2011. január 5., szerda

Nem jött össze...1. (Repülnék...)

Biztos más is elgondolkodott már, hogy mi az, ami „kimaradt” az életéből, s ha újrakezdhetné, vagy lenne még rá lehetősége, biztos kipróbálná…

Írtam már a vizet nem szeretem. (max.  inni ill. a fürdőkádamban) A nagyobb vizekben félek is, vagyis van valami rossz érzés bennem –feltehetőleg, mert nem tudok tökéletesen úszni.
Nem így áll a helyzet a levegővel: a repülés mindig elvarázsolt, erről is  írtam már hol, mikor, mivel repültem… mind nagy élmény volt. (kis sportgép, katonai helikopter, valamilyen TU-k, a számaikat már nem tudom, rég volt…)
Ha a repülés a másik imádott világommal, a hegyekkel kerül kapcsolatba, akkor én csakis elvarázsolt hangon és elragadtatva tudok nyilatkozni. 3 napon át a Zermatt-i helikopteres hegyi-mentők hétköznapjait bemutató sorozatot néztem. Fantasztikus film, persze nem csak a tájak, a svájci Alpok különböző, hóval fedett csúcsai, a  gleccserek voltak lenyűgözően szépek, hanem nagyon jól volt a film is összeállítva, szinte mindenféle mentést bemutatott. Sőt, amit én nem tudtam, hogy „jó pénzért” szinte mindenre vállalkoznak. Pl. svéd ifjú pár akart egy sétarepülést, egy bizonyos csúcson való leszállással. A fiatalember rendelte a gépet, és ott a csúcson, kiszállva, a térdig érő szűz hóban kérte meg a lány kezét, miután a pilóta pezsgőt „szolgált fel” nekik…
Persze ez csak kuriózum, sokkal izgalmasabbak voltak a mentések, a balestek, melyek nem „megjátszottak” hanem valóságosak voltak. Feltehetőleg a filmes csapat egy téli szezonban ott tanyázott náluk és az érdekesebb eseteknél ők is kivonultak. De robbantottak   hólavina-veszélyes  területeken is, mentettek gleccserszakadékba esett síelőt.
És repültek… Fantasztikus, mit tudnak ezek a kis piros „szitakötők” – a leglehetetlenebb helyzetekben képesek leszállni, egy kötélen 5 embert kimenteni a meghibásodott sífelvonó kabinból, stb…
No, én mindig is vágytam az Alpok fölött kis géppel, vagy helivel repülni – hát ez nem jött össze. Volt ugyan egy majdnem-sikerült repülés, de aztán a pilóta valami miatt visszakozott… Máig sajnálom. Kétségtelen, kedvelt radovljicai szállásomtól 10 percre van a lescei repülőtér és csak pénz kérdése, hogy felüljek egy gépre és körberepüljem a Triglavot.
Itt az oldaluk: http://www.alc-lesce.si  ha jól olvasom, 240 Eu-ért már lehetne is repülni egyet…
Ám nem hinném, hogy erre lesz lehetőségem. Nem baj. Mi is lenne az emberrel, ha nem lenne miről álmodoznia ?

 Kép:   http://www.zermatt.ch/en/page.cfm/news_events/presscorner/photodatabase


 Ha a youtube- keresőbe beírod ezt, több részletben ott a film: 
die bergretter unterwegs mit der air zermatt

7 megjegyzés:

  1. Szerintem, Te még körül fogod repülni az imádott Triglavodat!:) Csak erősen kell akarni és hinni benne!!! Belőled egyik sem hiányzik!:)

    VálaszTörlés
  2. Én legszívesebben a hőlégballont próbálnám ki. Természetesen folyamatosan fotóznék...

    VálaszTörlés
  3. Bocs'- nem szeretném/nem akarnám én "álmaitokat" összezúzni/összetörni- és egyebek. Csak-csak megemlíteném, hogy nekem "megadatott", hogy lezuhant "égi járművek" darabjait szedhettem össze... mit mondjak ?- eléggé sok darabra estek szét... stb. OK! - (természetesen elképzelhető, hogy pár perc múlva "lezúgok" a lépcsőnkön,- emeletről a fdsz.-re ... és különösebben nem foglalkoztat a "jövőm" sem... ill. túl sok olyan (magyar) hírt láttam/olvastam... amitől nem szívesen ülnék én be egyetlen felsorolt "géptípusba" sem,- de az legyen az én gondom!
    Mellesleg szót sem pl. olyasmikről , hogy "autó műszaki vizsgája" - ( lehetőleg úgy, hogy "csak" be legyen "pecsételve"...és nehogy má' ki legyen javítva (- mert az meg drága lenne-) - és ilyesmik!
    Persze, ne legyen igazam !

    VálaszTörlés
  4. Én pedig szívesen kikísérnélek benneteket a repülőtérre, hogy integessek. Nagyjából eddig tart a bátorságom a repülést illetően. Aki ismer engem, az tudja, hogy a szeszgyárak tönkremennének, ha az én fogyasztásomon múlna a sorsuk, de egy-egy hosszabb repülőűton 3 fél vodka hatásosan csökkentette a szorongásomat. Igaz, az emlékek kellemesek, csak a kontúrok kissé elmosódottak.

    VálaszTörlés
  5. Exit, hőlégballon néha még Orfűről is felszáll! Nem lehetetlen!!!:)

    VálaszTörlés
  6. A megvalósítható álmokat ki kell próbálni, szerintem is fogsz még repülni!
    Én erős tériszonyos vagyok, de annyira imádom nézni az ejtőernyőzést, hogy nyáron összeszedtem magam és kipróbáltam...hát akkor egy percét nem élveztem, annyira féltem, mégis örök elmék maradt...

    VálaszTörlés
  7. Cirip minden elismerésem a tié, ha a félelmed dacára is vállalkoztál az ejtőernyőzésre. Én olyasmire nem vágyom, és azt hiszem meg is tartóztatnám magam attól, amitől félek. (Pl. búvárkodás)
    Háááát, ami az én repülési esélyeimet illeti.... majd beszámolok róla, ha mégis sikerült.... :-)
    (Majd "fentről" egy felhő széléről integetek nektek)

    VálaszTörlés