2010. július 7., szerda

"...egy reggelen rájöttem, hogy hiába..."

Igencsak hosszúra sikeredett a mai napom, nincs erőm/időm arra, hogy megírjam a beszámolót, és megdolgozzam a hozzávaló fotókat.
Találtam viszont még múltkorában egy nekem nagyon tetsző verset, most ezt olvashatjátok:

Várnai Zseni:    Öreg nő sóhajt

Csak addig fájt, amíg harcoltam érte,
amíg a lelkem égőn rátapadt,
s egy reggelen rájöttem, hogy hiába:
az ifjúság már tőlem elszaladt.

Lemostam minden kendőzést magamról,
hajamat sem festettem újra már,
mint vert vezér, a fegyverem leraktam,
s olyan vagyok most, mint egy téli táj.

Mint a felhőkbe nyúló hegytetőkön,
fejemen, ím, örökös hó ragyog,
így hordozom ezüstös koronámat,
és hófehéren újra szép vagyok.

E szépség más, mint volt az ifjúságé,
nincs benne tűz, és nincsen küzdelem,
magas hegycsúcsra nem csap lenti lárma,
és ez a szépség nem lesz hűtelen.

Olvasgatok, sétálok, eltűnődöm
az életen, mely szép és változó,
hullámok jönnek, mennek, elsimulnak,
így hömpölyög a nagy és mély folyó.

Lassabban járok, fűszálat se sértsek,
mert minden élet mérhetetlen kincs,
napnyugtát, holdat, csillagokat nézek,
ó, mennyi nagyság, s vége soha sincs!

(Sajnos nem tudom, honnan a kép, régóta őrizgetem)

6 megjegyzés:

  1. Derűs Napot! (csütörtök)
    (próbálkozás...)

    VálaszTörlés
  2. (Működik)
    Ha már ilyen témájú verset kaptunk... (olvasgatok/sétálok/tűnődöm)- mivel (007/05/hétfő) pl.a Dohánygyár felé sétáltam (orvostól útban hazafelé)- készítettem is pár fotót = fákról! -magáról az épületről nem. Majd véletlenül ráakadtam erre a honlapra,- Pécsi Dohánygyár 1912-től Itt aztán láthatod, (@Aranyosf.)minden nagy fának volt kb. akkora mérete,mint a képeken!
    (majd a 2010-ben (PEK) ültetett fák is lesznek egyszer ekkorák!
    Na, még ezt "kapd ki!"- hol lehetett ez ?
    Pécs /1910
    *****************************
    Ki ne feledjem (2010) meglepően jó állapotban van az épület - bár a hátsó résznél mentem el... Bacsó Béla u. (?) -

    VálaszTörlés
  3. (Végre, vagy 8-10 éves (vagy több?) "halogatás után" - végre bementem a ... Somogyi Béla (?) u. 6.sz. (?) - (hosszú épület)kapualjba (+udvar) volt ott valamilyen emléktábla , mindig is szerettem volna elolvasni... (hát, eltávolítva) - így aztán má' csak hülyén halok meg...
    (megjegyzem az utcaneveket egy 2005-ös térképről írtam ki...( a 2 újságíró,kit meggyilkoltak...(?)...1919..vagy 20..."fehérterror" és ilyesmik - remélem,ezek az utcanevek nem változtak meg ?...pontosítandó)
    **********************************

    VálaszTörlés
  4. ...ez sem tartozik túlzottan a témához (?) - sajnálnám (?) ha a későbbiekben nem találnám...
    (akit érdekelne)
    A főúr mosolya
    Kissé sajnálom, hogy egy ehhez hasonló témájú (és méretű) cikk volt (pár éve?) - a Nádor főpincéréről (?)- sajnos nem találom,- tán' máskor.
    ******************************

    VálaszTörlés
  5. Hogy egyelőre ne kelljen még arra járnod és fotóznod (?) - vagy (esetleg) "ráhangolódhatsz :"
    (majd) kinyit a Budai kapu (is)
    Jut eszembe: (valamilyen) 3.helyezés a Londoni Építész Fesztiválon - "Egy utca anatómiája" - bár 2 Király utca van említve,- egy bp.-i és a pécsi - ( a pécsiről nem találtam anyagot)- leálltam vele,- mert sok időt vesztettem.
    ["jó" téma : pl. a Király utca befedési terv (!)...és egyebek.. :-) :-) ] -

    VálaszTörlés
  6. Na, ez meg nagyon meglepett (most)
    írtam, 07/05-én jártam ott (igaz,07.45.órakor)- a fotók délutániak ((árnyék alapján...) - szerencsére az egyik képen látom, az az öreg(retro) villamosmegálló csak-csak ottmaradt. (reggel még ott volt)-stb.
    Ja, a link:
    a 48-as tér (?)

    VálaszTörlés