2010. július 20., kedd

Finom nyári


Hála barátaimnak, a mélyhűtőm most aztán annyira tele van, hogy kidagad az oldala. A pár héttel ezelőtt bedobozolt cukorborsó mellé hatalmas mennyiségű zöldbab is került – amit ezúton is nagyon szépen köszönök.
A tegnapom reggeltől estig szinte csak a zöldbabról szólt. Hajnalban leszedtem, aztán csak pucoltam, szeleteltem, blansíroztam, főztem estig.
Most lesz a premierje nálam a zöld színű zöldbabnak, én eddig ezt a fajtát nem ismertem – de állítólag épp olyan finom, mint a sárga.
A http://www.nosalty.hu/  oldalon rengeteg recept van - majd itt is körülnézek.

Amit itt alább láttok, egy magam-kitalálta rakott zöldbab:  (sütés előttés után)

Alul rizs (vegetában főtt) rajta darált sonkafelvágott, majd medvehagymával összepárolt, egészben hagyott (nem szeletelt) zöldbab, meglocsolva vegetás tejföllel, szalonnaszeletek és reszelt sajt.

Mennyei ! Próbáljátok ki ! Holnap pedig zöldbabfőzelék lesz és tessék csak nevetni – annyira megkívántam a virsli-pörköltet, hogy ez lesz a feltét hozzá. (Ezer éve nem csináltam: ehhez jó sok, türelemmel párolt hagyma kell, pirospaprika, pici só, s amikor jó sűrű ez a hagymamártás, bele a virsli, csak rottyan egyet és máris elteríthető a finom tejfölös zöldbabfőzelék tetején.)

7 megjegyzés:

  1. Hmmmmm .... Rögtön megenném! :)

    VálaszTörlés
  2. Na,akkor én is magamról ? (...)Kissé sajnálatos,(mert nem szeretem) nálunk már ma volt "zöldbab-nap!" Igaz,én a levest azt kissé (meg)ecetezem - de a főzelék egyáltalán nem az esetem. Hagyján !- (orvosmeteorológiát nem olvastam)- de majd az egész napot átaludtam! 2.ébredésem kb. 15.30.órakor (?) - felébredtem a záporra ! (?)- na,a kerti bútorokon lévő párnák és egyebek szépen eláztak ! Végre,hogy egy kevés nedvesség ide (Pécs fölé) is jutott ! (Na, megjött a vízóra leolvasó...futás)

    VálaszTörlés
  3. Hja, a kivételezetteknek jutott eső, mire ideért a felhő, kiürült. Nálunk egy csepp se esett :-(

    VálaszTörlés
  4. "Erőszakot kellett tennem magamon..."[ hogy ne átkozódjam] - (bár a hét elején cseréltem elemeket a vezeték nélküli csengőnk mindkét "felében" ( nyomógomb + maga a csengő) - valahogy mások esetében nem működik! ("Ordított" a vízóra leolvasó... stb.) na, OK ! - viszont igazán kellemesen megáztam a még úgy-ahogy szemerkélő esőben. Sajnos - szerintem- nem sokat érhetett ?- vagy nem is tudom.)
    Hogy azért "dolgozzunk " is :
    Egy vélekedés /I.félévről
    ...és valahol ott van az is, hogy "elfogták a dombóvári bandát " (?) - akik lopták a virágokat... és minél többet "kattintgattam", csak "idegesítettek" a témák... (szt hiszem ,visszatérek a könyveimhez...)
    *******************************

    VálaszTörlés
  5. Nem védem a "mundért", de csak-csak kíváncsi lennék, hogy " @ GÁBOR" vajon,hogy vélekedik az általam javasolt cikkről ? (mert az nem egy ("vénasszony") pufogása /siránkozása... (Na, de nem kell egyformának lenni/lennünk )

    VálaszTörlés
  6. Mire én idejutottam, gondolom el is fogyott . No, ezt is kipróbálom, habár a zöldbabot nagyon drágának tartom a piacon. 200 ft / kg.

    VálaszTörlés
  7. Gábor bizonyára kompenzálni akarta ingerszegény környezetét a commentjével. No majd most végre történik valami izgalmas, most jól megmondtam a magamét. Más cél nem olvasható ki, nem értelmezhető.
    -ha, szándéka volt szeretett városáról írni és védeni, miért nem emelte ki a rendezvények nagyon is pozitív oldalát a tiéddel szemben?
    -ha, sértődött miért nem fedte fel az igazi okát?
    -ha csak önmagárol akart írni azt sikerült.
    Tudjátok, mostanság a ciki, bunkóság, a hír.....!

    VálaszTörlés