2011. március 12., szombat

Szédülés/Szédület

Tán fura cím, de megindoklom.
Az öregembereknek mindenféle bajaik vannak. Ez fáj, az fáj, nem tud aludni, szédül, stb… Ez utóbbi elég kellemetlen tud lenni, ha amikor lefekszel, vagy felkelsz, ringlispilt játszik veled a szoba. Mivel az efféle kisded játékokból már kinőttem, gondoltam, megkonzultálom az orvosommal. A körzeti elküldött első lépésként az orr-fül-gégére. Időpont kérés: a bejelentkezéstől számított 5. napra kaptam időt. (Jó, hát lehet öt napig szédelegni, nem infarktus az…)
Elmentem a megadott időre, és tény, hogy előttem volt két hasonló korú asszony is, de azért amilyen „meglepetésben” bent volt részem, az azért kissé megdöbbentett.

Ahhoz, hogy megállapítsák a fül valami bajából ered-e a szédülés, mindenféle vizsgálatokat kell elvégezni. Belekukucskálnak, befogatják az egyiket, mondd, mit hallasz a másikkal, becsukott szemmel kell sétálnod, elküldenek valami hallásvizsgáló gépbe(elég félelmetes, még jó, hogy nincs klausztrofóbiám), végül felfektetnek az vizsgálóasztalra, a füledbe jéghideg vizet spriccelnek, rád tesznek valami szörnyű homályos szemüveget és közben nézned kell a doktornő ujját. (Ő meg nézi a te szemedet eközben)  Ha csak a szemedet nézné, még el is viselnéd ezt a középkorinak tűnő tortúrát (még jó, hogy nem forró ólmot öntenek beléd) – de közben a következőt hallod a kedves doktornőtől:
- Hívjátok be a következőt !  (egy mp. szünet) – Még egy ilyen szédelgős és teljesen kicsúszunk az időből !

Komolyan mondom, ha a hideg víz miatt nem szédelegtem volna már eléggé, akkor ettől a kedves kis ki/be-szólástól biztos elszédültem volna. Egy mp-re arra gondoltam, tán azt hiszi, tök süket vagyok és nem hallom, amit mond ? Vagy mi van itt ? És miért ?
1. Elhiszem, nem mindegy, hogy egy betegre mennyi időt „pazarolnak” – de se a betegségemet, se a vizsgálati módszereket nem én találtam ki és nem én kértem, hogy végezze el rajtam.
2. Akár dühében még mondhat is ilyent, de legalább annyit tenne hozzá (ál) kedveskedve, hogy „Még egy ilyen szédelgős NÉNI…”  - de hogy csak úgy egyszerűen „leszédelgősözött” – hát szíven ütött, habár régóta tudom, ennek a világnak  erre a szervre (szív) semmi szüksége. Agy se kell, szív se …semmise.
Vajon Németországban, jó zsíros kis eurós állasban merne-e ilyent mondani ??
 

7 megjegyzés:

  1. Én az a műtét utáni endokrinológiai vizsgálatra szeptember 20, 11 óra 20 perces időpontot kaptam. Ha rosszindulatú lett volna a daganat, arra az időre már menthetetlen lennék. Az egészségügyünk egy vicc, de még annak is rossz.
    Már az is szomorú ha csak gondolja, de, hogy gátlás nélkül ki is mondja az mindennek az alja. Az ilyennek ha fizetsz, csak annyi változik, hogy nem mondja, de gondolni ugyanazt gondolja. Úgyhogy igazából a pénz sem oldja meg a helyzetet. Leginkább ez miatta kiszolgáltatottság miatt félünk megöregedni.

    VálaszTörlés
  2. Födrengéshez:ha valakit érdekel.
    Unokahúgom /Los Angeled közelében lakik/érezte a japáni földrengést.
    Van aki Pesten is érezte. Na majd csak össszrázódunk:)

    VálaszTörlés
  3. "Ne az idősek döntsenek a jövőről"
    most hallottam a "Híradóban". Még egy-két hét és le is lőhetnek, néhány hónap után talán már kötelező is lesz. Végtelenül elkeserítő.

    VálaszTörlés
  4. (vasárnap)
    Már bocs', de van az a mondás : Az egészségügy egy olyan mező, melyen Isten minden barma legelészik !" - (bár mondják ezt az oktatásra is - és sok egyéb másra) Persze, én meg (nevét meg nem mondom, leletet sem olvastam még...) valamilyen tüdő (?) vagy légzés (?) vizsgálaton voltam! Hát... tudnék mesélni !-én is.
    Na, ennyit. Lássam ez bemegy-e ?

    VálaszTörlés
  5. (vasárnap)
    Bocs' de ezt a jó poént má'ki nem hagyom ! Én hülye ! 2010.novemberben azt mondtam a háziorvosnak, vagy 8 éve nem voltam tüdőszűrőn... hát beutalt. (Mert közben megtudtam,- fizettem volna magamtól is,- de beutaló nélkül nincs szűrés !- stb.Tehát a pénz sem mindegy ?-)
    Hogy' időpontot márciusra kaptam - kit érdekel. (3 hónap) Na,de (miattatok...) megnéztem a leletemet... nem semmi ! Meg vagyok nyugodva ! Cím : 2010-ben a 4.leggyakoribb halálok !-a COPD
    (meg,hogy erről mennyire nem is tud az "emberiség/"- stb.)
    Nagyszerű! - aztán csak olvasgassátok a netet ! :-) :-)
    Persze, vissza vagyok rendelve... 2 hét múlva... stb.
    Bocs' a vizsgálatot nem írom le !
    Legyen nektek is meglepetés ! :-) Vehettem gyógyszarokat is / meglepett : az egyik 97 Ft(!) - mondtam is...mi ez ?- hát a doboza is többe kerülhet... igaz, a másik meg 970 Ft ... és hozzá az eü. séta ! - mert nincs ám minden gyógyszartárban...
    Na, hagyjam... (ne öregedjetek meg soha ) :-)

    VálaszTörlés
  6. (vasárnap)
    Azoknak, kik nem látták a tv-ben (2-3 napja ?) bizonyára &Aranyosf. nem.
    Magyar orvos (ffi) mondja : 2 hetet dolgozom GB-ben -mint orvos, azért HUF-ban kb. 1 milliót keresek,- majd hazajövök és további 2 hetet dolgozom itthon- azért 110 ezer HUF-ot kapok. Ilyen egyszerű ez !lehet, ilyesmitől is függ, hogy egy orvos hogy' beszél, mit-hogyan tesz - stb. Tisztelet a kivételnek !- mert vannak.
    [Abban a műsorban hangzott el : kezdő orvos kb. havi 85 ezret kap kézhez ?- vagy valami ilyesmi. ]
    Más - fontosabb :
    Aztán készüljetek !
    Lesz majd sírás,rívás ?
    Blogot és egyebeket elmenteni ! :-)

    VálaszTörlés