2012. november 15., csütörtök

Idézetek Popper Pétertől



Elgondolkodtam rajtuk, meg azon, kell-e nekem minden nap ide írnom valamit ? Igényli/elvárja ezt tőlem valaki ? Ha őszinte vagyok magamhoz, csakis "Nem" lehet a válasz...
Ezért ne legyen lelkifurdalásom egy-egy kihagyott nap miatt (...mondom magamnak...)



„A fecsegés – a szellemi erők pazarló szétfolyása a világba.
A fecsegés – rövid idő alatt felszínessé teszi a gondolkodást.
A fecsegés – árulóvá teszi a tudót.
A fecsegés – bohóccá tesz az embert.
A fecsegés – akarattalanul is kártékonnyá tesz.
A fecsegő – fél. Attól fél, hogy nem veszik észre. Ezért állandóan hang-jeleket küld a világba: Itt vagyok ! Én is létezem !
Ezért a régi bölcsek kevés beszédűek voltak. Mielőtt megszólaltak, megkérdezték maguktól: Amit mondani akarok, igaz-e, fontos-e, jó szándék vezeti-e ?  Csak a három „igen” jogosít beszédre.
Gide ezt így fogalmazta meg: ”igazi mondanivaló nélkül beszélni, igazi szomjúság nélkül inni, és igazi vágy nélkül lefeküdni valakivel – ez az a három halálos bűn, amit az európai ember leggyakrabban elkövet.” 



„A dolgokkal akkor kell elkezdeni törődni, amikor még nem is jöttek létre. Akkor kell rendet tartani, amikor még nincs felfordulás. Ami nyugalomban van azt könnyű megtartani. Ami még nem született meg, arról könnyű tervet szőni. A még törékenyt könnyű eltörni, a még parányit könnyű megsemmisíteni. A húszméteres faóriás egy pici sarjból fejlődött ki. A kilenc emeletes tornyot  egy sor téglával kezdik építeni. Az ezer mérföldes utazás egy lépéssel kezdődik.”

2 megjegyzés: