2010. szeptember 26., vasárnap

Füzesi Heierli Zsuzsa

http://www.h2g2.hu/fuzesi/index.php?lang=hu&page=3  (A lap alján lefelé mutató kis fehér nyílra vidd a kurzort és az oldal magától gördül lefelé!)

Akkor jöjjön valami, ami talán nem kavarja fel az érzelmeket.
A Parti Galériában is jártam. Ahol csodát láttam. El nem tudom képzelni, miképp lehet a porcelánból  ilyen varázslatos tárgyakat készíteni ?
(= A porcelán a keramika legnemesebb anyaga, kvarc, kaolin, és földpát keverékéből előállított fehér masszából készül. Cserepe teljesen tömör, nedvszívó képessége nincs. Törésfelülete fehér, fénylő, kagylós. Kínában találták fel, onnan kereskedők hozták el Európába.   http://hu.wikipedia.org/wiki/Porcel%C3%A1n  )
Én úgy képzeltem el az előállítást, (habár szívesen „élőben” is megnézném)hogy ez a porcelán valami tésztához, mondjuk a karácsonyi keksz tésztájához hasonló anyag, ami formázható. Igenám, de akkor még azt a sok mintát bele kell vagdosni, vagy millió lyukacskát beleszurkálni, aztán formába-tekergetni. Hát lehet dolgozni egy-egy alkotással.                          

Mint a csipke, lágyan libbenő formák – bevallom egyiket óvatosan meg is érintetem – annyira hihetetlenek tűnt, hogy mindez nem valami kikeményített csipke…
Én beleláttam méhkaptárt, pókhálót, fagombát, korallt, csodás tengeri kagylót…Nézzétek csak meg a képeket, szerintem másnak is lehetnek ilyen gondolatai látva az alkotásokat.
Nem csak a formák, az anyag, a technika, a lyukak, lyukacskák, pontok, pöttyök,
hanem a színvilág is nagyon kedvemre való: a fehér és a barna legkülönfélébb pasztell árnyalata, fényes és matt felületek  … 

Szóval nekem nagyon tetszett. Ingyenes a kiállítás, nézetek be, ha arra jártok (Mária utca 1.)
 A kedvencem: 



6 megjegyzés:

  1. Kíváncsi lennék hogyan készítheti el az alkotó ezeket a valóban érdekes alkotásikat. Ahogy olvastam a porcelánt öntik vagy korongozzák, nem tudom beazonosítani mely technikával készülhettek. Fantasztikusak!

    VálaszTörlés
  2. (2.) Nem okoskodnék (...) magam is valamelyik "Hogyan készült?" ( How it's made ?) [Discovery Chanel]- műsorban láttam. "Egyszerűbb",mint gondolnátok ! - Kétéségtelen, magának a tárgynak az elkészítése (!) még puha agyagból (?) - valóban macerás ! Bizony, azt a sok "kis lyukat" és ilyesmit óvatosan, lassan és finoman... késsel (?) (más szerszámmal) kell kivágni! - stb.
    Na, de a porcelán = majdnem jól írta @Aranyosf. Az annak a három anyagnak (kvarc/kaolin/földpát) a folyékony keveréke (!) - sűrű,híg -fehér folyadék -féle. Abba csak bele kell mártani,- majd kemencében kiégetni ! ( Zsugorodás %-át elfelejtettem!) - és kész is a porcelán! (Azután még színezhetik-és újra "égetik.")
    Nem nagyon találtam "leírást"- talán ezt :
    a porcelán

    VálaszTörlés
  3. (3.)Mindenesetre bocs' a művésztől, ha kissé leegyszerűsítettem a témát...
    (alaposabban megnézve a tárgyakat)- (lehet,hogy égetett mázas samott is lehet?)- vagy agyagból készülhet eredendően.(?) Sajnálom, de engem azok a (Zsolnay)"csipkézett" tárgyak befolyásoltak,nem a fotón látható figurális munkák . (?) - de attól ,még "lájkolom!" ( tetszik)
    (találtam egy oldalt : (ilyesmi) www.fuzesi.ch

    VálaszTörlés
  4. Tényleg, hogy a csudába készültek ezek a tárgyak? Elképesztő! Csak nehogy a darazsak - vagy hasonlók - beköltözzenek!:) Még jó, hogy ősz van!:)))

    VálaszTörlés
  5. (6.) (hétfő/39.hét)
    Remélem, aki nem volt beteg, nem lett az, és aki beteg volt,tán' jobban van ? - Szokás szerint,bocs', ha nem a témával foglalkozom ma már, bár (bizonyára) lesz akit "lehangol" (?) - vagy ellenkezőleg... "tűzbe hoz." -
    (egoista : engem egyik sem !-szerencsére...) Elfelejtettem a linket felírni,- (majd később ?) - a Pécsi Vásárcsarnokkal kapcsolatos új hírekre célzok most! - és hozzá még a "Befednék a vásárteret" (vagy mi a címe) - egy másik "újságból."
    Amíg ezeket megtalálom....
    azért talán ez "se semmi!"
    Motívumok
    Idézet :
    "Nyugtalanság van, nehogy valami is megálljon egy percre,mert akkor mindezen netán gondolkodni is lehetne."
    Hát, így valahogy...

    VálaszTörlés