturális helyzetét. Ő ajánlotta, menjek el a Hattyúházba, ott is van most egy kiállítás.
Kedvenc ilove-om szerint ez 10-től van nyitva. Nos, 3/4 12-kor zárt ajtókat találtam, és így kétszeresen is bosszús voltam már – hiszen két ajánlat állt szemben a ténylegesen kulcsra zárt ajtókkal.
Azt csak halkan említem meg, hogy ha valaki „csak úgy sétál az utcán”, egy szem-magasságban lévő, figyelem-felhívó hirdetőtáblát az itt tartott rendezvényekről, hát azt nem talál…. Van egy bazi nagy zászló, fent az első emeleti ablakban. Én általában nem az égre nézve járok – így feltehetőleg észre sem vettem volna, hacsak nagy dühömben meg nem állok átkozódva, kívülről a ház előtt….

(Megjegyzésem: Mint minden rendes öregasszonynak, nekem is megfordult a fejemben, hogy ezek a fiatalemberek tényleg csak meg akartak viccelni – hogy finoman mondjam. Tartok tőle, sosem fogom megtudni az igazságot…de mindegy is…aki olyan hülye, hogy vénségére azt hiszi, hogy egy fiatal még hajlandó „ember-számba” venni ősz hajú nénikéket – akkor az egy nagy marha és megérdemli a pofáraesést. Jó kis lecke volt, immár a második…)
Nos, nyeltem még egyet, és továbbindultam.

A Király utca, Széchenyi tér tömve tele – gondolom részben a POSZT miatt, az egyik kávézóban ott láttam ücsörögni Bodrogi Gyulát is.
Aztán, mivel a Terracina szobrot végre (újra) lefestették, gondoltam lefotózom, illetve megnézem az új Harcsás szökőkutat a Hal téren. Ez egyébként az első olyan új alkotás, amit a helyhez passzolónak, és minden tekintetben kedvesnek, szépnek találok. Íme két kép róla, hogy valami szép/jó is legyen a mai postban :

9 megjegyzés:

  1. Ma(szombat)magam is meglepődtem,de kissé elaludtam,- majd egy nekem eléggé kellemetlen hírre rákattantam,- stb.- aztán eléggé összekeveredett bennem, mit is akarnék én írni ?
    Talán azt,hogy egyik "érzésem" : olyan ez a PEK2010 - (és azon belül a POSZT) - mint az "építőipar" -(írhattam volna mást is helyette)- értsd : a pályázatot elnyert illető a munkát kiadja az alvállalkozónak...az meg a további alvállalkozónak... aztán a végén lesz az, ami. Jobban ne bonyolítsam most! ( majd minden "apróságból" társadalmunk egészének hibái megállapíthatók ?- vagy valami ilyesmi.)
    *********************************
    Részben egyetértek én a "duzzogásoddal" ... bár pl. a "plakáthiánnyal" nem nagyon - ha lennének plakátok [=igen nagy pénz + "korrupció" (..)] - lehet, hogy hónapok múlva is ott "rohadnának" a falakon,oszlopokon - stb.-akkor meg az nem lenne jó !- ] -
    "Kedvelt oldaladhoz": hát... én majd minden "oldal" (pécsi) impresszumát már megnéztem!
    iLove Pécs ( impresszum a lap alján : valamilyen alapítvány csinálja -stb.)-személyesen nem ismerem (már) őket- szerencsémre.
    *********************************
    Bár biztosan ismered : én ezt nézegetem leginkább :
    Pécsi programok ( ha kimondottan az "aznap" érdekel(ne) - majd onnan lépek tovább... ill. egy idő után megunom... - na, ennyit most.
    működik-e, stb.

    VálaszTörlés
  2. (Jól kezdődik...)
    iLovePécs
    Azt már megszoktam (...) (linket nem írok) a bama.hu és a baranyanet.hu is igyekszik olyan híreket "írni"- ami (esetleg) máshol nem olvasható,- bár az utóbbit figyelmeztettem (ismerősömet) a nyitva tartást, a címet és az árakat is írjátok má' oda... (gondolom, ülnek benn az "irodában"... aztán ők is csak "átveszik" a híreket...és semmi nincs becsületesen leellenőrizve ?- stb. És akkor a PécsTv-ről és a képgalériákról szót sem! Az is olyan "esetlegesnek" érződik (nekem) - sosem olyasmit látok, amit szeretnék!-de az legyen az én bajom. Itt egy példa :
    Szombati események(sic!)
    (ne feledjem : "nekem már nem trombitálnak!"-és különösebben nem izgat...)

    VálaszTörlés
  3. (3.) Bizonyára ismered, de van még 2 oldal, amit megnézek :
    Itt a cikk,ami "felkavart" kissé
    és megnézem ezt is :
    pécsistop (bár ezek kissé (?) bulvárosak...
    na, bocs' többi online "újságot" nem említek.
    Az "ominózus" cikket sem kommentálom,- (én az "új" fiút már nem ismerem- a régi tavaly halt meg)- valamennyi(!) igazság van a kommentek között...
    Talán ennyit - a "pofára esésed" részhez... (megjegyzem kb. 30-35 percig tartott, míg "haladó módon..." (neten) megtaláltuk, hogy pl. a bankunk nincs nyitva...(szombaton)- stb.
    ******************************

    VálaszTörlés
  4. "harcsás szökőkút" : csak tudnám feledni, amikor (önkormányzat ülésén) elhangzott - (nevét fedje homály) minden szobron/műalkotáson ki lesz írva az alkotó neve... (ne bonyolítsam) remélem nem bronzból van... és remélem nem fogják megrongálni!Úgy legyen !
    *********************************
    Közelében van (lejjebb) a megjavított "Komarov" (?) űrhajója... állítólag új (mészkő?) talpazatot (vagy mit) is kapott.
    (Volt róla újságcikk... egyedül a pécsi "órásmestert" (Gulácsi) nem említették benne...akiknek köszönhető, hogy működik. ( igaz, vagy 700 ezerért) - vagy az egész volt annyi. (Gulácsiék csinálták meg a zsinagóga "különleges" óráját is,- és sok "harangjátékot" Pécsett - stb. bocs' a kis kitérőért )
    ********************************
    Ez sem épp' ide tartozik ( állítólag!) a neten már NEM olvasható ÚDN-nek kb. 33 ezer (?) előfizetője van - és a bama.hu-ra (állítólag) napi 18 ezren kattannak rá... és a PécsTV (archívum) nézettsége ...lásd a kis kockák alatt... és lásd a cikket (valahol) - pl. a könyvolvasási szokásokról ( amit írtak az Ünnepi Könyvhét miatt) - ....és akkor nem értem, (bár pofára-esésed megértem!) - miért "sajnálkozol?"- vagy törődsz azzal, hogy ki-miről marad le ?- már bocs' -
    ***********************************
    (még így is - szerintem - többet tudsz (tudunk-tőled)- mint egy "átlagember." - ( spárgoliról (!) szót sem... :-) :-) - bár azt @Exit is beírta ?- kié az elsőbbség ? - Google) :-) :-)
    ******************************

    VálaszTörlés
  5. (Nem értek én semmilyen "etikai" dologhoz...) csak-csak meglepett : amikor megjelent egy cikk (fotója alatt az, hogy :MTI) - miközben azt máshol is megtalálhatjuk...
    Itt van :
    MTI foto (...)
    szerintem meg itt a hírközlő/fotós
    (remélem,működik) - na, de ezt is hagyjam...
    *******************************
    Végre - szombaton - megjelent a cikk (is) "olvasói levél" - a pécsi Perczel M. utcáról (!) - megjegyzem NEM én írtam - mert én már sehová sem "üzengetek" - saját "nyugalmam" érdekében...
    *********************************
    [Ha NEM Kósa Lajos "szövegétől" kezdett el "zuhanni" a tőzsde (?) vagy mi... akkor (bizonyára) NEM az én e-mailjeimtől vannak ezek a cikkek...) - de ne bonyolítsam! ("magas helyen" (is) lévő újságíró ismerőseimre gondolva... stb.)
    *********************************

    VálaszTörlés
  6. Bocs',hogy ide (is) írtam ...
    (előző témához is )
    percről - percre

    VálaszTörlés
  7. Kicsit visszafelé haladva.
    Éva búcsúztatása nagyon megható volt.nagyon tisztelhették és szerették.Ahogy -,valóban ismeretlenül-,mi is.
    Árvízi helyzet,felénk valamit apad a Tisza.De még a rakpart nincs megnyitva.
    A kiállításokról való lemaradásodra Aranyosfodorka nem is
    tidok mit írni.Bosszantó.Így finoman!
    Ma hallottam a TV-ben,hogy ha jól értettem a pesti Szobaszínház előadásában játszák az "Übü kirány"-t.Valamikor mi is játszottuk.Érdekes,avangard,kicsi
    részletet is mutattak belőle.Hát nem tudom,felfogás kérdése.De a szö
    vege szellemes.

    VálaszTörlés
  8. Mármint,hogy Pécsett-, gondolom színházi napok keretében.

    VálaszTörlés
  9. az említett probléma több helyi magángalériának is sajátja... gyakran előfordult korábban, hogy pl nemartban, hattyúházban nem volt ott senki...

    @X: pécsiprogramokról annyit hogy gyakran vannak fenn az oldalon olyan programok is amik valójában nincsenek is, ha gondolod keresehetek rá példát korábbról, többször szóltunk nekik ennek kapcsán... de vann náluk most is ilyen program az oldalon... másrészt azt hogy az adott helynek hogy van nyitvatartási ideje nincs fenn...

    Kérdésem még hozzád: Ezt pontosan, hogy is értetted? Leginkább az utolsó mondat érdekelne...
    "hát... én majd minden "oldal" (pécsi) impresszumát már megnéztem!
    iLove Pécs ( impresszum a lap alján : valamilyen alapítvány csinálja -stb.)-személyesen nem ismerem (már) őket- szerencsémre.

    VálaszTörlés