2012. november 12., hétfő

Jópogácsa



Mert már úgy megkívántam !!!

½ kg liszt
25 dk vaj (Rama)
1 cs. (4 dk) élesztő
1 poharas tejföl (2 dl)
2 tojás sárgája
3 káváskanál só (de én meg szoktam  kóstolni az összegyúrt tésztát és szükség esetén még után-sózom, majd jól összegyúrom a tésztát még egyszer. Inkább ez a plusz-munka, mint sótlan sütemény…)

Lényeg: este kell összegyúrni, és reggel, vagy másnap délelőtt megsütni. (Vagyis kell egy pár órát állnia a hűtőben.) Ha túl lágynak találod a tésztát, tegyél hozzá érzés szerint még kevés lisztet és gyúrd jól át vele. Kiszaggatás után legalább még kb. egy órát kell pihentetni, szépen megkel.

A 4 cm. átmérőjű pogácsaszaggatóval csináltam, de túl vékonyra hagytam a tésztát, lehetett volna vastagabb  is. Ilyen vastagságból egy tepsibe nem fél bele a teljes adag rendesen, tehát célszerű (lett volna) két részletben sütni, ugyanis ha összekelnek(=ragadnak) a pogácsák, akkor nem lesznek köröskörül finom ropogósak. (Lásd az alábbi képen)  Lehet, ha vastagabb a tészta, akkor belefér egy tepsibe is.
A tetejét megkentem a 2 megmaradt tojásfehérjével és megszórtam len- és szezámmag keverékkel.


Szerintem igen jó kis pogácsa lett belőle. Egy adagot lefagyasztottam. A maradékot  betettem a kis kenyérpirító-grillezőmbe – ami egy spéci eszköz, mert ebben kenyeret pirítani és bizonyos dolgokat átsütni is lehet. Tisztára olyan lett, mint amikor frissen a sütőből kivettem. Azt már tudom, a mikróban nem lesz ilyen ropogós újramelegítés során, tehát ha nincs ilyen grilleződ, akkor talán érdemes pár percre a felforrósított sütőbe beledugni – mert hasonlíthatatlanul jobb melegen, mint hidegen. Felengedés után a mélyhűtötteket is "újra lehet éleszteni" így...


5 megjegyzés:

  1. Írigylem azokat a szerencséseket, akik a főztödből és sütidből, no meg az eltett lekvár, befőtt stb. -ből ehetnek.

    VálaszTörlés
  2. Sudi: bármikor szívesen látlak :-)

    VálaszTörlés
  3. Talán a mikrót grillezőre állítva?...
    Jól néz ki! :-)

    VálaszTörlés
  4. Igen, kb. én is arra gondoltam (...9 amit Exit írt... ( nekünk is -állítólag - olyan a mikrónk, hogy grillez is ?... bár nem alkalmazzuk.)
    Viszont engem pl. ki lehet kergetni a világból, ha pl. volt barátnőm kukoricát pattogtat (mikróban) azt a zacskós valamit. ( annak nem illata !-szaga van) Na igen ! Mindezeket kellett volna meggondolni akkor, amikor "beleegyeztünk," hogy USA konyhánk legyen ! - ( ráadásul 2 szintes házban...)* Sudinak : azért a legjobb "szakácsnak" / vagy cukrásznak is lehetnek kevésbé sikerült "alkotásai.." :-) :-)

    VálaszTörlés
  5. Exit és @x: az én mikróm nem grillező, vagyis nem tudom, el lehetne-e ott is érni azt a hatást, mint az én kis masinámban.

    VálaszTörlés