2012. február 12., vasárnap

Napfény a tengerfenéken

Amennyire gyötrő tud lenni az, ha kora hajnalban ébredek, épp olyan fantasztikus „ajándékra” bukkanok néha a tv-ben. Valószínű napközben is leadják ezeket a műsorokat, csak épp – szerencsétlen módon – én a meglévő 59 másik csatornám valamelyikét nézem  ezalatt.
Szóval ma hajnalban megint láttam egy fantasztikus filmet és ahogy vége lett, azonnal bekapcsoltam a számítógépet, megnézni, a youtube-on megtalálható-e ? (Rájöttem már régebben, hogy bizonyos adókon leadott tudományos filmek megjelennek itt is.)
És láss csodát, tényleg fent van az egész másfél órás anyag – igaz 9 részletben – de fent van a youtube-on.

Fogalmam nincs, hogy valamelyik magyar nyelvű tv adó adta-e ezt, a címe magyarul Napfény a tengerfenéken. (…persze lehet, hogy magyarul más címet kapott.) A film témája, hogy ha valami csoda folytán el tudnánk távolítani a Föld felületéről az óceánok vizét, milyen fantasztikus tájkép tárulna elénk. Nos, azt kell mondjam, szemem, szám tátva maradt. A tengeralatti szonár-technológia és az űrben keringő szatellitek tették lehetővé ennek a pontos és tökéletes tengeralatti világnak a feltérképezését. Komolyan mondom, lenyűgöző.
Sajnos – német nyelven van csak meg, így csak ezt tudom ajánlani, de talán van olvasóim között olyan, aki beszéli a nyelvet – annak (már ha érdeklődik a téma iránt) gondolom,  élmény lesz ez a film.
Nem illesztem be ide mind a 9 részletet, ha valakit tényleg érdekel a dolog, akkor az első rész megnézése után rá tud lépni a youtube-on a következőkre.


3 megjegyzés:

  1. Szokás mondani: nem kell mindent fejből/kívülről tudni! - (viszont azt nem nagyon emlegetik,hogy elég keserves egy dolog,ha elfelejtjük azt,amit régebben tudtunk... én pl. azt, hogy a tengerfenéknek hány %-a van feltérképezve ?...)
    Na, OK!- állítólag csak kb.15%-a, bár ha jól olvastam,több mint 100 éve (?) próbálkoznak mindenféle mérésekkel.(?) - szóval közben találtam még ezt itt :
    Törölték Atlantiszt
    Tipp: általában a tv.csatornákon bemutatott filmeket utólag meg lehet nézni,a weboldalukon,- igaz, néha macerás megtalálni. (Én már azt sem szívesen hallgatom, amikor állandóan mondják : nézze meg ezt-azt -részletesebben - a weboldalunkon. ) Továbbá azt sem tudom, ki dönti el,hogy egy-egy műsor mikor kerül sugárzásra. (Bizonyára a 14-49 éves korosztály nézési szokásai ! - ill. vannak a "rétegműsorok" = kis számú nézői rétegnek. )

    VálaszTörlés
  2. érdekességek itt is

    Én úgy vettem ki a filmből, hogy a mélytengeri és az űrből történt mérések segítségével nagyjából elkészült a teljes Föld bolygó víz alatti részének feltérképezése.

    A filmet másnap délután valóban megismételték. Másodszor is végignéztem.

    VálaszTörlés
  3. Szokásom mondani, nem kell mindent elhinni ami a neten van... itt van egy másik adat, a cikk címe -Feltérképezték a Mariana-árkot- (Google)
    benne, hogy a Csendes óceán esetében az arány 5 %
    Továbbá :
    Nyugodalmas jó éjszakát !
    Ha korán ébrednél ?- nem tv-t nézni ! :-) :-)
    Még mindig esik a hó... és nagyon kilátástalannak érződik a helyzet ! (hóréteg vastagsága) - les mit lapátolni...

    VálaszTörlés