2011. március 31., csütörtök

Beindult a hagymaszezon…

Barátnőmmel elmentünk a szokásos évi medvehagyma szükségletünket begyűjteni.  Olyan jó ezt a harsány zöldet látni mindenütt:


 A hóvirág, a hunyor meg a som már elnyíltak, de itt az odvas keltike, a szellőrózsa, az ibolya és duzzad a fák rügye is. Olyan pompás illat úszott ott az odvas-keltikés részen, hogy pár pillanatig csak azért ácsorogtunk, hogy ezzel az ingyen-parfüm-illattal eltöltekezzünk.
Illatot nem tudok csatolni, de képeket igen:




A medvehagymát idén is felaprítva, és jól becsomagolva hűtöttem le – rettentően intenzív illata van, ha az ember nem elég ügyes, hát az egész mélyhűtője szaglik… 


 A pincémben is érezhető a tavasz, a vöröshagymák is beindultak. A krumplit – szokás szerint – lecsíráztam és a megindult hagymákat feldolgozom.


Rémlik, hogy már tavaly is írtam, de sebaj, megismétlem, mert igenis praktikusnak tartom: én ezeket szépen összeaprítva megpárolom. Egy tálcára kiterítve megfagyasztom, ha kőkemény lett, apró kockára töröm és egy(két) vastag  nylonzacsiban a mélyhűtőben tárolom. Bármikor előkapható, ha valamilyen ételbe dinsztelt hagyma szükséges.
Idén kísérletezem először azzal, hogy néhány ilyen zöldülő öreg hagymát bedugtam a földbe, s kíváncsian várom, miféle zöldhagyma nő ki belőle. Ma ugyanis a piacon megdöbbenve tapasztaltam, hogy egy szebb csomó (6 db-os) zöldhagymáért 150.- Ft-ot kérnek. Na, majd termelek én magamnak !!! Ezekből talán előbb lesz ehető hagyma, mint a pici dughagymákból, bár a  2 hete eldugottak már kezdik mutogatni kis  apró zöld levelüket.

5 megjegyzés:

  1. Hát akkor legyen a zöldség a téma ! OK!- a medvehagymáról, ki-ki találhat elég sok hírt a neten ! Ami engem meglepett, olvastam, hogy az "ország másik feléből" (?) - elfelejtettem honnan, indítanak "turistautat" (!) Orfűre, medvehagyma ügyben. (Nem akkor, amikor azok a "napok" lennének, csak úgy...)
    Bár én még mélyhűtőbe nem raktam,-de nekem a hűtőszekrényében, egy kis üveg tálkában (?) - bár lehetne bármiben is ?- van szódabikarbóna. Valahogy nincs is szag benne. Igaz, néha cserélni is kell,- jó is, hogy előjött ez a téma. Gyári szagtalanítót csak azért nem veszek, mert nem fogok érte elmenni más boltba. (közelemben meg nincs)
    Sok-e a zöldhagyma ára ?- "Relatív"- általában majd minden tavasszal kb. ennyibe szokott kerülni ? - én pl. ma 80 Ft%db. vette, a z.paprikát... (sárga/tv) - de a piacon vettem 150 Ft%db-ért is közepesen csípős, sötétzöldet. Nem tudom,- néha kell,hogy az "ember kényeztesse magát ?"
    "Mérgelődésem" : vagy 2 napig "néztem" egy mü.dobozt,- azt hittem EPER van benne ! - amit én nem eszek meg!- (az ilyen külföldi, íztelen, sz**t!- bocs. )- majd csak rájöttem, hogy nem eper !hanem RETEK van benne ! Na, igen!- ennyit járok én boltokba!- nem tudtam, hogy ,ár a retek is müa.dobozban van. (persze, zöldje/levele nélkül)
    Na délelőtt - kényszeredetten - sót,cukrot,kávét...ilyesmiket töltöttem be a jól záródó üvegekbe,- aztán csak-csak elolvastam a feliratokat. Mos épp' a sóval volt gondom (?) - de majd máskor.

    VálaszTörlés
  2. (2.) Ami azt illeti, elég sok melléütés lett a szövegemben. Tudom, csak ígérgetem az új billentyűzet vásárlást, - bár lenne itthon egy másik is - de nem fogok a vezetékekkel "szenvedni" és egyebek.
    Bujkálni az asztal alatt, hogy... jönne ide az, aki "tervezte" (...) meg kivitelezte ezt a k. asztalt !
    A sóról : most épp" Nyírség nevű, vákuum só,párolt,finomszemcsés, 1 kg/85 Ft.Lényegtelen. Ez volt a kb. legjobb (?)- a boltban.Csomagolták Nyíregyházán. OK !- származási hely nem olvasható. Viszont : a "beetető" szöveg :
    Természetvédelmi területen (sic!) - természetes só oldásával és kristályosítással előállított hófehér só... stb.
    [ nem tudom, mi köze a természetvédelmi területhez...de hagyjam ! ]
    Cukor : az is Nyíregyházán csomagolva, -legalább ráírva : Származási ország : EU - OK!- bár az lehetne kies hazánk is...de nem hinném.
    Lehet, megnézem a Google maps-ban a címeket ( utcákat) ahol csomagolják ezeket ! :-)
    Na, ennyit. Mert teregetnem (is) kellene... (mosott- a gép )

    VálaszTörlés
  3. Ami azt illeti, Nyíregyháza, Muskotály u. környékén nem nagyon láttam természetvédelmi területet ( só téma) - de legalább Bujtos utca is van (ott meg a cukor csomagolás)- Google maps. Má, megint tanultam valamit ? -

    VálaszTörlés
  4. Beindult... na, igen !
    Más blogjába írtam ?- a napokban, 2-3 napja láttam az idén először gyíkot ! és ma is (03.31.) hagyján !- de szintén ma (csüt.) az első légy is beröpült a lakásba ! Így aztán, el kell kezdenem a szúnyoghálók alkalmazását. Ismerjem el, eddig felcsavart állapotban voltak,kényelmi szempontból. (pl. fotózás a szomszédba...) stb.
    "panaszkodtam" (?) mások orgonáján már látszik a virág képződmény ? Ma látom, a miénken is ! Nem merem "elkiabálni!"- lehet, hogy sikerült a tavalyi metszésem ? - az interneten olvasottak/látottak alapján !
    Meghagytam tavaly 2-3 virágfürtöt, elszáradás után !- most látom, hogy azokat valóban le kellett volna vágnom ! Semmi baj!- épp' ezért hagytam meg !- hogy tudjam igaz-e ? (hát, igaz)
    Más : a nyugdíj megérkezett,- sajnos egy levél is,- [ a lejáró üd.csekkek meghosszabbítása... ] - OK!- tudtam, 10%+ÁFA - 75 ezer Ft csekk meghosszabbítás : 9370 Ft (ÁFA 25% )- ne vitassam, hogy átvételkor is (eredendően) adózni kell ?- vagy hogy ?
    Jó annak, kinek nincs ilyen gondja....:-) :-)

    VálaszTörlés
  5. It looks like you have a beautiful garden!

    VálaszTörlés