2010. június 11., péntek

Szeret-nemszeret-szívből-színből….

A Pécsi Kisgalériában mókás/vicces/érdekes/különleges kiállítást láttam, „Páros portrék” címmel. Neves pécsi művészeket kértek fel, hogy kölcsönösen készítsenek portrét egymásról.
Az eredeti kiírásban azt olvastam,
„…Az elkészült munkák mindegyike (miután erős individuum készíti egy másik erős individuumról) valójában két ember személyiségét fogja tükrözni: alkotójukét és modelljükét egyaránt. Ezért nem lesz mindegy például, hogy ki kit választ! Sikerül-e mindenkinek azzal összefogni, akivel szeretne? Jut-e mindenkinek együttműködő partner? Érdekes helyi szociográfiát rajzol majd ki egy ilyen együttműködési térkép, amely érzékenyen mutat ki manifeszt és látens szimpátiákat, ellenszenveket. Az egész kísérlet azt mutatná meg a pécsi művész közösségből, ami az valójában: ha összetartó és koherens, akkor azt, ha nem, akkor azt. (http://www.pecsgallery.hu/2010/kisgal/5.htm  )

Hát lehet, hogy ez volt a „művészi” cél, meg az is lehet, hogy én balfácán vagyok a művészethez, de számomra nem igazán „jött át” az alkotásokból, hogy az összepárosítottak szeretik-e, vagy utálják-e egymást. Ami persze nem baj. Én most is kiválasztottam a kedvencemet (szokás szerint a legfelső sorban lévő kép, vagy képek – ezt írtam már valahol, hogy mindig ezek az elsőként betett képek a favoritjaim…) aztán a maradékot is rangsoroltam valamiképp, voltak olyanok, melyek kevésbé tetszettek, a harmadik helyezett volt a „még elmegy” és a versenyen kívülieket nem fotóztam le. Íme:

Nyári Norbert - Kotormán Zsolt




                                           Kotormán Ábel  -  Merész Máté



                                      Almási Lilla  -  Knyihár Amarilla



                                    Horváth Gábor  -  Nyilas Márta



                                         Könyvásó László  -  Pokorny Attila



                                       Ernszt András  -  Somody Péter

U.i. Dögmeleg van – azt hiszem „kulturális-sorozatomat” picit megszakítom, mert nincs lelkierőm kimozdulni se. Remélem nem ilyen idő lesz szeptemberig ?!

11 megjegyzés:

  1. [1.] Dög meleg van!- (legszívesebben kiülnék az udvarra!- és az első linket sem sikerült jól beírnom.)
    Szokás szerint nem kisebbítve munkád értékét,-inkább csak kiegészítve azt, ajánlom ezt :
    Páros portrék (2.)
    Tekerjetek benne lejjebb, van ott magyarázó szöveg is, kevésbé van benne annyi sok idegen szó...
    Akinek kedve/ideje lenne, a főoldalon újabb kiállításról vannak fotók,ill. a "Tudásközpont" Zsolnay borítása is látható ? (bizonyára)- esetemben ezeket majd később. (nézem meg.)
    *********************************

    VálaszTörlés
  2. [2.] Szeret - nem szeret... én tegnap (péntek) 15.30. > 18.00. óra között (dög melegben...) egy Pécshez közeli (kis) településen jártam, ahol megcsúszott (suvadt ?)a föld (házak mögötti partfal) - fotóznom kellett (...)- Bocs', de személyiség jogok miatt ennél többet nem írok róla! Különösebben nem voltam
    "büszke" magamra,de csak-csak jutott eszembe (...) én pl. ezzel (ennyivel) járultam hozzá a bajbajutott emberek problémájának megoldásában!
    *******************************
    A történethez : épp' megérkezett (nekem) a Pécsi Szemle 2010.nyári száma !- "nagy élvezettel" olvasgattam (besötétített lakásban,fekve-stb.) amikor jött a felkérés fotózásra. ) Csak két "kiragadott" példa (előzetesen) : megtudtam, hogy a "Postapalotánál" az a több éve (?) látható "kupleráj" (bocs' régészeti feltárás) az mi is konkrétan! Mi volt ott anno ?- és vajon mi lesz a további sorsa ? - Ill. a Kalliwoda (?) Olga villáról ( és tervezőjéről!) is olvasgattam. (Surányi M.u.18. - napjainkban Magaslati út ?- stb.)
    @Aranyosf. a jövő héten (valamikor) jöhetsz is érte ! :-) :-) Bocs' a sok pontatlan adatért !
    *********************************
    (Az épület "bauhaus" - és Molnár Farkas (?) - stb. )-

    VálaszTörlés
  3. [3.] Lássátok,kivel van dolgotok (...)
    Hogy mik vannak (voltak)
    (Sajnálattal jegyzem meg -utókornak - az említett kiadvány (Pécsi Szemle/Várostörténet folyóirat - újságárusnál már 800 Ft/db.- előfizetve olcsóbb.)
    ************************************
    Nem tudom, marad-e "erőm" a tegnapi nap témájához is írni ?- 8egészségügy) majd tekerjen vissza, aki akar.)
    *********************************
    Sajnálom, de a tegnapi (pénteki) (szokásos) linkeket sem volt időm/erőm/kedvem ajánlani!
    Kertész rovatban a borostyánról! (érdekes dolgot tudtam meg!) - ill. volt a "Magazin" is - szót sem, hogy ma (szombat) pedig a "Hétvége"
    *******************************
    Utókornak : tegnap(péntek) elkezdődött a VB. (labdarúgás) - persze, tele a fejem mindenféle adatokkal... ( pl. a "magyarok" 60%-át "érdekli"/nézi - (na,én a 40%-ban vagyok...) - franciák 50%-át érdekli a csapatuk "sorsa"...és ne bonyolítsam. Meglepett (?) - milyen "hideg" van ott... (irigyeltem) :-) :-)
    **********************************
    Ki ne feledjem : (olvasom) Csollány Szilveszterről (!) neveztek el egy tornacsarnokot (Pécs) Vasason. OK! - (sport iránti "vonzalmam" közismert...) de jutott eszembe pár "pécsi" név (tornászok) pl. Szalontai Eszter ,- vagy Bács-Berger Györgyi... vagy Dunai Ferencné (Marika) - stb. (munkatársam volt)- ill. + még két fiú is,- (pl. Harsányi József- ki is lehetett a másik...) - szóval csak-csak pécsiek voltak!
    Szerencsére van könyv ( 3 kötet) Märcz József : Hajrá,Pécs! (magánkiadás) - de ne bonyolítsam jobban. [Tornatanárom (anno/ 1962-1966) Poprócsi Vilmos! - ( ill. egy évig Szopos Gábor) -de ott volt még a "nagy természetjáró" Medovárszky (?) ...tanár úr is... stb.
    Utókornak : (nekem ált .isk.) 1962-előtt (?) dr.Szepezdy István
    -na, ennyit a "sportról!"
    *********************************
    **********************************

    VálaszTörlés
  4. A bazilikás cikk jó - csak éppen egyről nincs szó benne: mi lesz a sorsa ? Betemetik , így hagyják ? Az Ágoston téri romok is lassan egy éve állnak nylonnal letakarva...

    VálaszTörlés
  5. vagy nagyon meleg van (?) - vagy még nem szoktam meg a "vuvuzela" hangját ! - felébredtem! Beszereltem a ventilátort mellém - aztán itt (lenne) a válasz! Emlékezetből, mert nem megyek le érte a fdsz.-re!
    A telek tulajdonosa, aki építeni akar rá ( valamit) majd eldönti!- lesz-e annyi pénze, hogy úgy építkezzen, hogy mi is láthassuk ?- vagy ha nem, akkor visszatemetik! (vagy egyebek) - esetleg "eláll" az építkezéstől - stb. Nem messze onnan (?) - K-i irányban ( Ifjúsági Ház környéke?) - szintén visszatemették a talált leleteket.
    (Reggel majd' sírva fakadtam! A szomszéd bodzája (ismét) tele van tetűvel! - volt maradék permetszerem,- rányomtam,- de nem hinném, hogy hatásos.)
    Majd egész délelőtt olvastam (...)
    Van Csányi V.cikk is...
    Péntekről =
    Magazin
    Ez is érdekes :
    Miért nem "tapad?" ( valóban igaz!- nekünk is van cserépben- stb.)
    ********************************

    VálaszTörlés
  6. (Egy régebbi gondolatodhoz, [-egyforma,sivár(?)terek az országban] - nem egészen a témához tartozik,de az ajánlott cikk címe : A beton,mint hungaricum! (Google)- és van cikk arról is, hogy kb. Finta 75 éves. Persze (sajnálom) de a cikkből nem fogom egyesével "kimazsolázhatni" a neveket...és megkeresni mindazt a neten !
    Na, mindegy!- lemegyek a fdsz.-re...
    ******************************
    (valamilyen bp.-i épület is díjat nyert...valahol... ) Pécsi Szemlében pedig folytatódik az Arató "bácsi" visszaemlékezése (most 1921-1945)- azt a neten is meg lehet találni !
    **********************************
    De k. meleg van...

    VálaszTörlés
  7. " A Rákóczi u. -Jókai u. délnyugati sarkán lévő, régészeti védettség alatt álló telken a Generali-Ingatlan Vagyonkez.és Szolg.Kft. irodaházat kíván építeni. " (Kutatás kezd. 2008.03.25. )- a többi úgy van, ahogy előzőleg írtam. Esetleg érdekes cikk (mai) cím :Ki áshat ? - ( valahogy "minden" meg fog itt változni ?...)
    [Minden nap bemutattak egy-egy (új) minisztert - ma viszont a cím : Schmitt Pál,a végsőkig lojális. (...)

    VálaszTörlés
  8. Sajnálom, a cikket nem találom a neten. Kb. ez a téma :
    Cím : Óriási siker!Lét magyar épület is elhozta az építészeti Oscar díjat! (Google)
    @délim : különdíjat nyert Szeged! (lásd a cikkben)
    ********************************
    Ha már nem találtam a cikket,- itt van még ez ( agylágyuláshoz!)
    Van ilyen is...
    ******************* :-)

    VálaszTörlés
  9. (Bár neked ez ismert)
    Kalliwoda villa
    (Szerencsére a Molnár farkas -féle tervrajz megvan! )- stb. Na, mindent azért nem írnék meg.
    (meglepődtem, hogy abban a "torony"- szerű" valamiben - mi volt. (bent) :-) :-) Mire tippelnél ?...
    [utókornak : majd nem feledni, hogy 45'környékén... Györkő Antal (?) polgármesterék (?) laktak ott...
    (pontosítandó)

    VálaszTörlés
  10. Kimaradt : a KE monogram az épületen= ( a férj nevének kezdőbetűi) Kürschner Emánuel (!) a város (Pécs)neves zenetanára,zeneiskola igazgatója. (stb.) - (az ő felesége volt K.Olga-énekesnő.

    VálaszTörlés