2011. március 2., szerda

Vízválasztó

Tegnap a „szokásos”  hó eleji bevásárló napom és a tegnapi-mai hírek meghallgatása után úgy döntöttem, hogy a jövőben megpróbálom a bogból kizárni ezt a világot. Vagy hogy pontos legyek, ennek a világnak a sötét oldalát. Megpróbálom a naponta rám zúduló bosszúságokat, mocskot, keserűséget  elegánsan lerázni, csak arra koncentrálni, ami szép, ami jó, aminek örülni lehet. Azonban az élet többnyire zord és kegyetlen. Nem biztos, hogy minden napra fogok találni valamit, amiért érdemes akár csak egy billentyűt is leütni a klaviatúrán. Akkor inkább hallgatni fogok.  Mert ha nem zárom ki az agyamból ezt a mocskot, ami itt van körülöttem (minden tekintetben) – akkor előbb utóbb felakasztom magam elkeseredésemben, tehetetlenségemben.
                          


Régen olvastunk verset !  Most találtam egyet, legyen mára ez.
(Nem is tudom miért….?....)


Várnai Zseni: Retusált fénykép


Az utcán sokszor szembejön velem
egy rég nem látott, kedves emberem,
vagy egy-egy asszony; régi ismerős
iskolatárs, énvelem egyidős.

S rádöbbenek: mily szörnyű változás!
Igen, ez ő, de mennyi torz vonás
ült az arcra, ránc és mélyedés,
miket a kor kemény vésője vés.

Szemem a régi képpel összemér;
mily karcsú volt, és most milyen kövér,
az ifjú báj hogy eltűnt nyomtalan,
szegénynek bizton sok-sok gondja van.

Szívem körül jeges kéz markolász:
- így dolgozik az ősz, az elmúlás,
így látnak bizton mások engem is,
magamat néző látásom hamis.

S amint megyek, csak úgy, önkéntelen
a kirakatüveget kémlelem,
játszik velem önámító varázs,
pedig tudom, hogy kegyes öncsalás.

De ez kell mégis, kell, hogy így legyen,
az évek fátyolt szőnek a szemen,
egy retusált fényképet őrizünk
s nem vesszük észre, hogy megőszülünk.

Schaár Erzsébet: Két tükör között

10 megjegyzés:

  1. [szerda ?... bizonyára... ]
    Kissé megzavart (?) - kimaradt egy nap ?- ami utólag érhető... magam is nagy "körútat tettem"- csak nem akartam a blogban kikürtölni. (stb.)
    Bocs' a régi cikkért ...
    Lassan javul a szegények életkilátása
    OK!- van/lesz (?) a reinkarnáció... aztán tudjátok, hogy "hol tértek magatokhoz" - lehet, hogy akkor majd nem Bp. II.kerület lesz a nyerő... de ezt majd beszéljük meg- akkor ! :-)
    Na, ennyit ! - (betörők és egyebek felesleges a próbálkozás !- ma (szerda) lehet ?- mosógépszerelőt várok... ) :-) :-)
    Ja !- kaptam 3 "levelet" is... (alkotmány) hát... csak-csak illene megválaszolnom ? :-) :-)

    VálaszTörlés
  2. Hát ez megdöbbentő, Várnai Zseni egy 1938-as művészi fényképére csodálkoztam épp rá. Megdöbbentően jó kép volt róla. Erre Te éppen tőle hozol verset. A S. Erzsébet szobor is nagyon jó, magam is nagy kedvelője vagyok alkotásainak. Köszönöm a néhány szép percet melyet mai blogbejegyzésed olvasása okozott :-)

    VálaszTörlés
  3. kimaradt : bizony-bizony... (magam is tapasztaltam, de pofámat befogta eddig...) OK!- má' nem vagyunk a "kultúra fővárosa"... de attól még... elég sok minden (?) van a városban !
    Csak (őszinte) tényközlés : OK!- én tavaly (2010) sem voltam "sehol sem"- bizonyára az idén sem... (de ez egy más történet - lehetne)- ill. lényegtelen, hogy mi mindenről tudok !- vagy sem.
    ( Savanyúcukor ! - könyvtáramban bevezetődött... az az elektronikus leolvasás... (vagy mi) - má' nem kell azokat a kis kartonokat (?) aláírogatni... hát... valamivel tovább tartott (tegnap) a kölcsönzés... OK! - ne bonyolítsam...
    :-) :-)
    leszek is bajban... hisz' eddig a kis kartonokon láttam, hogy olvastam-e már... vagy sem ?- vagy nem is tudom.
    Senni baj! - mint minden ?- ez is (meg)szokható !

    VálaszTörlés
  4. Re:2 Múltmentő (bocs') emlékezetből írva :
    Földes Jolán : A halászó macska utcája ( 1936) - könyv /regény-
    részletesebben (bizonyára) Google.
    OK!-persze én sem tudtam... csak ha érdekel valakit is.

    VálaszTörlés
  5. Én ezért vagyok képtelen mindennap írni, már a kezdetektől.

    VálaszTörlés
  6. re:6 Zétának...
    Nem panaszkodás!- talán tényközlés ?
    Én pl. hétfő reggeltől - péntek estig vagyok "egyedül!" (igaz,még csak 2 éve ?)- szerencsémre amióta ez történt velem, sikerült sok mindenkit leállítanom arról, hogy jaj...jaj.. ne tudd meg (én) milyen az egyedüllét ! (amúgy meg vagy 13 éve vagyok "nyugdíjas...") - Így aztán csak ismételgetem : ki-ki a maga baját érzi a legsúlyosabbnak ?... és "próbálkozik" (?) sok mindennel ?- ( legyen az a blog... vagy bármi)- nem is tudom, mit akartam én "ebből kihozni" ?- talán azt, hogy ... nem vagyunk egyformák... vagy... nézzük el nekik /nekem (?) -és ilyesmik.

    VálaszTörlés
  7. (szerda) 13.00. óra HEURÉKA !
    Itt a szerelő ! A mosógép csapágyas... elment valamilyen alkatrészért... ill. lehet,hogy a helyszínen nem javítható ! - Na, akkor holnap elviszik... (remélem) - mert én ezt az elemeletről levinni... hát , ne folytassam.
    Valahogy majd csak lesz !

    VálaszTörlés
  8. Ugyan nem lesz ettől sem jobb kedvünk, de láttátok mennyibe kerül a cukor, 324.-Ft és a benzin? Azt mondják lesz még 500.- Ft is!
    A hajam égnek áll!
    Két doboz fájdalomcsillapító
    ( izületre ) 1.600.- Ft Nem szívesen fogyasztom, de most rendszeres Bp-i utazásaimnál nélkülözhetetlen kisegítőm lesz a gyalogláshoz!
    További szép napot, itt süt a nap, de hideg van.

    VálaszTörlés
  9. Aranyosf., van egy olyan érzésem, hogy a legjobbkor döntöttél így..., ha meg bírod állni!!!:)
    Köszönöm a verset, nagyon igaz és szép!

    VálaszTörlés
  10. A legjobb Út a Tao. Ráléptél. Továbbra is szeretnék itt kullogni mögötted.

    VálaszTörlés