2012. december 26., szerda

Nincs karácsony…


….Corvin nélkül… van talán, aki emlékszik még erre a szlogenre. Ez jutott eszembe azzal a kicsinyke különbséggel, hogy nálunk a "Corvin" szó helyére a "pászkagombócos húsleves"  kerül. A leves ilyenkor igazi húsból (a marhafarok a legjobb)  lassú tűzön fő és nem kuktában ! Aki nem ismeri a pászkagombócot, annak csak ajánlani tudom, hogy legalább egyszer próbálja ki. Én több mint 35 évvel ezelőtt egyszer megkóstoltam, azóta is imádom és tényleg nincs enélkül ünnepi karácsonyi ebéd nálam. 


Az én receptem:

1 egész tojáshoz 1 evőkanál olaj, 2,5 evőkanál víz, 4 evőkanál pászkadara (a pászkalapokat a robotgéppel szoktam felőrölni) só, bors. Ezt a masszát este összekeverem és hűtőbe teszem.

(A képen látható mennyiség a fent leírt anyagmennyiség ötszöröséből készült !)



Másnap vizes kézzel gombócokat formázok belőle és kifőzöm.




Nem tudok finomabb ünnepi levest elképzelni ennél.


1 megjegyzés:

  1. Én még pászkával nem próbálkoztam, ( ilyen formában ),de emlékszem kislány koromba szívesen tördeltem a nagy táblában árult csomagból. Csemegének számított! Viszont elképzelhető, hogy a környékemen nem fogok kapni, mivel vásárlásaim során nem találkoztam vele.

    VálaszTörlés