2011. március 23., szerda

Újra itt van….

Igen, újra itt van és remélem megajándékoz még pár kellemes órával a tavasz!
Végre rászántam magam egy kis sétára – olyan csábítóan sütött tegnap délelőtt a nap !
A Tettyétől „csorogtam” lassacskán a Hegyalja utcán hazafelé, közben készült sok kép, ezek közül vannak az alábbiak: 

Így néznek ki jelenleg a romok. Hétágra süt a nap, de sehol egy munkás.... 


Kedvencem egy moha-zuzmó-duó


A magnóliának nem sok kell a kivirágzáshoz


Janus mandulafája

 

 Tettyevölgy 1.


Tettyevölgy 2.


 Bájos kis krókuszok


Egy jópofa öreg Citroën a hegyalja utcában


 No comment...


Bár (sajnos) egyelőre nem  erdei tisztáson jártam, de idézze a remélhetőleg legközelebbi kirándulásomat ez a vers: 

Benjámin László: Erdei tisztás

Győzött tehát a tavaszi
forradalom:
virágzik nyomán ez a kis
birodalom.
Gyenge füvek hajladoznak
köröskörül:
a serdülő virágokon
méhecske ül.
Fényes hátú, sokszínű, gyors
kis bogarak
szaladgálnak, tán kínálják
áruikat,
s miként a fiatal anya:
a dús bozót
szoptatja újszülöttjeit,
a sok bogyót,
s él, nő, fejlődik, kivirul
ezernyi faj,
és nincs köztük viszály, soha
nincs semmi baj:
még az egyszerű gomba is,
ez a szegény
fajta is feltett kalappal
áll a helyén,
és élnek itt nyugodtan, míg
betölti mind
hivatását, az élet bölcs
terve szerint.
Itt semmi sem árt, semmi sem
haszontalan,
mert minden az örök világ
hasznára van.
Ez a nép nem vesz el soha:
ha halni kell:
szertehullatja magvait
s újra kikel.
S hogy el ne dőljön, ha dühödt
szél kavarog,
hogy ki ne tépjék gyökerét
vad viharok,
vigyáznak rá komoly, kemény
demokraták:
körülötte őrt állnak az
erdei fák.

4 megjegyzés:

  1. Én bizony - valahogy (kicsit) megértem azt a táblát, hogy "árúért mentem"- stb. Bizony, -ha majd megkapom a februári (!) nyugdíjamat... én is veszek egy új billentyűzetet... OK!- persze, sz**t én sem szeretek kiadni a kezemből... de néha nagyon tele a puttonyom, hogy a legtöbb billentyűm olvashatatlan !
    Más : (nem elkedvetlenítésért ) -de nehéz szó... (vagy 3x elrontottam)
    Sok helyen "tavaszodik!"
    Tipp: ne vegyetek ráragasztható "matricát"... a billentyűzetre - mert kb. ha 2 hétig "tartott"- (nem kritika!- én kipróbáltam...)

    VálaszTörlés
  2. Hogy mitől lett a 2x beírásom ?- fogalmam nincs és nem is érdekel ! Anno írtam,- mostanában azt a "kukát" nem látom és nem tudok törölni!
    De kérném "számítógépes oktatásomat" nem alkalmazni ! Köszönöm.
    Krókuszról (?) - hát... kaptam üzenetet (e-mail) hogy mit csináljak ( sic!) ha el/leszárad a virágja ?-
    mert,hogy az valami sáfrány ?- vagy mi...de ne bonyolítsam!
    Ennyit !- szép napot !- mindenkinek, mert nálam 09 óra volt a tervezett OFF! (ma,-szerdán)

    VálaszTörlés
  3. Jó kis vers ez, és a képek is nagyon tavasziak. Hasonló szép napot kívánok mára is.

    VálaszTörlés
  4. Ilyesmik (is) vannak
    Dénesi Ödön
    Itt video is lesz
    Uránváros
    @Aranyos :
    elküldtem a szódásüveg kiállítás képeket e-mailben.

    VálaszTörlés