2010. december 27., hétfő

Majmokról és egyebekről

Dian Fossey  halálának 25.évfordulója alkalmából ajánlom ennek a cikknek az elolvasását: 
Én láttam anno az életéről készült filmet is, melynek főszereplője egyik kedvenc színésznőm     
Sigourney Weaver.
S ha már  csimpánzok, eszembe jut Jane Godall pécsi előadása is, amin olyan zsúfolt volt az egyetem nagyterme, hogy szinte szétrepedtek a falak. Minden elismerésem azon az embereké, akik az életüket áldozzák egy ilyen nemes célért. http://www.janegoodall.hu

Egyébként engem, amikor először hallottam, meglepett, hogy nem is a gorillák, hanem a csimpánz és a bonobo áll genetikailag legközelebb az emberhez.  Láttam a TV-ben egy  csomó érdekes kísérletet, ami egy kisgyerek és egy majom feladat-megoldásai között keresett párhuzamot.
Be kell valljam, én meglehetősen visszafogott lennék állásfoglalás tekintetében (t.i. hogy  teremtés, vagy törzsfejlődés), mert a nálam sokkal okosabb tudósok is időnként megoldhatatlanak tűnő problémákkal találják szemben magukat. És annyi variációt láttam, hallottam már, hogy néha úgy érzem, a bábák között elvész a gyerek.

Mindentől függetlenül végtelenül szomorúnak tartom, hogy egyes állat- és növényfajták az ember  jelenléte miatt tűnnek el a föld színéről.
Nálam okosabbak bizonyára jól el tudnák magyarázni, hogy miért is olyan a világ, amilyen, de én sokszor  elmeditálok, hogy ha már ilyen „okos” lett az ember, akkor az esze mellé miért nem kapott valami olyan gént is, amibe az együttérzés, a segítőkészség  mint alapvető részegység is beépült ? Miért az „Aki-bírja-marja” „Az erős mindig legyőzi a gyengét” elvek uralkodnak ?



11 megjegyzés:

  1. (Én bizony úgy tudtam, hogy a majmok közül épp' a gorilla a legtávolabbi "ősünk" - de sebaj. ( Mellesleg néha megeszi a székletét - stb.)
    Ha működne ez itt ?
    Emberszerűek
    [ Bonobókhoz : na, igen ! - (nagy költőnk megírta : "hagyja a dagadt ruhát másra...engem vigyen a padlásra!" - stb. Na, a bonobók az ilyesmit meg elintézik versek nélkül is ! ] - aztán ki-ki döntse el, hogy kinek is van igaza ! - évezredek (?) óta.
    :-)

    VálaszTörlés
  2. Tudomásom szerint már volt olyan gorilla, aki tudott kommunikálni a süket-néma jelbeszéddel
    (talán Kanzi volt a neve). Nincs kizárva, hogy csak a hangképző szerveik mássága miatt nem tudunk velük beszélgetni. Egy biztos, hogy sokkal gazdagabb lelkiéletet élnek, mint némely embertársunk.
    Ami a tegnapi kommentből kimaradt:
    Tiffanylda tényleg angyal, régi jó angyal-családból származik. Ismertem a Nagymamáját. Bár annak 45 éve, de most is melengeti a szívemet, ha gondolok rá.

    VálaszTörlés
  3. http://indavideo.hu/video/Elet_az_ember_utan

    Remélem sikerült a beillesztés.Talán erről is lehetne értekezni:)

    VálaszTörlés
  4. Valamelyik ismeretterjesztő TV-adón láttam néhány részletet az "Élet az ember után"-ból. Drukkolok a Földnek, hogy ki tudjon gyógyulni belőlünk. Bár a Nap energiájának kimerülésével a Föld sem kerülheti el a pusztulást, de kívánom Neki, hogy addig legyen még néhány kellemes százmillió éve.

    VálaszTörlés
  5. (kedd)
    Utókornak : bár Pécsett csak -6C°van (szélcsend és hó nincs) - azért az ország K-i felében másabb a helyzet. Nézem : 15-20 cm hó , és a hideg is -15 vagy -18C°közelében ( igaz, ezek hajnali értékek) - az országos átlag volt -8,6 C°- hagyján !- mert reggel még a netem (hálózat) is dögledezett.
    Na, ennyit. (Mi van még ?- a Hold : utolsó negyed)
    [Ki ne feledjem !- tegnap (hétfő) 17 órakor rájöttem, nem én vagyok a hülye ! (2 napig fáztam...) - hát... valaki szellőztetett és a nagy ablakunk ( padlótól-mennyezetig érő) rosszul lett becsukva... ( 1 ujjnyi rés volt - 2 napig ! ) -ne bonyolítsam ! :-( ]

    VálaszTörlés
  6. @X: a hír igaz!Ma reggel nálunk -14
    fok volt.Nagy hó van.Recseg,ropog az autók alatt.Igazi tél.Csak ne kellene kimenni:(

    VálaszTörlés
  7. Mégsem jó az idézet!
    Engem vigyen FÖL a padlásra:(

    VálaszTörlés