2011. július 17., vasárnap

Eltemették megkoronázatlan királyunkat



Micsoda jó kis cím…Pedig hát mind a három szó igaz.
Az ORF TV csatornán tegnap 13 -tól 19 óráig végignéztem  a ceremóniát. Nem lehet  mindig királyi esküvőket nézni csak, kell néha egy-egy temetés is.  (Mellesleg az utolsó temetős Diana hercegnőé volt…)
Most találtam a neten egy könyvet Gordon Brook-Shepherd: „A megkoronázatlan király. Habsburg Ottó élete és kora” – ha megvan a könyvtárban, ki fogom hozni.
Elgondolkodtató volt ez a délután, a kommentátorok sok mindenről beszéltek, többek között Habsburg Ottó élete és a történelem elválaszthatatlan eseményeiről.
Meglepett és kicsit talán meg is hatott, hogy végakarata szerint, szívét Pannonhalmán fogják eltemetni - ahol bencés diákként tanult.
Kissé elcsodálkoztam azon is, (meglehet, nem csak én) hogy a szertartás végén az elhunyt kívánságára a Gott erhalte-t énekelték el. ( Ha valaki nem tudná, ma  Németország  tartja ezt  himnuszának, Deutschland, Deutschland über alles kezdettel….)
http://www.youtube.com/watch?v=8llhDc6c5ko&feature=related 

Nagyon parádés volt a gyászmenet, mindenféle egyenruhás katonák, megszámlálhatatlan tiroli vadász, szebbnél szebb díszegyenruhában állt koporsójánál sorfalat, és különféle rendű-rangú papok serege kísérte.
Bár tudtam a  Kapucinus kápolna kapujának háromszori megkopogtatásáról ( azt hiszem Zita királyné temetésekor hallottam róla), most mégis meglepett ez is. Itt egy videó erről, ami este 7-kor márt fent volt a youtube-on….



Gondoljon aki, amit akar, nekem szimpatikus ember volt. Nyugodjék békében !

Kép: http://www.metropol.hu/nagyvilag/cikk/751359

(Zárójelben jegyzem csak meg, hogy ma - vasárnap reggel - már számtalan videó látható a temetésről a youtube-on, ha esetleg érdekelne valakit...) 

4 megjegyzés:

  1. Pár napja (?)- valamelyik tv. csatornán, egy régebbi műsor ismétlésében azt mondta H.Ottó, (saját maga) hogy a szíve Pannonhalmán lesz eltemetve.
    Így aztán -csak sejtem,- hogy nem Zircen. Azt is csak futólag olvastam el, hogy Ausztriában,- (valamelyik párt ?) eléggé "kikelt" az ellen, hogy mibe/mennyibe kerülhetett a temetés és ki állja. Persze, ezeket mára elfelejtettem. Vagy nem is lényeges.

    VálaszTörlés
  2. Hát persze, hogy nem Zirc...Kijavítottam...

    VálaszTörlés
  3. Nagyon találó ez a kopogtatós
    ceremónia.Minden vagyon és cafrang
    nélkül érkezünk Isten országába, ha
    igaz az egyházi tanítás.

    Volt az életem során két, számomra
    felejthetetlen találkozásom Habsburg
    Ottóval,és Reginával.
    Isten nyugosztalja.

    VálaszTörlés