2011. április 3., vasárnap

Itt a tavasz !

Tudom, hogy nem valami jó kép, de már a buszom indulása előtt nem volt időm közelebbit készíteni, s csak dokumentálni szeretném: virágba borultak a MÁV Igazgatóság előtti kertben a hatalmas magnólia bokrok ! Tényleg itt a tavasz.


Olosz Lajos: Pán a Körös-parton

Az óriási ezüstnyárfák
tavaszruhája halványrezeda.
Aranyzöld ruhás a mocsári tölgy.
Ezer szilvafa fehér nyoszolyólány
és a magnólia ismeretlen és gyönyörű hölgy.
A kék eget füstszerű felhők befutották:
halvány üvegen át kvarcol a nap.
Mozdulatlan a feketefenyő:
magával leszámolt klastromi pap.
Zöld harkály nevet, ez örökké derűs hang:
kristályfuvola a tájon átsuhan.
A selymes rét fehér virágira
sötétkék árnyékok hálója zuhan.
A tölgyek törzse mellé Pán lopakodik.
A Körös ezüst vizén sellőhad csobog.
Jertek, felejtsünk el néhány ezer évet
és e tavaszi reggelen legyünk
pogány álmoktól mámoros boldogok.
1930

5 megjegyzés:

  1. Esetleg most lenne jó visszakeresni,ha valaki is meg/feljegyzi az ilyesmit ?- vajon tavaly,vagy más években mikor virágzott? Az idén-2011-még nem olvastam arról, hogy "előbbre jár-e a természet?" - pár nappal, vagy héttel ? Na, lényegtelen. Nem kutakodom most a régi naptáraim között. Amire pl. határozottan emlékszem -költözködésünk miatt - pl. 2003-ban április 06-án és 07-én viharos szél volt,és kb.0 C°- hagyján, mert 04.09-én kb.5 cm. hó is volt,-hiszen akkor kezdtem megtapasztalni, milyen is (lesz) a hólapátolás!hósöprés! Na, de ne bonyolítsam. Leginkább a vadszőlőm rügyezése/zöldülése van feljegyezve nekem.

    VálaszTörlés
  2. (3.) Nem akarnám "elvenni a témát" @délimtől,ki elég ritkán jelentkezik mostanában ? A tv.beszámolt a szegedi, Széchenyi téri tulipánfa virágzásról, valahogy nagyobbnak érződött mint a pécsi, ill. említették kb. 1930-óta vannak ott ?
    Igaz, nem tudom, hogy a tulipánfa és bokor között van-e valami fajtabeli különbség ?- vajon a pécsi tulipánfák milyen idősek lehetnek ?
    Lásd még
    Szegedi tulipánfák
    Érdekes (?) a pécsi újságok szóval nem említik a pécsi virágzást.
    (Vannak fotók a Délmagyarban is - ?-szegedi újság)
    Bocs, ha a linkem nem működne.
    Kimaradt : mert csak-csak elgondolkodtató(k) a hozzászólás(ok)
    (?)

    VálaszTörlés
  3. (4.) na, igen ! Bár emlékszem,hogy ebben a blogban (is) ki lett már tárgyalva, hogy tulipánfa vagy liliomfa!- ( különböző) Sajnálom !- én má' így halok meg! Amióta "eszem tudom", én tulipánfának nevezem,és amúgy is a Tettyén lévőkre szoktam visszagondolni. Vajon megmaradtak-e a nagy tereprendezés után ?
    Szóval, nem szükséges figyelmeztetnetek,hogy rosszul írtam ! :-)

    VálaszTörlés
  4. exit: kösz a bókot !
    @x: igen, ez a magnólia, a tulipánfát valóban kitárgyaltuk.
    A Tettyén megvannak a bokrok, nem is régen, amikor ott jártam, fotóztam is, a márc.23-i szöveghez mellékeltem a képet.
    De a Tettyén, az alsó részen, van igazi tulipánfa is.

    VálaszTörlés