2011. június 12., vasárnap

Siklós Bíróság

Szenzációs anyagra bukkantam ! (Persze, már akinek...nekem az volt.)

Siklóson kerestem a bíróság épületével kapcsolatos bizonyos tudnivalókat és a Google-ban teljesen véletlenül  bukkantam erre az oldalra:
Nagyon szeretem az ilyesféle leírásokat. Szakszerű, de mégse száraz, eseményeket mond el, de nem terjengősen, nagyon szemléletesen mutatja be az akkori emberek életét.
Ha valakit érdekel az ilyesmi, illetve konkrétan Siklós története a két világháború között (1921-1944) – jó szívvel ajánlom az ebben való böngészést.

Persze ez csak egy kiragadott fejezet, a leírás valójában itt kezdődik:
http://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/telepulesek_ertekei/Siklos/pages/Siklos_evszazadai/005_Eloszo.htm   és a fejlécen lévő nyilakkal lehet a korokban továbblépegetni a honfoglalástól 1956-ig.

Az örökségtáron belül pedig további település-ismertetők olvashatók, itt:   http://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/telepulesek_ertekei.php#szazfalu
(Pécs sajnos még nem szerepel a listában.)

Ez a szobor díszíti az épületet, mely pár napja éppen 80. fennállási évfordulóját ünnepelte:


5 megjegyzés:

  1. Még a könyvekhez:Harsányi Zsoilttól
    az Ekce Homot olvastam/Munkácsy élete.Igen régen/Később az Aranyecsetet és a Nap szerelmetést,Dallos S.-tólA harsányi könyv jobban tetszett.
    Minden könyvhöz jó szórakozást és olvasást.
    A Siklóshoz írt ajánlottakat olvasom.

    VálaszTörlés
  2. ??Kommentem elveszett ??
    Na újra:
    Nekem a Dallos-féle van meg, és az tetszett.
    A tegnap bemutatottakból kettővel végeztem, nem nagy durranás egyik se :-(
    (Nyávogás a bokorból és A boldogság kék egén)

    VálaszTörlés
  3. Csak emlékeztetek arra, hogy amikor Makót kerestem, akkor azt főleg itt találtam meg :
    Települések örökségei
    Írom azért, ha más helyek történeteit (is) meg akarnátok ismerni.
    Némelyikben sok (régi) fotó és egyebek.
    Tekerjetek lefelé ( a főoldalon) és ott van ABC sorrendben .
    Valahogy.

    VálaszTörlés
  4. Megint hosszú percekig kell(ene) várni, hogy bármelyik link megjelenjen. Pontosítok : pl. rokonunkat a Makó monográfiája sorozat (?) c. alatt lehet megtalálni . :-) :-)
    @Délim : Szegedről van vagy X kötet.... (sok) az általam javasolt helyen ! :-)

    VálaszTörlés