2012. október 14., vasárnap

Mecseknádasdi kirándulás



Mecseknádasdra tervezett utam miatt felfigyeltem egy hírre:
Az egyik helyen okt. 12-13-ra a másikon okt. 14-re volt hirdetve mindenféle csodafesztivál, „OktóBORfeszt” címen: táncegyüttesek, híres zenekarok és énekesek, gyerek-programok, kirakodó vásár, stb…  (Utólag - jelzésem alapján, eszközöltek a laptulajdonosok némi változtatást...)  Mivel a két időpont nem egyezett, és egyébként is, úgy gondoltam, ilyen programnak illenék fent-lenni a község hivatalos honlapján, megnéztem ezt is. Természetesen a programról itt egyetlen szó sem volt.
(Csak zárójelben jegyzem meg, hogy tapasztalatom szerint a községek jelentős része egyáltalán nem törődik azzal, hogy a neten mi olvasható róla, van-e tisztességes ismertetője a falunak, helyesek-e az ott szereplő információk. Frissítve pedig a legtöbbjük lapja nincs. Évekkel ezelőtti „hírek” olvashatók számos helyen. Pedig manapság azért ha valaki tervez egy kisebb körutat, vagy elmegy valamilyen irányba, céllal, esetleg útba-ejthetne bizonyos településeket, melyek a net füve alatt most úgy lapulnak, mint a…szóval lapulnak. Nem látszanak, mintha nem is léteznének. Pedig de !)

Nos ennyi keverés után úgy döntöttem, telefonon fogok valami megbízható információt szerezni. Péntek délután se a polgármesteri hivatal, se a plébánia (mint két „szavahihető” információs hely) természetesen nem veszi már fel a telefont. Szerencsémre továbbkotorva a neten, megtalálom a falusi polgárjárőr közvetlen telefonját. Hívom. Azonnal jelentkezik. Szerinte péntek-szombat a rendezvény helyes időpontja, de mindjárt utána-kérdez és visszahív. Hát 2 percen belül csörög a telefonom és jelenti a kedves őr, hogy jól mondta, péntek-szombat a helyes dátum. Azt már nem ragoztam tovább, hogy akkor pontosan hol és mi is lesz ?  Kár volt, hogy ennyire felületes voltam….

Ugyanis elmentem ma (szombat) Mecseknádasdra. Még szerencse, hogy tarsolyomban  volt két másik téma is, amiért érdemes volt megtennem az utat – merthogy a faluban sehol, semmi nem volt délután. Azt azért több embertől való érdeklődés után megtudtam, hogy majd este lesz valami bál-féleség, de amit a netes híradásokban olvashattatok, abból egyetlen szó sem volt igaz. Se vásár, se gyerekprogram, se semmi hasonló. Pechemre még a tájház vezetője is külföldön volt, oda sem jutottam be.

Na – ezen undok, száraz tények után váltsunk témát és hangot. Van itt más is, mint borfesztivál, meg bosszúság.

Ugyanis azt gondoltam ki, hogy felmegyek  a schlossbergi romhoz  és a kálváriára. (Ez utóbbit majd külön postban mutatom be.)  
Jó, hogy itthon kinéztem, merre, hol kell letérni a hatosról, ha fel akartok jutni a romokhoz. Túlságosan nagy, figyelemfelkeltő tábla nem jelzi ugyanis az utat. Pedig varázslatos hely ! Ahogy letettem az autót, pont olyan érzésem volt, mint pár napja Magyaregregyen – azzal a különbséggel, hogy ebbe a romba be lehetett menni.
Ezt a tájékoztatót találtam a bejáratnál: 




Tudták ezek a régiek, hol kell kastélyokat, templomokat építeni….
Öröm volt a romok  között sétálni és fotózgatni. Teremtett lélek nem volt ott rajtam kívül. 






Egyébként is jó volt látni a nemrégi eső áldásos hatására hirtelen kizöldült aljnövényzetet.
Zsenge tyúkhúr mező, csodás csalánrengeteg, és (szerintem) szegfűgomba, amit csak azért nem szedtem fel, mert egy levesre-való sem volt.





Aztán kicsit feljebb sétáltam, mert láttam, hogy a fák között kikukucskál egy magas fa-kilátó. Fel is másztam a tetejébe – csodás kilátás volt a fáradozásomért a fizetség.
Egész nap borús volt az idő – abban a két órában  viszont, amíg én Nádasdon fotózgattam,  kibújt kicsit a nap. Aztán amikor hazafelé indultam újra befelhősödött. Olyan lágy, ködös, őszies volt minden, bármerre néztem. Hiába, október van…
A bosszúságaim dacára kellemes, szép volt a délutánom. 

 Négy emeletes !

 Simogatni-való dombok

 A 6-os Bp. felé

 Legközelebb ezt (=kálvária) fogom bemutatni




3 megjegyzés:

  1. (Tetszett, "jólesett," hogy megint nem kellett kimozdulnom és készen kaptam a "tudást.") :-)
    Hagyján, (mondom én) ha kisebb települések honlapjával az a helyzet,amit írtál. Igaz, tapasztalom,hogy többjüknek van facebook oldaluk és azon sok minden megtalálható. Nem sorolom, hogy mennyi meghívót és fényképet csak ott lehet megtalálni. Igaz !- a legtöbb település facebook oldalát nem "hivatalból" készítik !- hanem egy-egy helyi "megszállott" csinálja. Na, de nem sorolok további példákat, pl. a "cégek" sem jobbak... pl. Harkányban volt "Fürdő nap" (vagy mi) vagy lesz a pécsi repülőtéren is valami (20-án)- és ilyenek csak a facebook oldalról tudható meg.
    Mellesleg Mecseknádasd Pécsvárad kistérséghez tartozik (!) a kistérségeknek is van honlapjuk ? ( régebben néztem) - na, nem bonyolítom ! Kifelejtettem : és vagy 5-6 (?) pécsi online "újságot" is olvasok... (azok sem nagyon írnak ilyesmikről) - de az egy más történet. (Amúgy sincs adatom arról, hogy a magyar lakosság hány %-a netezik,- vagy elfelejtettem.) Tipp : nem utolsó nap(ok)ra hagyni egy-egy "túra" előkészítését ! (azt sem, ha csak a belvárosba megy az ember...)

    VálaszTörlés
  2. Most kezdem bepótolni a lemaradásomat: Az az animusic nagyon izgi. A sci-fire hangolt agyamat is beindította. Egészen feldobott. Eddig még nem hallottam róla. Köszi!

    VálaszTörlés
  3. Mecseknádasd és környéke mindig is kedvelt kirándulóhelyem volt. Az ottani néhány négyzetkilóméteren olyan természeti és épített csodák vannak, amit nem lehet elégszer megnézni, és meglátogatni. Nekem sem hiányzott volna hozzá rendezvény és tömeg.

    VálaszTörlés