2011. március 10., csütörtök

A só

(Már megint) hallgatom a rádiót, s hallom, hogy most aztán  tűzzel vassal fogják irtani az agyament magyarok gyilkos-káros só-fogyasztási szokásait, mert ettől vagyunk betegek, emiatt kell a sok orvos, emiatt kellenek a gyógyszerek, emiatt megy/ment tönkre az ország, sőt talán belejátszott ez az egész a világgazdasági válság kialakulásába is…..

Lehet, hogy a só-fogyasztásom is okozza, de ilyeneket hallva tényleg felugrik a vérnyomásom. Hát honnan a fészkes fenéből tudják, hogy mennyi a tényleges só-fogyasztás Magyarországon ?  Csak én – eléggé el nem ítélhető módon - évente 20-30 kg. ÉTKEZÉSI sót vettem a télen lefagyott utak sózására. Étkezésit, mert az olcsóbb mint az u.n. útsó ! És tudom, nem voltam egyedül. Erről se kezdjünk most vitát, hogy ez miért van így…. Habár érdemes lenne…
Szóval honnan az adat ? A magas vérnyomást egyébként se csak a só okozza. Okozhatja azt bizony pl.  lazacfilé helyett  a sok zsíroskenyér fogyasztása is. (Habár lassan a zsír ára is kezd közeledni a lazachoz…) Sőt hovatovább a rádió és Tv híreinek rendszeres meghallgatása is lehet ok ! Ráadásul ez ingyen van. (Egyelőre)
Egyszerűen fel tudnék robbanni az ilyen hírektől !
Már csak legyintek a mindennapos elhatározásomra, hogy nem hallgatok (még ennyit se) rádiót. Még hozzáteszem azt a tegnapi hírt, hogy 15 év lesz a kötelező iskolába-járás felső korhatára – és akkor kb. kész is az agyvérzés…sóval, vagy anélkül….


Egyébként, mit gondoltok, ezek után mi lesz a következő lépés ?
Természetesen drágulni fog a só…
Én ma le is megyek a Penny be és betárolok vagy 20 kg-ot belőle… Lassacskán egy kiskereskedés árukészlete halmozódik itthon. Van gyertyám, gyufám, 100-as régimódi izzóm, lisztem, cukrom, s most lesz só. Készülök a zord időkre…

(Utószó:  vettem ma dughagymát a piacon: 1200.-Ft volt 1 kg……lehet, hogy a zsíroskenyeret már csak úgy „magában” fogom enni….)

8 megjegyzés:

  1. Szerintem, ami a só körül zajlik, a legnagyobb mérvű képmutatás. Ugyanis, ha nem kevernének kb 50 %-ban kálisót a tiszta, emberi fogyasztásra alkalmas és nélkülözhetetlen sóhoz, nem lenne, magasvérnyomás, keringési rendellenesség, szívmegállás. És ezt azok tudják a legjobban, akik most álszent módon "aggódnak" értünk, miközben tiszta szívvel mérgeznek bennünket.

    VálaszTörlés
  2. Bocs' igen nagy "poén" lesz, ha a sok - ehhez hasonló idegeskedéstől - feldobod a talpadat ! - aztán az örökösök meg cipelhetik a sok anyagot... amit felhalmozol.
    OK!-
    Azt hittem (ma) inkább az "öreg (rozsdás) dobozaidról fogunk elmélkedni... de sebaj !
    Só,ami só (vagy szó) - nekem ennél több időm erre nincs ! :-)

    VálaszTörlés
  3. Azért a zöldhagymáról ne mondj le. Szívesen adok neked metélő hagyma magot. A metélő hagyma évelő, és nem kell évente drága dughagymát venni :-)

    VálaszTörlés
  4. A "tényleges fogyasztásról" pár gondolat:
    Sok éve,bemegy a.... (mondjuk) német vendég a gyógyszertárba, aztán megvette az éves vitamin és egyéb tablettáit (vény nélküliek)- majd az adott év végén olvasható volt (statisztika) eszméletlen egy gyógyszerfogyasztó nép a magyar ! Kiragadott példa- meg nem is a legtökéletesebb.
    Én pl. 60 valahány éve meg nem mondom, hogy pl. évente hány kg.sót eszünk meg itthon,- az is igaz,én is vagy 10-20 kg. étkezési sót szórtam a hóra (régebben)- mert csak-csak olcsóbb volt.Na, de ami kellemesebb : az alkoholfogyasztás !- veszettül igyekszem...de valahogy azt az éves mennyiséget liter/fő má' alig bírom megközelíteni !
    Valahogy így lehet az a sóval is !
    Más : amúgy csak-csak vannak a kvóták vagy mik!- mennyit lehet kivinni,behozni, (EU-ba ,eg harmadik országok)- aztán van érte a vám és/vagy ÁFA fizetés is,- hát egy megközelítő számot azért csak-csak tudnak! (remélem)
    Ki is felejtettem : ha mostanában bizonyos mennyiségű szeszt (pálinkát) szabad otthon főzni,- vajon mi lesz a "statisztikával ?"
    Csak egy kérdés : a felsorolásodból az olajat nem felejtetted ki ? :-) :-) Vigyázz!- van szavatossága! :-)

    VálaszTörlés
  5. A dughagymát nem is jó megenni :-) (bocs)

    VálaszTörlés
  6. Múltmentő: kösz az ajánlatot. Ma bementem a Pennybe, s felfedeztem, 460.- Ft-ért lehet dughagymát kapni.(1 kg) Persze, hogy vettem !Egész normális hagymának néz ki, remélem megembereli majd magát és szép kis újhagymákat nevelhetek belőle !

    VálaszTörlés
  7. (péntek)
    Én bizony nem tudok hozzászólni... mert pl. azt sem tudom, hogy a dughagyma és pl. a gyöngyhagyma közt mi is pontosan a különbség. :-)
    Utókor : hát... jártam az orvosoknál, majd' betegebben értem haza, mint elmentem... (na,de legalább az a sorszámadó "gépezet" is kipróbálva... eléggé tanulságos is volt.) (nekem)
    Más : kb. 16 órakor a belvárosban (!) +17C°-t mutatott a hőmérő,- (szerintem hülyeség,ill. van oka) - én kb. +13C°-ra saccolnám a tegnap napot. Igaz, a szélben nem érződött annyinak. Na, ennyit - a tegnaphoz - csütörtökhöz.
    (Aztán csak semmi aggódás,ha ma sem fogok aktivitásommal kitűnni a neten! )

    VálaszTörlés
  8. Bocs' @Múltmentőtől ! - de jutott eszembe... ( mindenféle számítógépek...újnak látszó műszerek...orvosi berendezések... ( vizsgálatkor) na, de : mérik a magasságomat (!( esküszöm nektek !- olyan fa (magasságmérővel) mint kb. gyermekkoromban- vagy 60 éve ! - aztán súlymérés... azon a "tologatható" "csúszkás" mérlegen...
    Persze, hallgattam... mert rögtön kiderült, hogy "kinek vagyok én kije ?" - illetve hogy X. nekem kicsodám ? -
    Új világ ? )?) - régebben vagy 40-50 éve (halkan) kérdezte az orvos,hogy olvastam-e Nyírőt ?- valahogy manapság ez már nem jellemző ! - na, ennyit.

    VálaszTörlés