2012. február 4., szombat

Az erdő

Csodás ajándékot kaptam ! ’Délim’ küldte, szerintem nem tudta, hogy mekkora örömöt okoz vele /megírtam neki  :-)/   
Itt látható:
http://w3.upm-kymmene.com/upm/forestlife/index.html
Ez tulajdonképpen egy reklám video – de valami fantasztikus. Fantasztikus még akkor is, ha (hiszen épp ezt akarja elfogadtatni a nézővel) van benne erdőirtás – ám láthatod, hogy  milyen szak- és tervszerűen csinálják. Emellett és főképp az erdő élővilágát mutatják be, igen magas színvonalon, rendkívül élvezetesen.

Először is kapcsold be a hangszórót – fontos, mert csak így hallhatod pl. a madárhangokat.
Aztán állítsd be a nyitólapon a nyelvet  - remélem a felsorolt 4 közül tudsz valamelyiken beszélni, mert enélkül azért kevesebbet ér az egész.
Aztán a képeken kattints rá minden csillagocskára ! Lenyűgöző! Én még ilyen szép „erdős” videót nem láttam. Vannak zoom-olható helyek is, azokat se hagyd ki !

Az egyik képen - sajnos nem tudom, ill. nem lehet belinkelni, de  ezt kell felül a kereső sorban látnod: http://w3.upm-kymmene.com/upm/forestlife/index.html#lang=2&hid=32&sid=12
(Az után a kép után következik, ahol egy nagy teherautóval elszállítják feldolgozásra a fát - a sorozatban a nyolcadik kép.)
Szóval itt a középen álló fenyő felső szélén van egy csillag (= megnézni való), amit ha megnyitsz, egy tündéri bandzsa gatyáskuvikot láthatsz (Aegolius  funereus). Hangosan felnevettem, amikor megláttam, és vagy ötször  újra megnéztem….Bocsánat, ha kicsit bonyolultan írtam, de annyira szeretném, hogy észrevegyétek !! 

Az ide-oda kattintások közepette el lehet tévedni, akkor menj a lap alján, bal oldalon látható „térkép” feliratra, ott láthatod, mi az, amit már láttál és mi az, amit nem. Ha úgy érzed, a végére értél, akkor kattints még rá a jobb szélen lévő „beállítások” – szóra, ott megmutatja, ha mégis kihagytál véletlenül valamit.
Remélem élvezni fogod !

Kép: http://hu.wikipedia.org/wiki/Gaty%C3%A1skuvik

(A film egyébként a finn UPM-Kymmene Corporation Papírgyártó cég reklámfilmje.)

6 megjegyzés:

  1. A bagoly témához : (bár a magyar tv.műsort nézők tudhatják)- lassan már szinte megszokott dolog lesz, (?)hogy a fülesbaglyok is betelepültek a városokba. Emlékezetem szerint Szolnok,Miskolc,Szeged...stb. Időm rövidsége miatt most csak ezt találtam meg A szegedi baglyok Bár ezzel kapcsolatosan lakossági "véleményeket" (hozzászólás) nem olvastam. Pécsett a téma a varjak beköltözése,- de az egy más téma.
    Mai hír : februárban elkezdik a megbetegedett fenyők kivágását ! (Mecsek) - bár még nem olvastam el kellő alapossággal.
    Utókornak : havat lapátoltam kb. 05.45.-kor - majd másodsor kb. 09.00. órakor - és lassan akár indulhatnék harmadszorra is. Ráadásul eléggé bajban vannak a madaraim is,- (mert többségük hozzászokott, -vagy én szoktattam,- hogy a földről egyenek.)

    VálaszTörlés
  2. Ez valóban egy élmény volt megtekinteni. Köszönöm, Délimnek is!

    VálaszTörlés
  3. Nekem külön öröm,hogy örömet szereztem.Mikor elküldtem,tudtam,hogy ezt igazán Te fogod nagyra értékelni!
    Igen Szegeden egy panel erkélyére költöztek baglyok.A "Délinyúz" sokat foglalkozott vele.

    VálaszTörlés
  4. Ezt olyan jól megcsinálták az alkotók, hogy órák óta ámulok és bámulok.
    Köszönöm szépen. Minden barátnak továbbküldtem, hadd örüljenek.
    Éva

    VálaszTörlés
  5. Örülök Éva, hogy tetszett - való igaz, mióta feltettem a blogba már én is "visszanéztem" párszor. Engem is elvarázsol.

    VálaszTörlés