2011. június 19., vasárnap


Pár napja estefelé – míg sült a kenyerem – azzal szórakoztam, hogy csináltam egy szép pipacsos diasort. Az alábbi verset mellékeltem hozzá:

Váci Mihály: Pipacsok a búzamezőben

Búza, búzakalász!
véle szél hadonász:
hajlik, lengedezik,
amíg cseperedik.
Búza, búzakalász.

Színe még nem arany:
mint a fű, csak olyan.
Szerte búzamező
zöld színben repeső,
- színe még nem arany.

Amíg érik a mag,
lassan, jó nap alatt,
- könnyű kis pipacsok
szirma, lángja lobog,
amíg érik a mag.

Messze virítanak.
Lenge szirmaikat
rázva vérpirosan,
mag felett magasan,
messze virítanak.

Tőlük piros a táj!
_"Ime itt van a nyár!"
Őket nézegetik,
szép csokorba szedik.
Tőlük piros a táj.

A zöld búzamezők,
észrevétlenek ők!
De lehull a pipacs,
s felragyognak a nagy
érett búzamezők!

Egyébként a mai napra nem lehetne azt mondani, hogy "szép nyári nap" - mert szakad az eső... Ennek dokumentálására itt az alábbi két fotó az egyébként jó időben szívesen eltekergő cicáimról: 

Berci: már összegombócolódva alszik


Samu: elalvás előtti búcsúpillantása

9 megjegyzés:

  1. Na, ha már virág ill. növények lettek említve,-bár nem egészen a témához :
    Aranyvesszőfűből egymillió
    és a másik
    Gyógynövénygyűjtők utóvédharcai
    Aztán ki-ki döntse el, "kinek van igaza" - és mennyire.

    VálaszTörlés
  2. Javítva
    Aranyveszőfű
    Amúgy meg : elkezdődött az aratás... (?) majd nem idegeskedni emiatt
    Áfacsalók keresik fel a gazdákat
    ( elsősorban a termelési számadatok miatt)

    VálaszTörlés
  3. Bocs' de akit érdekelne, keresse meg.

    VálaszTörlés
  4. A pipacsos fotó nagyon jó a vers választás is.
    A cicák fekvőhelyét megirigyelhetné nagyon sok nagyvárosi, lakótelepi cica.
    Nagyon tudod, hogy mi a jó az állatkáidnak, meglátszik a sok évi tapasztalat.:-)))
    A szomszéd cicákat elláttam egy hétig, míg a gazdiék elutaztak ( ezek olyan vadon növő, egégfogó fajták.) 2 felnött és egy picike.
    Egyik reggel a kicsike nem jelent meg az étkezésre, sőt este sem, hiába hívta nyávogásával egy farakás mögűl mind két cica. Elszomorodtam, arra gondoltam talán a nagy melegben megromlott tej megártott a kicsinek és odalett.
    Másnap reggel elsőnek bújt elő, én úgy megörültem, hogy legszívesebben össze-vissza csókoltam volna, ha hagyta volna magát megfogni.
    Határtalan örömöm feloldotta a lelkifurdalásom.

    VálaszTörlés
  5. Tudod kyba, hogy nem vagyok "macskás", aztán mégis úgy vagyok én is, hogy a legkisebb gyanús jelre bepánikolok, mert azért csak sajnálnám, ha valami bajuk történne...Az enyémeket leginkább az utca forgalma veszélyezteti - és attól nem tudom megvédeni őket.

    VálaszTörlés
  6. (hétfő)
    Utókornak : "tiszta Albion ?" - kb. +11 C°és a jó nagy köd ?- "fogadott" reggel. Reménykedjünk, hogy túl vagyunk a "megpróbáltatásokon ?" - bár (állítólag) a hétvégén ugyanez lesz ?
    Macska témához : (aki nem hallotta volna) a Damjanich utcában ( 7624 Pécs)egy (kóbor?) macska "szorult be" egy autó motorházába, aztán mi minden lett belőle...
    Más : elkerülte figyelmemet (?) - Moldova Gy. új könyve a ... tűzoltókról ? - "vívódom"... tán' kedden megveszem... értsd : ha má' ott járok kedvenc boltom közelében,ill. majd a fogorvos döntése fog befolyásolni ?- ki tudja.

    VálaszTörlés
  7. Mifelénk délelőttre /tegnap-vasárnap/romlott el az idő.Jó nagy zuhé,szél és 15°.
    Ma reggel szép napsütés,szélcsend és 11° !
    A pipacsod szép és szép volt a pipacsmezős képed is.
    A cicáknak valóban jó dolguk van.Jó nekik,hogy kis helyre így össze tudnak gömbölyödni:)

    VálaszTörlés
  8. @X:vedd meg azt a könyvet.Láttam Moldovát a könyvéről beszélni.

    VálaszTörlés