2010. szeptember 18., szombat

Toronymagas élmény 2. (Tudósítás képekkel a pécsi városháza tornyából)

Először is itt a torony, amibe fel fogunk menni:


Gyülekeznek a toronymászó csapat tagjai

A képek első része a felfelé vezető útunkat, a lépcsőházat ábrázolja – csodaszép kovácsoltvas korlátjával, illetve a torony csigalépcsőjét. Igaz, nem bántam volna, ha a harmadik emeletre felvisznek, lifttel – de ezt nem ajánlották fel. Végül is így volt lehetőség ezeknek a fotóknak az elkészítésére.





Megnézhettük a városatyák nagy és kicsi tanácstermét is:






A harmadik emeletről még 150 lépcsőt kellet megmászni, akkor értünk a kilátóhoz.





Dacára, hogy esett az eső, azt hiszem sikerül néhány egész tűrhető képet készítenem. Igaz, a TV torony és a Mecsek teteje a felhőktől nem látszott.  Itt van néhány, az ellőt  67 képből:









Varázslatos volt innen fentről beazonosítani azokat a helyszíneket, melyeket születésem óta ismerek, utcákat, melyeken évtizedek óta járok és soha, soha nem láttam madártávlatból.
Nagy ajándék volt ez nekem. Köszönet érte annak, akinek kell….

9 megjegyzés:

  1. Csodás a kilátás, nagyon klassz fotókat készítettél!!! Azt sem tudtam, hogy kilátó is van fenn!... Bár, mintha a múltkor, a müezin ott énekelt volna, vagy nem? Nahát! A törökök is előbb odaérnek, mint én!:)

    VálaszTörlés
  2. Tényleg jók a fotók. Akár egy panoráma is készülhetne belőlük...

    VálaszTörlés
  3. Igen Ildi, jól emlékszel a múltkorában itt énekelt a müezzin.

    Exit, ha én olyan okos lettem volna, ha kevesebben lettünk volna, ha több önbizalmam lenne,ha...ha...ha...
    Sajnos az az érzésem, hogy mivel meglehetősen összevissza lövöldöztem a nagy lelkesedésemben és izgalmamban, nagyon nehéz lenne ebből bármiféle panorámaképet összehozni...
    Őszintén szólva egész estig, míg feltöltöttem a képeket a gépre, attól féltem, hogy nem sikerültek...Namár most, "ahhoz képest" valóban elég tűrhetőek.

    VálaszTörlés
  4. (vasárnap) Mellesleg írtam az I.részhez is... még szerencsém, hogy csak-csak észrevettem !)
    Ismétlésért majd bocs'- nem @Aranyosf. munkásságát kisebbítve ! -
    (Elismerem "személyes átélni" bármit is, az (valamivel) nagyobb "durranás", mint fotókat nézni...)
    Pécsi városrészek (tekerni lejjebb - pl. Széchenyi tér és a többi.)
    ***********************************
    Na, ha ott lettem volna (becs' sz!) "beszóltam volna valakinek (illetékesnek ?) hogy szerintem Pécs "szégyene" az egyetlen webkamera! (nem igaz,hogy ne tudnának egy normálisabbat venni...) Aki akarja, írja be a linket, csak ne duzzogjon utána ! :-)

    VálaszTörlés
  5. (5.) Részben a panoráma képek készítéséhez
    (Megjegyzem, nem az a baj,hogy sokat felejtek...hanem az, hogy azután egy-egy linket megtalálni...)
    És nem nagyon van időm végigböngészni...
    Panorámák (1.)
    Panoráma(2.)
    [Kimaradt : nem dicsekvés, de nekem megadatott,hogy jártam (anno) a "25 emeletes?"- toronyház tetején is,- valamilyen (Tanács) vagy már Önkormányzat által rendezett programon ?- (na, elfelejtettem) -

    VálaszTörlés
  6. Ez valóban egy nagyszerű élmény , a panorámakép készítést még bepótolhatod, ahogy adódik rá alkalom. Ezt a torony nézés állandó, vagy csak rendkívüli lehetőség?

    VálaszTörlés
  7. @x ugye erre a webkamerára gondoltál ? Ez van a toronyban:
    Pécsi webkamera itt

    Kyba: sajnos ez egy nagyon ritka és kivételes alkalom volt. A toronyba nem lehet felmenni, most az Örökségnapok keretében volt rá - szűk körben - jelentkezés alapján lehetőség.

    VálaszTörlés
  8. (8) Ha már tornyok... ezt ajánlom még !-(bár én csak ma,vasárnap láttam- atv.)- Ja!- mellesleg meg vagy 30 évig (1967-1997 között!)
    Bezárt bányák nyomában
    Tipp: esetleg a linket beírni - utólag - a bányászmúzeumhoz ?

    VálaszTörlés
  9. (9.) Kösz',hogy beírtad azt a nyomorúságos linket!
    mellesleg az idokep.hu oldalon van vagy 123 webkamera,- köztök 2-3 pécsi is. (Misina,Kertváros- stb.) és ez a legjobb (?)
    webkamera
    Vannak panorámaképei is
    panorámaképek (remélve, hogy működik ?) (...)

    VálaszTörlés