2012. július 10., kedd

Nyár 2012


Három dolog van, ami ebben az afrikai hőségben, a mostanra már 30 fokra melegedett lakásomban – még ha csak percekre is - örömmel  tölt el.

Napok óta alig bírok enni, még jó, hogy annyira belénk súlykolták  az ivás fontosságát, folyadékot meglehetősen bőven fogyasztok, hogy aztán legyen miért naponta ötször letusolni….

Egy bögre kocsonyásan remegő jéghideg aludttej, egy  pohár gyöngyöző falú pohárba kitöltött, igazi citromból készült limonádé  és két-három hűtőszekrényből elvarázsolt kovászos uborka….hovatovább ezeken élek.

Tavaly valamikor ajánlottam a jégkockatartóban készített „limonáné”-alapanyagot (=így hívtuk sokáig, vagy 30 éve a gyerekek adták neki ezt a nevet…) – nagyon  praktikus, pillanatok alatt elkészül vele az innivaló.

Nem tudok szabadulni a gondolattól, miképp lehet ezt a hőséget valami olyan munkahelyen kibírni, ahol a munkából kifolyólag már  eredendően is meleg van… Azt is nehezen emésztem meg, hogy a volt munkahelyemen, ahol van légkondicionáló minden szobában, csak ritkán engedélyezik ezeknek a használatát – takarékosságra  hivatkozva….

Mindebből végülis az sül ki, hogy bár itthon nem jó, de mégiscsak jobb, mintha másutt kéne most lennem – kivéve valamelyik hűvösebb országot…ahol meg az esős, hideg nyárra panaszkodnak.
Szegény Jósiten…. Nem jó nekünk semmi se….


5 megjegyzés:

  1. Ahogy a népdal mondja..."Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idő, mindig esik az eső."
    Valóban sok a bajunk. Meg kell tanulni tűrni azt, ami ellen nem tehetünk. Pl. ilyen praktikumokkal, amiket te használsz!:) Szegény panelosok... és még szegényebb tetőteresek... és a kohászokról, stb. ne is beszéljek!!! Utóbbiak gondolom megszokták már.

    VálaszTörlés
  2. Ma épp' egy gyógyszertárban is jártam, szabályosan "mellbevágott" a meleg (!) - amikor az utcáról bementem. Gyógyszaraimat kiváltottam,-ill. figyelmeztettek, hogy melyiket tartsam hűtőben ! - (igaz, tudtam magamtól is,mivel elolvasom a tudnivalókat!) Hát...ki-ki tegye meg a saját gyógyszereivel is ! (ha még nem tette volna meg )

    VálaszTörlés
  3. Igen, a kovászos uborka mellé még nagyon finom a jéghideg leve is. Most próbáltam ki a krumplival való kovászolást, így még finomabb lett.

    VálaszTörlés
  4. Bocs', de te nem vágod le az uborka 2 végét ? ( + megnyalni, nem keserű-e ) ill. 4-be behasítani ! Mert én ajánlom !

    VálaszTörlés
  5. Hmmm... mint írtam a legalsó sorban, nem az én fotóm....én is levágom - egy helyen tanultuk :-)

    VálaszTörlés